„MWC 2014“: „Tele2“ svarsto visai neapmokestinti pokalbių ir SMS

Pirmąją Barselonoje vykstančios technologijų parodos „Mobile World Congress 2014“ („MWC 2014“) dieną savo verslo vizijomis dalinosi didžiausi mobiliojo ryšio tiekėjai. Jau apskaičiuota, kad dėl savo vangumo reaguojant į tokių programėlių, kaip „WhatsApp“, „Skype“ ar „Viber“ populiarumą bei vartotojų norus, pasaulio mobiliųjų tinklų operatoriai per metus praranda apie 30 mlrd. dolerių pajamų. Jei nebus imtasi veiksmų, ši suma tik didės. Dalindamasis savo vizijomis, „Tele2“ kompanijos prezidentas Matsas Granrydas prasitarė, kad šis operatorius linksta iš savo klientų pinigus imti tik už duomenis, o pokalbiai ir SMS esą bus išvis neapmokestinami.

Mobiliojo ryšio tiekėjai siekia bendradarbiauti su programėlių kūrėjais, kad pateiktų vartotojams kuo daugiau naujų paslaugų.<br>„Reuters“ nuotr.
Mobiliojo ryšio tiekėjai siekia bendradarbiauti su programėlių kūrėjais, kad pateiktų vartotojams kuo daugiau naujų paslaugų.<br>„Reuters“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arnoldas Lukošius, specialiai Lrytas.lt iš Barselonos

Feb 25, 2014, 11:10 AM, atnaujinta Feb 15, 2018, 11:17 PM

Neseniai už 19 mlrd. dolerių „Facebook“ įsigytos kompanijos „WhatsApp“ įkūrėjas Janas Korumas paskelbė, kad jo mobilioji programėlė, ligi šiol teikusi galimybę susirašinėti naudojantis tik interneto duomenimis, iki metų pabaigos suteks galimybę vartotojams ir bendrauti balsu.

„Labas, mano vardas Janas Korumas, o prieš savaitę mes įregistravome vieną naują „Facebook“ draugą. Nežinau, ar girdėjote?“ – laimingas verslininkas pradėjo savo kalbą, prajuokindamas auditoriją.

Juokai juokais, o tokių paslaugų augimas mobiliųjų tinklų operatorių pelnų tikrai nedidina. Būtent apie tai, kaip bendradarbiaus su programėlių kūrėjais ir ieškos naujų būdų dirbti pelningai „Marytės plauko“ iškankintoje rinkoje, jie ir kalbėjo.

„Tele2“ prezidentas M.Granrydas pareiškė, kad jis yra linkęs nustoti imti pinigus iš vartotojų už pokalbių minutes ir SMS, o apmokestinti tik mobiliuoju internetu perduodamus duomenis.

„Kad to pasiektume, turėsime ne tik sumažinti savo veiklos savikainą, tačiau ir pagerinti aptarnavimo kokybę bei klientų pasitenkinimo lygį“, – sakė jis.

„Tele2“ vadovas mano, kad jo kompanija keičia rinkos žaidimo taisykles. Jis siekia bendradarbiauti su programėlių kūrėjais, kad pateiktų vartotojams kuo daugiau naujų paslaugų – prenumeratos pagrindu veikiantį draudimą, internetinę telefoniją, veikiančią belaidžiu ryšiu ir kt.

„Tai, kad dirbame kartu tam, jog kažką pakeistume, rodo, jog ši verslo sritis subrendo“, – sakė „Tele2“ prezidentas.

Jam pritarė ir Paragvajaus telekomunikacijų kompanijos „Milicom“ vadovas, pristatęs auditorijai savo kompanijos politiką dirbant su „Facebook“ ir „WhatsApp“. Jie sudarė bendradarbiavimo sutartį ir Paragvajuje teikia paslaugų paketus, kuriuose numatyta galimybė papildomai nebemokėti naudojantis šių kompanijų paslaugomis.

„Geriau vienykimės ir dirbkime kartu, o ne mėginkime kovoti su alternatyvių paslaugų tiekėjais“, – sakė „Milicom“ vadovas Hansas-Holgeris Albrechtas.

Azijoje apie 130 mln. klientų turinčio tinklo „Kakao Talk“ vadovas kalbėjo filosofiškai – jis išaiškino, kad Rytų visuomenė nuo Vakarų labiausiai skiriasi sąvokos „mes“ samprata. Todėl jie vystėsi keldami klausimą: „Kaip mes visi, kaip kolektyvas, galime bendrai kurti vertę?“

Šio tinklo naudotojai ne tik per dieną išsiunčia 5,5 mlrd. žinučių, bet ir aktyviai siunčiasi žaidimus, siunčia dovanas ir dalinasi muzika. „Kakao“ bendradarbiauja su 200 programų kūrėjų, 900 skaitmeninio turinio tiekėjų ir 16 bankų, kurie visi iš to gali uždirbti.

„VimpelCom“ vadovas Jo Lunderis pripažino, kad mobiliųjų tinklų operatoriai iš pokalbių bei SMS tiekėjų sparčiai virsta „išmaniojo bendravimo“ tiekėjais bei programėlių veikimo įgalintojais.

„Klientų požiūris nėra tai, kas mums priklauso. Jį mes turime pelnyti“, – sakė sparčiai augančio mobiliųjų duomenų Rusijoje ir Pakistane tiekėjo vadovas.

Jo įsitikinimu, populiariausios mobiliajame internete programėlės, tokios kaip „Facebook“ ar net konkurenciją tikriems ryšio tiekėjams kuriančios „WhatsApp“, išties negriauna verslo, o yra partneriai, kurie padeda plėsti vartotojų bazę ir mobiliojo interneto pelningumą.

Taigi šiame kontekste tie lietuviški karai dėl neribotų pokalbių ir jų kainų išties atrodo juokingi. Kai rankoje laikai išmanųjį telefoną, labai greitai pastebi, kad kalbi ir rašai SMS vis mažiau ir vis dažniau kažką veiki mobiliajame internete.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.