Šventosios Faustinos mokykla siekia tobulos įstaigos neįgaliesiems statuso

Kaišiadoryse įkurta Šventosios Faustinos mokykla skirta ne tik mokiniams, kurie dėl intelekto sutrikimų turi didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių. Ikimokyklinio ugdymo grupėje klega patys mažiausi, o baigę dešimt klasių toliau lankosi socialinių įgūdžių ugdymo klasėse. Be to, pasak mokyklos direktorės Rūtos Stankienės, čia visada laukiami ir buvę mokiniai, kurie gali lankyti mokykloje įkurtą socialinės globos centrą.

 Medžio darbų klasėje gimsta ne tik gražūs, bet ir praktiški daiktai.<br> Linos Jakubauskienės nuotr.
 Medžio darbų klasėje gimsta ne tik gražūs, bet ir praktiški daiktai.<br> Linos Jakubauskienės nuotr.
 Kineziterapeuto užsiėmimai.<br> Linos Jakubauskienės nuotr.
 Kineziterapeuto užsiėmimai.<br> Linos Jakubauskienės nuotr.
 Dienos socialinės globos centro vyresniųjų grupėje visi mėgsta rankdarbius.<br> Linos Jakubauskienės nuotr.
 Dienos socialinės globos centro vyresniųjų grupėje visi mėgsta rankdarbius.<br> Linos Jakubauskienės nuotr.
 Namų ruošos pamokoje sodinami augalai.<br> Linos Jakubauskienės nuotr.
 Namų ruošos pamokoje sodinami augalai.<br> Linos Jakubauskienės nuotr.
 (iš kairės) Mokyklos direktorė Rūta Stankienė, pavaduotojas Algis Jočiūnas ir psichologė Rita Vėželienė.<br> Linos Jakubauskienės nuotr.
 (iš kairės) Mokyklos direktorė Rūta Stankienė, pavaduotojas Algis Jočiūnas ir psichologė Rita Vėželienė.<br> Linos Jakubauskienės nuotr.
 Technologijų pamokoje darbeliai kiekvienam parenkami pagal pomėgius ir gebėjimus.<br> Linos Jakubauskienės nuotr.
 Technologijų pamokoje darbeliai kiekvienam parenkami pagal pomėgius ir gebėjimus.<br> Linos Jakubauskienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lina Jakubauskienė

Mar 21, 2018, 3:57 PM, atnaujinta Mar 21, 2018, 4:01 PM

Paslaugų – daugiau ir įvairesnių

Neseniai 35 metų jubiliejų atšventusios Kaišiadorių šventosios Faustinos mokyklos vadovai stengiasi prisitaikyti prie laikotarpio reikalavimų, teikti vis daugiau ir įvairesnių paslaugų. Daugiausia mokinių čia būta 1987-aisiais – net 287. Šiuo metu ikimokyklinėje, priešmokyklinėje, pradinėje ir pagrindinio ugdymo bei socialinių įgūdžių klasėse mokosi 65 mokiniai, o socialinės globos centrą lanko dar 15 žmonių.

„Siekiame tapti tobula organizacija neįgaliems asmenims, kur paslaugos būtų teikiamos darželyje, mokykloje, o mokyklą baigusiems intelekto, raidos ir emocijų sutrikimų turintiems asmenims sudarytos galimybės mokytis ir ugdytis visą gyvenimą. Šiek tiek daugiau nei prieš metus mokykloje pradėjo veikti ikimokyklinė grupė ir socialinės globos centras negalią ar sunkią negalią turintiems vaikams ir suaugusiesiems. Mokyklai suteikta licencija teikti ne tik švietimo, bet ir socialines paslaugas. Šiuo metu remontuojamos ir plečiamos socialinės globos centro patalpos, tad lankytojai turės daugiau erdvės užsiėmimams ir įvairioms veikloms“, – pasakoja direktorė R. Stankienė.

Jos teigimu, prieš priimant svarbius sprendimus stengiamasi pasitarti su miesto bendruomene. Negalią turinčių vaikų tėvai pritarė steigti ikimokyklinę grupę, kaišiadoriečiai – kad mokykloje reikalinga ir socialinės globos funkcija.

Lanko intelekto ir įvairių raidos sutrikimų turintys vaikai

Mokykloje mokosi intelekto ir įvairių raidos sutrikimų turintys vaikai. „Ugdome turinčius Dauno sindromą, autizmo, psichopatijos ar kitų psichikos sutrikimų. Vaikus į mokyklą atsiunčia pedagoginė psichologinė tarnyba, kuri juos ištiria ir įvertina jų galimybes bei poreikius“, – sako mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Veronika Kiuršinienė, dirbanti čia nuo pat įstaigos įkūrimo.

Pasak Algio Jočiūno, mokyklos direktoriaus pavaduotojo ir socialinio pedagogo, per nepriklausomybės metus mokyklos mokinių kontingentas gerokai pasikeitė, nes nežymų intelekto sutrikimą turintys vaikai sėkmingai integravosi bendrojo ugdymo mokyklose. „Kaip rodo praktika, geriausiai ten prisitaiko vaikai, neturintys elgesio problemų. Mūsų mokykloje likę didelių ugdymosi poreikių turintys vaikai“, – teigia A. Jočiūnas.

Mokyklos psichologė Rita Vėželienė džiaugiasi, kad vaikai mokykloje adaptuojasi greitai: „Kartais, priimdami vieną ar kitą vaiką, būname prigąsdinami – atsargiai, jis agresyvus, jo elgesys neprognozuojamas. Tačiau to, kuo būname gąsdinami, nematome. Visi vaikai pritampa, greitai adaptuojasi, sako, kad jiems čia gerai. Privalumas ir tas, kad klasėse mažiau vaikų negu bendrojo ugdymo mokyklose, taigi pedagogas dėmesio gali skirti kiekvienam.“

Dėmesys ir bendradarbiavimas

Pasak mokyklos direktorės, kiekvienam mokiniui sudaromas individualaus ugdymo planas, kuriame atsižvelgiama į jo poreikius. „Mokinius ugdo kvalifikuoti, patyrę specialieji pedagogai, taip pat mokykloje teikiama specialioji, logopedinė, psichologinė, socialinė, gydomosios kūno kultūros pagalba, aktyviai veikia Vaiko gerovės komisija. Be to, turime daug ugdymo ir korekcijos specialiųjų priemonių. Poilsiui, relaksacijai – vandens masažas, bendroji kūno atpalaidavimo terapija, relaksacijos kabineto paslaugos. Mums svarbu, kad kiekvienas vaikas mokykloje jaustųsi gerai“, – sako R. Stankienė.

Direktorė džiaugiasi puikiais santykiais su Vokietijos Klopenburgo šv. Vincento mokykla, kur taip pat ugdomi intelekto negalią turintys vaikai ir jaunuoliai. „Lankome draugus Vokietijoje, jie atvyksta pas mus. Įgyvendiname bendrus projektus, kartu dalyvaujame kitų šalių organizuojamuose projektuose. Šiltas ir nuoširdus bendradarbiavimas tęsiasi jau trylika metų“, – pasakoja direktorė ir priduria, jog, remiantis vokiečių pavyzdžiu, 2016-aisiais įstaigos pavadinimas „Kaišiadorių specialioji mokykla“ pakeistas į „Kaišiadorių šventosios Faustinos mokykla“.

Kasryt specialiu autobusiuku vaikai iš Kaišiadorių apylinkių atvežami į pamokas, o negalintys kasdien važinėti į namus apgyvendinami mokykloje įkurtame 20 vietų bendrabutyje. Tėvams ar globėjams pageidaujant, vaikai čia gali penkias dienas per savaitę gyventi nemokamai. Daugumai kasdien į mokyklą atvykstančių mokinių ir visiems, gyvenantiems mokyklos bendrabutyje, skiriamas nemokamas maitinimas. Mokykla turi savo valgyklą, tad vaikams kasdien tiekiamas šviežias ir skanus maistas.

Direktorė džiaugiasi ir dar viena naujove: iš ES gauta 130 tūkst. eurų relaksacinei erdvei įrengti, tad netrukus mokykloje pradės veikti Pojūčių klinika.

Džiaugiasi šilta atmosfera ir santykiais

Kiekvienoje Šv. Faustinos mokyklos klasėje darbai virte verda. Technologijų pamokoje net pakalbinti mokiniai neišsyk pakelia akis nuo savo darbelių. „Kiekvienam darbelius parenku pagal gebėjimus, pomėgius. Labai svarbu, kad visi dirbtų su gera nuotaika, jaustų kūrybos džiaugsmą, todėl kiekvienam skiriu vis kitas užduotis – vieni siuvinėja, kiti gamina takelius iš siūlų. Su savo darbeliais dalyvaujame parodėlėse, mugėse“, – šypsosi technologijų mokytoja Asta Šimaitė.

Augustė per technologijų pamoką dėlioja mozaiką. Darbui reikia kruopštumo – kiekviena detalė turi atsidurti savo vietoje. „Man labai patinka siuvinėti, dar sportuoti, eiti į lauką pasivaikščioti. Mokykloje gera – čia norisi ateiti, ji mums kaip antri namai. Susiradau daug naujų draugų. Žinoma, pasitaiko visko, bet dažniausiai gyvename draugiškai. Mokyklos darbuotojai geri, padeda, pataria“, – džiaugiasi mergina. Iš Vievio atvykusiam Rimantui mokykloje taip pat patinka. „Viskas čia gerai. Anksčiau mokiausi Vievyje, bet dabartinėje mokykloje smagiau. Labiausiai patinka daryti įvairius darbelius, čia turiu daug draugų“, – pasakoja vaikinas.

Dienos socialinės globos centro vyresniųjų grupę lankančiai Daliai taip pat labiausiai patinka darbeliai. Per pamoką ji iš ilgos vąšeliu nertos virvelės komponuoja gėlę. „Mokykloje gera dėl to, kad čia radau draugų. Mėgstu piešti, patinka įvairūs būreliai. Kartu su mokytojomis einame į miestą, pasivaikščioti, rengiame šventes. Čia daug geriau negu sėdėti namuose“, – tikina mergina.

Namų ruošos pamokoje mokiniai darbuojasi net suplukę. Visi drauge sodina prieskoninius augalus, svogūnus, gėles. „Žemės darbai man labai patinka. Ypač patinka stebėti, kaip kiekvienas augalas dygsta, auga. Sustatysime vazonėlius ant palangės ir lauksime daigų“, – pasakoja Augustas. Štai medžio darbų klasėje gimsta ne tik gražūs, bet ir praktiški daiktai. Vitalijus kruopščiai šlifuoja jau pagamintą suoliuką. „Darbai iš medžio man patinka. Gerai, kad čia galima pasigaminti praktiškų daiktų. Va suoliukas praverstų kiekvienuose namuose“, – šypsosi vaikinas.

Mokytoja Inga Armanavičiūtė sako, kad praktiški daiktai – populiariausi įvairiose mugėse, kuriose kaišiadoriečiai mielai dalyvauja. Dalis darbelių iškeliauja į mokinių namus – dovanojami mamytėms ir tėveliams įvairių švenčių proga. „Smagu parodyti šeimai, ko išmokome, ką pagaminome. Štai Motinos dienos proga mamoms dovanojome medinių mentelių“, – pasakoja mokytoja.

Mažiausiųjų grupes lanko septyni vaikai: trys iš jų – priešmokyklinėje, keturi – ikimokyklinėje grupėje. Visi jie turi sunkią negalią. „Mūsų diena – kaip ir bet kurioje kitoje ugdymo įstaigoje. Iš ryto pasisveikiname, tada žaidžiame, sportuojame, einame į lauką, ilsimės. Daugumos vaikų kalba sutrikusi, tad tenka bendrauti simboliais, bet mūsų vaikai smalsūs, jie mėgsta piešti, kurti“, – sako ikimokyklinio ugdymo pedagogė Vaida Stravinskienė.

Veiklos – apstu

Mokyklos vadovai stengiasi, kad mokykloje besimokantys vaikai nesijaustų atskirti, bendrautų su bendraamžiais, būtų lygiaverčiai bendruomenės nariai. „Dalyvaujame įvairiuose renginiuose savo mieste ir visoje Lietuvoje. Mūsų mokiniai dalyvauja ir būna apdovanojami ir įvairiuose respublikiniuose konkursuose“, – sako R. Stankienė.

Per šventes į mokyklą kviečiami bendruomenės nariai, vaikų tėveliai, taip pat buvę mokiniai. Drauge švenčiamos Kalėdos, Velykos, kitos šventės. „Bendradarbiaujame su mieste veikiančiu sporto klubu, norime, kad mūsų mokiniai ir lankytojai jame sportuotų. Dalyvavome programoje „Po Tėviškės dangum“, vaikai turėjo progą susipažinti su savo miestu, jo istorija, apžiūrėti įdomiausias vietas“, – pasakoja direktorė.

Šv. Faustinos mokyklos mokiniai noriai prisijungė ir prie socialinės-pilietinės veiklos Tarptautinei tolerancijos dienai minėti. „Į šios dienos minėjimą įsitraukė visa mokyklos bendruomenė. Vyko įvairių renginių, mokiniai sukūrė daug gražių darbų, kuriuos demonstravome stende. Nutarėme, kad tolerancija turi apsigyventi kiekvieno žmogaus širdyje“, – pasakoja R. Stankienė.

Ji džiaugiasi, kad praėjusių metų rudenį mokiniai turėjo progą apsilankyti Graikijoje, Taso saloje, kur susitiko ir veiklose dalyvavo mokinių ne tik iš Graikijos ir Lietuvos, bet ir iš Lenkijos, Vokietijos. „Keliaudami drauge mūsų mokiniai išmoko tarpusavyje derinti skirtingus norus ir pomėgius, būti tolerantiški ir draugiški“, – apibendrina Šv. Faustinos mokyklos direktorė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.