Neribotų pokalbių planai lietuviams – lyg švediškas stalas

Neribotų skambučių ir SMS planus užsisakė šimtai tūkstančių vartotojų, tačiau bendra mobiliojo ryšio vartotojų statistika rodo, kad lietuvių prakalbėtų minučių skaičius išliko beveik nepakitęs.

Lietuviai neribotų pokalbių planus gali užsisakyti nuo pernai lapkričio.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Lietuviai neribotų pokalbių planus gali užsisakyti nuo pernai lapkričio.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Gasiulis

May 23, 2014, 8:24 PM, atnaujinta Feb 13, 2018, 2:20 PM

Trys didžiosios Lietuvos mobiliojo ryšio kompanijos neribotų pokalbių planus pradėjo siūlyti pernai metų pabaigoje. Bet paskutinio praėjusių metų ketvirčio vartojimui tai įtakos neturėjo: palyginus su ankstesniu ketvirčiu, skambučių trukmė netgi sumažėjo 0,7 proc. ir sudarė 1,91 mlrd. minučių. Tiesa, SMS žinučių buvo išsiųsta 14,3 proc. daugiau (1,8 mlrd.), tačiau vargu ar tai susiję su neribotų pokalbių planų populiarumu: juk neribotus SMS bendrovės ir anksčiau leido užsisakyti.

Situacija liko panaši ir pirmąjį šių metų ketvirtį: lietuviai sausį-kovą prakalbėjo beveik 1,97 mlrd. minučių (3 proc. daugiau), o išsiuntė praktiškai tiek pat SMS, kaip ir ankstesnį ketvirtį. Tokie duomenys nurodomi išankstinėje Ryšių reguliavimo tarnybos ataskaitoje.

Vartojimo augimą jaučia ne visi

Telekomunikacijų bendrovių atstovai situaciją vertina skirtingai.

Bitė Lietuva“ teigia, kad neribotų pokalbių planą įsigijusių klientų vartojimas smarkiai išaugo. Dar vasario pabaigoje ši bendrovė skelbė, kad naująjį planą pasirinkę vartotojai vidutiniškai prakalba 31 proc. daugiau minučių ir išsiunčia apie 25 proc. daugiau SMS per mėnesį.

Anot „Bitės“ atstovės Rūtos Latinytės, prakalbamų minučių skaičiaus augimas 3 proc. rinkos mastu yra pakankamai didelis.

„Vertinant pokalbių minučių skaičių svarbu atsižvelgti į sezoniškumą – pirmąjį metų ketvirtį klientai paprastai kalba mažiausiai, o vasarą – daugiausiai. Tarp „Bitės“ klientų daugiausia išaugo neribotų pokalbių planą „Laisvė“ įsigijusių klientų vartojimas, o jų yra virš 100 tūkstančių“, – sakė R.Latinytė.

Tačiau „Tele2“ radikalių vartojimo pokyčių nepastebi. Maža to, neribotus pokalbius ir SMS suteikiantis planas šioje bendrovėje nėra pats populiariausias.

Kompanijos korporatyvinės komunikacijos vadovas Andrius Baranauskas mano, kad žmonės renkasi tai, ko jiems iš tiesų reikia.

„Neriboto mokėjimo planai yra lyg švediškas stalas. Jei susimoki fiksuotą sumą ir gali valgyti tiek, kiek telpa, net ir labai norėdamas nesuvalgysi 5 lėkščių sriubos. Taip pat ir su pokalbiais: vien dėl to, kad turi neribotą planą, žmogus neskambins ir nekalbės visą laiką“, – svarstė A.Baranauskas.

Naršo vis aktyviau

Tiesa, mobiliojo interneto naudojimas ir toliau sparčiai auga. Per pirmus tris šių metų mėnesius lietuviai mobiliuoju internetu persiuntė (išsiuntė ir priėmė) apie 4,5 petabaito duomenų – 15 proc. daugiau nei paskutinį pernai metų ketvirtį. Trečiosios kartos (3G) ryšio paslaugomis naudojosi 1,688 milijono abonentų – apie 37 proc. visų aktyvių mobiliojo ryšio klientų.

Mobiliojo ryšio naudotojų (t.y. aktyvių SIM kortelių) skaičius per ketvirtį sumažėjo 0,5 proc. ir buvo 4,54 milijono.

Operatorių pajamos, palyginti su 2013 m. paskutiniu ketvirčiu, sumažėjo 7 proc. ir sudarė 190,0 mln. Lt.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.