Anksčiau analitikai teigė, kad populiarėjant planšetiniams kompiuteriams, o ypač „iPad“, kurio kaina yra mažesnė nei „Mac“ nešiojamųjų kompiuterių, „Apple“ tiesiog privalės sumažinti „Mac“ kainas, arba susitaikyti su gerokai mažesniais pardavimais ir, tuo pačiu, mažesniu pelnu iš šio segmento.
Prognozės atrodė labai logiškos – pavyzdžiui, „iPad“ kainuoja nuo tūkstančio iki 2100 Lt, o pigiausių „Mac“ kompiuterių „Mac mini“ kaina prasideda nuo 2200 Lt. Ką jau kalbėti apie „MacBook Pro“, kurie kainuoja nuo 4200 Lt iki 6300 Lt ar „MacBook Air“, kainuojančius nuo 3500 Lt iki 4600 Lt. Ir kitų „Mac“ serijos kompiuterių kaina gerokai didesnė už „iPad“, tad analitikai visai pagrįstai tikėjosi arba kainų mažėjimo, arba mažesnio pelno iš prekybos „Mac“ kompiuteriais.
Kalbėdamas apie praėjusius metus ir prisimindamas šias prognozes, kompanijos „Needham & Company“ analitikas Charlie Wolfas pabrėžė, kad vidutinė „Apple“ nešiojamųjų kompiuterių „Mac“ kaina per pastaruosius kelerius metus išliko beveik nepakitusi. Nepaisant to, nešiojamųjų kompiuterių „Mac“ pardavimų pelnas išliko stabilus, nors visi kiti gamintojai pripažino, jog asmeninių kompiuterių rinka gerokai traukiasi ir pelnas iš šio segmento sistemingai mažėja.
Logiška manyti, kad „Mac“ kompiuteriai ne tik nepraranda gerbėjų, bet ir atranda naujų iš buvusių „Windows“ sistemos naudotojų.
Tiesa, analizuojant pelno pokyčius galima pastebėti, kad jis nėra stabilus. Pasak C.Wolfo, pernai metų sausis, pagal „Mac“ pardavimų sugeneruotą pelną, „Apple“ kompanijai buvo vienintelis prastas mėnuo. Tuomet po labai ilgos pertraukos nešiojamųjų kompiuterių pardavimų pajamos pradėjo mažėti. Šis laikotarpis truko labai trumpai ir jau po kelių mėnesių „Apple“ tęsė dominavimą prieš „Windows“.
Analizuojant pačios kompanijos pateikiamus konkrečius pardavimų duomenis matyti, kad po šio ne visai sėkmingo laikotarpio „Mac“ platformos 2013-ųjų pabaigoje pardavimai ne tik nebemažėjo, bet ir pasiekė rekordinį lygį – iš viso buvo parduota net 4,8 mln. nešiojamųjų kompiuterių. Palyginimui, 2012 metais šventiniu laikotarpiu buvo parduota 4,1 mln. nešiojamųjų kompiuterių.
Nagrinėjant prekybos rezultatus pagal ketvirčius, matyti, kad „Mac“ kompiuterių pardavimų pelnas per paskutiniuosius 30 (iš 31) ketvirčių ne tik nemažėjo, bet ir didėjo.
Žinoma, pardavimų pelnas neparodo tikslaus parduodamų kompiuterio kiekio – „Apple“ kompanija pelną gali auginti mažindama „Mac“ projektavimui, gamybai ir marketingui skiriamas sąnaudas. Tai turbūt ir vyksta, mat mažėjant apskritai visų platformų asmeninių kompiuterių pardavimams, natūralu, jog ir „Apple“ gaminamų „Mac“ kompiuterių pardavimai ilguoju periodu taip pat turėtų mažėti absoliutine prasme.
Visgi šis mažėjimas arba kompanijos „Apple“ dar nepalietė, arba palietė labai nežymiai – vien tik sąnaudų apkarpymas neleistų didinti pardavimų pelno, tad logiška išvada, jog „Mac“ nešiojamieji kompiuteriai išlieka populiarūs ir suranda naujų pirkėjų net ir toliau populiarėjant garsiajam „Apple iPad“ planšetiniam kompiuteriui bei mažėjant bendram asmeninių kompiuterių poreikiui.