„Kaspersky Lab“ duomenimis, greičiausiai plėtėsi atakos, eksploatuojančios bankų prekės ženklus (70,6 proc. visų finansinių šlamštalaiškių, palyginti su 52 proc. 2012 m.).
Apgavikai dažniau prisidengia stambių bendrovių vardais: apie 60 proc. netikrų atakų naudojo 25 prekės ženklų pavadinimus. Mokėjimo sistemų srityje statistika vienalytė: 88,3 proc. šios grupės atvejų nusikaltėliai imitavo tik keturių organizacijų tinklalapius: „PayPal“, „American Express“, „Master Card“ ir „Visa“.
Kalbant apie internetines parduotuves, jau kelerius metus dažniausiai apgavikai naudojasi „Amazon“ pavadinimu: per tiriamą laikotarpį bendrovės pavadinimas buvo naudojamas 61 proc. netikrų atakų, susijusių su prekyba internetu. Taip pat populiarūs „Apple“ ir „eBay“ vardai.
Apgavikai dažnai padirbinėja ir socialinių tinklų svetaines. 2013 m. atakų, imituojančių „Facebook“ ir panašius tinklalapius, dalis padidėjo 6,8 proc. – iki 35,4 proc.
„Netikrų atakų populiarumą tarp apgavikų lemia sąlyginis jų atlikimo paprastumas ir kartu – pakankamas efektyvumas. Apgavikų tinklalapius nuo teisėtų nelengva atskirti net patyrusiems interneto vartotojams, o tai dar kartą įrodo specialiųjų apsaugos produktų taikymo svarbą“, – komentuoja Sergejus Ložkinas, „Kaspersky Lab“ antivirusų ekspertas.
Praėjusiais metais „Kaspersky Lab“ produktai nuo netikrų atakų apsaugojo 39,6 mln. žmonių.