„Dell“ ruošiasi agresyviai plėtrai, bet telefonų negamins

Neseniai privačia tapusios technologijų kompanijos „Dell“ atstovai teigia, kad jiems atsibodo būti vadinamais nevykėliais srityje, kurioje jie pirmauja. Bendrovė ruošiasi agresyviam puolimui keliais frontais, tačiau supranta, kad visko apžioti negalės, todėl ketina veiklą koncentruoti keliose srityse. Išmanieji telefonai į jas nepatenka.

Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Gasiulis

2014-04-10 13:54, atnaujinta 2018-02-14 18:19

Ateinantį mėnesį trisdešimtmetį minėsiančios kompanijos akcijomis viešai buvo prekiaujama maždaug 25 metus, tačiau pernai kompanijos įkūrėjas Michaelas Dellas pasakė: „Gana.“ Dabar bendrovė vėl yra privati.

„Dabar „Dell“ yra visai kitokia kompanija nei ta, kurią įkūrė M.Dellas savo bendrabučio kambaryje 1984 metais, – pastebėjo konferencijoje „Login“ dalyvaujanti „Dell“ vykdomoji direktorė Vidurio ir Rytų Europai Anja Monrad. – Kai esi listinguojamas akcijų biržoje, yra akcininkų interesai – dažniausiai jie tikisi, kad akcijų vertė augs. Tačiau vertinimas pagal tai, kiek kompiuterių pardavei paskutinį ketvirtį, nebūtinai atspindi kompanijos sėkmę. Būtent tam daugiausiai dėmesio skiria analitikai ir spauda. Ir galiausiai esi matomas kaip nevykėlis srityje, kurioje iš tiesų tau sekasi puikiai.“

Tai buvo viena iš priežasčių, kodėl M.Dellas nusprendė pakeisti požiūrį ir orientuotis ne į investuotojų poreikius ar viltis. „Jei turi pinigų ir tavęs nuolat klausinėja tų pačių dalykų, o tai nėra tie dalykai, kuriuos tu laikai svarbiais – išsitrauki piniginę, dedi pinigus ant stalo ir pasakai: „Man gana. Noriu daryti tai, kas man patinka“, – sakė A.Monrad.

Tad ko iš „Dell“ laukti ateityje? Kompanijos atstovė teigia, kad konkurencija technologijų rinkoje – tarsi kelionė, kuri neturi galutinio taško. Tie, kas yra šiame kelyje, turi būti pasiruošę ilgam, nuolatiniam darbui. Ir sustoti nevalia. O „Dell“ žada žingsnį gerokai paspartinti.

„Mes būsime kur kas agresyvesni. Tam tikrose rinkose – agresyvesni ir kainos atžvilgiu. Bet neketiname investuoti visur, plėstis visur – yra skirtingos rinkos, skirtingos jų dinamikos“, – teigė A.Monrad.

Viena iš rinkų, kuriose „Dell“ nekonkuruos, yra išmanieji telefonai. Bendrovė prieš kelerius metus bandė įšokti į šį traukinį, bet jos produktai didelio susidomėjimo nesulaukė, todėl nuspręsta – bent artimiausiu metu – išmaniųjų telefonų negaminti.

Tačiau tiek vartotojams, tiek verslo klientams žadama naujovių kitose srityse. Kompanija ketina gaminti vartotojams ir verslui skirtus įrenginius, kurių ekrano įstrižainė yra 7 coliai ir didesnė (asmeninius, nešiojamuosius, planšetinius, hibridinius kompiuterius – tiek su „Windows“, tiek „Android“ operacine sistema), taip pat debesų kompiuterijos įrangą, toliau siūlys ir programinės įrangos sprendimus.

Taigi keturios svarbiausios „Dell“ kryptys – debesų kompiuterija, „didieji duomenys“ (angl. big data) ir jų analizė, virtualus saugumas bei kompiuterinė įranga.

Augti „Dell“ ketina ne tik organiškai, bet ir pirkdama kitas kompanijas, startuolius. „Mūsų tikslas yra suteikti joms papildomą vertę, kad jos galėtų augti ir klestėti, o ne tiesiog jas integruoti pas save.“

Lietuvoje, kaip ir visoje Vidurio ir Rytų Europoje, „Dell“ įžvelgia didelį potencialą. Mūsų šalyje kompanija jau dabar užima stiprią poziciją ir jos užleisti neketina.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.