Ar esate verti kredito, nuspręs „Facebook“

Kas geriausiai atspindi žmogaus patikimumą? Šeima, draugai, pajamos? Galbūt. Bet yra vienas dalykas, leidžiantis apie žmogų sužinoti kur kas daugiau. Tai – socialiniai tinklai. O nuo šiol galite patys pasitikrinti savo patikimumą, remiantis „Facebook“ duomenimis.

Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Gasiulis

May 22, 2014, 12:21 PM, atnaujinta Feb 13, 2018, 3:51 PM

Tai atlikti leidžia naujas kreditų biuro „Creditinfo“ įrankis (jį rasite paspaudę čia), kuris gyventojų nemokumo riziką prognozuoja pagal „Facebook“ duomenis.

„Creditinfo“ teisininkas Anatolijus Kisielis paaiškino, kad šis įrankis leidžia žmogui iš anksto sužinoti, kaip jis galėtų atrodyti kredito įstaigoms, jei į jas kreiptųsi. Tačiau formaliai šis įvertinimas, bent kol kas, įtakos imant kreditą neturės.

„Kreditavimas iš esmės yra pasitikėjimo vertinimas. Socialiniai tinklai – tai žmogaus sukuriamas savo paties paveikslas. Mūsų vertinimu, prie tos turtingos informacijos reikia pridėti ir asmeninę informaciją, kurią mes galime gauti iš socialinių tinklų, – teigė A.Kisielis. – Tokie požymiai, kaip kredito istorija, pajamos, šeimyninė padėtis, yra labai svarbūs vertinant kliento mokumą. Tačiau tai ne viską pasako apie kliento asmeninę pusę. Socialinių tinklų reitingas gali užpildyti šią nišą, jo reikšmė parodo kompleksinį profilio informacijos, pomėgių, aktyvumo, bendravimo kultūros ir draugų informacijos vertinimą.“

Reitingas sudaromas atsižvelgiant į maždaug 100 įvairiausių kriterijų, kuriuos kredito įstaigos laiko reikšmingiausiais. Jį gali lemti tokie dalykai, kaip lytis, šeimyninė padėtis, darbo patirtis, išsilavinimas, net naudojamo įrenginio (telefono ar planšetės) vertė, pranešimų ar komentarų rašymo laikas, naudojama leksika ir t.t. 

Kriterijų svoriai buvo nustatyti remiantis ne ekspertų nuomone, o konkrečiais duomenimis, pasitelkus ekonometrinį modeliavimą. Tai mokslas, kuris, apjungdamas matematiką ir statistiką, leidžia įvertinti įvairių veiksnių įtaką prognozuojamam reiškiniui, šiuo atveju – kredito rizikai.

Reitingo kūrėjų teigimu, jei vienas kriterijus bus įvertintas blogai, o visi kiti – gerai, bendras reitingas nebus blogas. Kitaip sakant, žvelgiama į visumą.

„Įsivaizduokite, kad į jus prekių ar paslaugų kreipiasi panašaus amžiaus asmenys, niekada neturėję nei kreditų, nei pradelstų skolų, be to, abu gauna vienodas pajamas ir t.t. Išoriškai abu asmenys gali atrodyti labai panašūs. Tačiau taip nėra. Skiriasi jų vidus: charakteris, atsakomybės jausmas, kitos būdo savybės, kurias galima nustatyti pasitelkus duomenis socialiniuose tinkluose“, – teigė A.Kisielis.

Jei „Creditinfo“ socialinių tinklų reitingo reikšmė siekia 700–800 balų, jis yra labai aukštas; jei 600–700, reitingas yra aukštas; 500–600 balai yra vidutinis įvertinimas; 400–500 balų reitingas yra žemesnis už vidutinį; o 300–400 balai yra žemiausias įvertinimas.

Įspėjimas besirūpinantiems privatumu: norint pasitikrinti reitingą, programa prašo suteikti prieigą prie praktiškai visos „Facebook“ skelbiamos informacijos (taip pat ir privačios). „Creditinfo“ atstovai tikina, kad šie duomenys naudojami tik reitingo sudarymui, ar jais (pasi)tikėti – sprendžiate patys. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.