Į užsienį siųstos SMS užstrigo pas operatorių

SMS žinutes savo draugams Belgijoje siuntęs lietuvis tik po kurio laiko sužinojo, kad jos adresatų taip ir nepasiekė, nors jam siųstos žinutės atkeliaudavo. Maža to, nepristatytas žinutes dar ketinta ir apmokestinti.

Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Gasiulis

Apr 2, 2014, 6:41 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 10:28 PM

Į tokią situaciją patekęs „Omnitel“ klientas Andrius Klementavičius teigė nesusipratimą pastebėjęs tik po to, kai įsigijo išmanųjį telefoną. „Kaip dabar pasiaiškinau, šie Belgijos abonentai iš manęs nėra gavę jokių žinučių. Nei mano atsakymų į jų žinutes, nei šventinių sveikinimų ir pan. Nors jų ir nebuvo daug, bet juk nebuvo perduota emocija, palinkėjimas ir pan. Apmaudu“, – sakė jis.

Mobiliojo ryšio operatoriaus atstovai klientui paaiškino, esą SMS nepristatomos, nes su Belgijos operatoriumi „Proximus“ nėra sudaryta sutartis: „Mane tai labai nustebino: kad, tikriausiai, solidžiausias Lietuvos mobiliojo ryšio operatorius gali neturėti sutarties su kitos Europos Sąjungos (ES) narės (ir ne šiaip bet kokios, o Belgijos, kur yra gausu įvairių ES institucinių struktūrų) mobiliojo ryšio operatoriumi.“

Dar labiau jį nustebino žinia, kad už tai teks dar ir susimokėti – klientus aptarnaujančio informacinio centro darbuotoja klientui paaiškino, kad apmokestinamas jau pats žinutės išsiuntimas, o ne pristatymas gavėjui. „Tik man paprašius šį paaiškinimą pateikti oficialiai raštu, kitas „Omnitel“ atstovas susisiekė su manimi telefonu ir informavo, kad, vardan tolimesnių gerų tarpusavio santykių, šios žinutės nebus apmokestintos“, – pasakojo Lrytas.lt skaitytojas.

„Omnitel“ teigia, kad klientui situacija buvo išaiškinta ne visai tiksliai: sutartį su „Proximus“ kompanija turi, tačiau lietuvių siunčiamos SMS šio operatoriaus klientams kurį laiką buvo nepristatomos, nes belgai uždarė savo tinklą tiesioginiams SMS ir nukreipė pranešimų srautus per SMS siuntimo centrą.

„Dėl išaugusio SMS „šiukšlių“ srauto pasaulyje kai kurie operatoriai imasi tokių veiksmų ir šis operatorius yra vienas iš jų. Šiam Belgijos operatoriui uždarius savo tinklą tiesioginiams SMS, iki balandžio 1 dienos, kai pradėjo veikti siuntimas per SMS siuntimo centrą, nebuvo galimybės pristatyti į „Proximus“ išsiųstų žinučių“, – sakė „Omnitel“ ryšių su visuomene vadovė Daiva Selickaitė.

Ji pridūrė, kad klientų į „Proximus“ išsiųstos žinutės buvo automatiškai apmokestintos, tačiau šis mokestis klientams yra kompensuojamas.

Kitų Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių atstovai tikina, kad jų klientai dėl „Proximus“ ir kito Belgijos operatoriaus „Mobistar“ atliktų pokyčių su nesklandumais nesusidūrė.

„Operatoriai visame pasaulyje masiškai pradeda uždarinėti nemokamo SMS pristatymo galimybes iš užsienio, kad apsaugotų savo vartotojus nuo SMS brukalų. Prieš uždarant nemokamo pristatymo galimybes, operatoriai informuoja savo tarptinklinio ryšio partnerius, kokiu kanalu turi būti pristatomos žinutės jų abonentams. „Bitė“, gavusi tokią informaciją, nedelsdama nukreipė SMS žinutes per „Belgacom“ SMS žinučių siuntimo centrą, todėl mūsų abonentai problemų su žinučių pristatymu Belgijos operatoriams nepatyrė“, – sakė „Bitė Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Rūta Latinytė.

Tele2“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Andrius Baranauskas nurodė, kad šios kompanijos klientai su nesklandumais taip pat nesusidūrė: „Belgijos kryptis yra jautri ir, įvykus sutrikimams, klientų skundų sulaukiame iš karto. Šiuo atveju nesulaukėme nė vieno skundo. Patikrinome SMS istoriją – matome, kad šiandien buvo sėkmingų žinučių į „Mobistar“ tinklą. Į „Proximus“ lietuviai retai siunčia SMS, todėl tiksliai nustatyti, ar jų buvo, nėra galimybės.“

Jis pridūrė, kad, jei pati mobiliojo ryšio kompanija nėra užblokavusi ryšio kanalų su tam tikra šalimi ar operatoriumi, tiek skambinti, tiek siųsti SMS vartotojai gali visur. „Yra du būdai: pirmasis – kai kompanijos turi tarptinklinio ryšio sutartį, tuomet dirbama pagal tiesioginį susitarimą. Kitas atvejis – ryšys užmezgamas per vadinamuosius „hubus“, centrus. Tai tam tikros kompanijos, kurios užsiima skirtingų operatorių sujungimu. Arba tai gali būti to operatoriaus padalinys. Taigi jei neturi sutarties, dažniausiai tuo pasirūpina šie centrai“, – aiškino A.Baranauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.