Tai paaiškėjo UAB „Eurointegracijos projektai“ rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų padalinio specialistams išanalizavus verslo žurnalo „BZN start“ vykdytos apklausos duomenis.
Apklausa parodė, kad didelė dalis verslo atstovų net nežino, kas būtent yra tie verslo el. įrankiai. Atliekant apklausą ne vienas respondentas tiesiog klausė: „O kas tai yra?“
Atsakiusieji į klausimą dažniausiai minėjo tokius el. įrankius, kaip socialiniai tinklai („Facebook“, „Twitter“, „LinkedIn“), įvairias „Office“ programas, „Dropbox“, „Skype“ ir kt.
„Vinted“, Lietuvoje geriau žinomo kaip Manodrabuziai.lt, viena įkūrėjų Milda Mitkutė sako, jog jos įmonėje el. įrankiai naudojami kiekvieną dieną. Be jų darbas būtų neįmanomas.
„Naudojamės tikrai labai daug kuo. Pagrindiniai įrankiai: „GitHub“, „Skype“, „Trello“. „Facebook“ daugiausia naudojame rinkodarai. Tam pačiam tikslui naudojam ir kitus socialinius tinklus, tačiau jie labiau reikalingi tik rinkodaros specialistams“, – vardijo M.Mitkutė.
Apklausoje iš viso dalyvavo 84 žmonės, iš jų 51 proc. yra verslininkai, o 38 proc. užsiima individualia veikla. Dauguma jų priklauso paslaugų sektoriui (58,3 proc.), didelė dalis užsiima prekyba (18,7 proc.). Gerokai mažiau respondentų informacinių technologijų (8,3 proc.) ar gamybos (8,3 proc.) srityje.
Dauguma apklausoje dalyvavusių verslininkų yra startuolių atstovai. Pusė iš jų su dabartine įmone verslu užsiima iki trejų metų. Pusės apklaustųjų amžius yra nuo 25 iki 34 metų.