Žaidimui sukurti užtenka vos dviejų parų

Didžiosios pasaulio studijos ne vienerius metus šlifuoja žaidimus, prieš pristatydamos juos žaidėjų auditorijai. Tačiau turint gerą idėją, sukurti žaidimą galima kur kas greičiau. Pasirodo, tam užtenka vos poros dienų.

Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Gasiulis

Feb 5, 2014, 10:23 AM, atnaujinta Feb 16, 2018, 4:57 PM

Sausio pabaigoje Lietuvoje vyko didžiausias iki šiol žaidimų kūrėjų renginys „LT Game Jam“. Kaune ir Vilniuje per 180 žaidimų kūrimo entuziastų dvi paras intensyviai dirbo ir pristatė 26 veikiančius žaidimų projektus.

Renginio dalyviai pripažino, kad sukurti išbaigtą žaidimą vos per 48 valandas – rimtas iššūkis, ar net neįmanoma misija. Bet jie to ir nesiekia: svarbiausia įdomiai praleisti savaitgalį, užmegzti naujas pažintis, išmokti kažką naujo, o patys žaidimai yra visa tai primenantis rezultatas.

Apie miegą pagalvota

Likus kelioms valandoms iki renginio pabaigos, Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijoje įsikūrę programuotojai, dizaineriai, modeliuotojai, įgarsintojai ir kiti žaidimų kūrėjai prilipę prie kompiuterių. Kol dar yra laiko, stengiamasi pašalinti likusius trūkumus, atlikti paskutinės minutės pakeitimus, nupiešti galutinius štrichus. Aplink šmirinėjantis žurnalistas – ne pats laukiamiausias svečias.

„Gerai, dabar galim“, – šypteli nuo darbų atitrauktas Zorianas Ivanecas ir pakyla nuo kėdės, kurią paminkština miegmaišis. Tai – ne dekoracija: taupydami laiką, kai kurie žaidimų kūrimo entuziastai čia ir miegojo.

„Kai žinai, kad turi tik 48 valandas, tai reikia kuo produktyviau jas išnaudoti. Važiuoti namo su paskutiniais autobusais nelabai apsimoka, nes jie labai ankstyvi, taigi sėdi iki 6 valandų ryto, pamiegi 3 valandas, atsikeli ir programuoji toliau“, – savaitgalio pramogas apibūdina Z.Ivanecas.

Neseniai žaidimus kuriančioje kompanijoje „Tag Of Joy“ dirbti pradėjęs vaikinas teigia, kad toks ritmas jo neišvargino. Ir išeiginės dėl miego trūkumo jam neprireikė.

Per dvi dienas jis su kitais komandos nariais sukūrė žaidimą „You are what you think“ (YAWYT), kurio herojus šokinėja ant išnykstančių platformų virš bedugnės, vengdamas tarpų, spyglių ir priešų.

Aštuonių žmonių komanda susibūrė pačiame „LT Game Jam“, čia gimė ir žaidimo idėja.

„Kiek pavyks padaryti, priklauso nuo komandos, įgūdžių ir panašių dalykų. Per tiek laiko galima spėti gana daug, bet tai vis tiek lieka prototipo lygyje, žaidimas nebūna toks išbaigtas, kokio norėtųsi“, – aiškina pašnekovas.

Kitokie iššūkiai

Z.Ivaneco teigimu, darbas žaidimus kuriančioje įmonėje nuo tokių renginių skiriasi iš esmės: „Darbe yra ilgalaikiai projektai, kuriuos reikia stengtis atlikti kaip įmanoma geriau, kad neliktų klaidų, neišbaigtumų. Čia yra dvi dienos, reikia stengtis darbą atlikti greičiau, todėl tenka ieškoti kitokių, efektyvesnių sprendimų.“

Programuotojas Petras Zdanavičius, prisidėjęs prie žaidimo „Hoz“ (isp. pjautuvas) kūrimo, jam antrino, kad tokie renginiai leidžia pažvelgti į savo profesiją kitu kampu.

„Aš dirbu programuotoju kitoje srityje. Tokie renginiai – būdas išeiti iš „komforto zonos“, jie padeda susipažinti su kitokiu programavimu, išmoko tiek naujų programavimo triukų, tiek žiūrėjimo į projektus kitaip, – sakė jis. – Tai yra savotiška savaitgalio pramoga. Čia gali leisti sau daryti tai, kas tau įdomu, nes darbas yra darbas – darai tai, ką reikia.“

„Hoz“ žaidimo kūrėjai teigia taip pat susipažinę renginio metu. Jie sugalvojo sukurti skrydžio simuliatorių, kuriame žaidėjui reikia skrendant susirinkti lėktuvą. Nespėjus to padaryti per skirtą laiką, lėktuvas sudūžta ir žaidimas pralaimimas.

„Žaidimas veikia, klaidų yra, bet jos – ne kritinės. Nėra taip, kad žaidimas „nulūžta“ ar panašiai. Tiesiog tam tikrais momentais jis „keistai“ elgiasi, pvz., galima nuskristi už žaidimo ribų, į tuštumą, arba niekada nepralaimėti“, – sakė programuotojas.

Jis nepuoselėjo vilčių, kad ateityje žaidimas gali būti tobulinamas: „Teorinių minčių yra, bet aš jau ne pirmame „Game Jam“ renginyje ir žinau, kad jos gana greit baigiasi.“

Piešia ir programuoja

Reikalingiausi žaidimų kūrėjų komandose – dizaineriai ir programuotojai. Bet svarbiausia ne kiekybė, o kokybė.

„Anarchy Aardvarks“ žaidimų dizaineris Dmitrijus Babičius teigia, kad, jei viską moka, žaidimą gali sukurti ir vienas žmogus. Tik tai užtruks gerokai ilgiau nei dirbant komandoje. Tai – dar viena priežastis dalyvauti žaidimų kūrėjų dirbtuvėse: garantuotos naujos pažintys ir kontaktai.

„Mes čia dalyvaujame dėl smagumo. Man asmeniškai jis įdomus dėl to, kad turi tam tikrą paskatą atsiskleisti, būti kūrybiškas“, – sakė politikos mokslus baigęs D.Babičius.

Pirmą kartą tokiame renginyje dalyvavęs Romualdas Randamanskas teigė siekęs pasisemti naujos patirties. „Atvažiavau pažiūrėti, kaip tokie renginiai atrodo, kas čia vyksta. Nusprendžiau pabandyti, nors pats programuoti nemoku. Aš – inžinierius, labiau dirbu prie statybų. Ten yra panašumų, tik statybose gyvesnis darbas, nuo daugiau žmonių viskas priklauso. Bet principas labai panašus, iš tiesų“, – sakė jis.

„LT Game Jam“ vilniečių sukurtus žaidimus galite rasti čia, o kauniečių – paspaudę šią nuorodą. Taip pat kviečiame peržiūrėti renginio fotogaleriją

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.