Kodėl lietuviai bijo pirkti internetu?

Į elektronines parduotuves kasdien užsuka vis daugiau lietuvių. Statistikos departamento duomenimis, kas trečias lietuvis yra nors kartą pirkęs internetu. Šiuo metu elektroninė prekyba Lietuvoje sudaro 2,6 proc. visų pardavimų. Vis dėlto lyginant su kitomis Europos šalimis, kur pirkti internetu yra taip pat įprasta, kaip „gyvoje“ parduotuvėje, Lietuvoje el. prekyba vis dar susiduria su dideliu vartotojų nepasitikėjimu.

Dažnas atsisako minties pirkti internetu, nes baiminasi, kad sumokėjęs pinigus turės ilgai laukti įsigytos prekės, o, ją gavęs, liks nusivylęs.<br>123rf nuotr.
Dažnas atsisako minties pirkti internetu, nes baiminasi, kad sumokėjęs pinigus turės ilgai laukti įsigytos prekės, o, ją gavęs, liks nusivylęs.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 6, 2014, 7:20 PM, atnaujinta Jan 28, 2018, 9:12 AM

Tad ko labiausiai bijo lietuviai, nesiryžtantys pirkti internetu – neišeinant iš namų, visą parą ir dažnu atveju pigiau nei įprastoje parduotuvėje?

„Internetu pirkti sudėtinga“

Lietuviams trūksta pasitikėjimo savo technologiniais įgūdžiais. Baimė susidurti su internetiniais sukčiais, įsilaužėliais, stokojant patirties vienus atpažinti, nuo kitų apsisaugoti, atbaido nepatyrusius pirkėjus. Niekada nepirkę internetu nuogąstauja, kad pirkimo sistema – sudėtinga, o jų turimų kompiuterio naudojimo įgūdžių gali nepakakti.

Pasak Gintarės Jodikaitienės, el. parduotuvę Neriba.lt valdančios bendrovės „Skaitmeninis pasaulis“ rinkodaros vadovės, per dešimt jų veiklos metų teko girdėti vos vieną atvejį apie netikrą sukčių įkurtą parduotuvę: „Lietuvių baimės pirkti internetu dėl saugumo daugeliu atveju nėra pagrįstos. Tačiau pastebėjome, kad dėl įgūdžių trūkumo baiminamasi tik tol, kol užsakymas atliekamas pirmą kartą.“

Būtinybė užtikrinti paprastą, patogų ir saugų apsipirkimo procesą yra viena iš sąlygų el. parduotuvėms išsilaikyti didėjančios konkurencijos sąlygoms. Kad pirkimo grandinė būtų aiškesnė ir patogesnė, el. parduotuvės pateikia išsamią informaciją apie pirkimo etapus – nuo detalių prekės aprašų iki apmokėjimo, prekės pristatymo būdų paaiškinimų.

Kaip teigia G.Jodikaitienė, perkant el. parduotuvėje verta atkreipti dėmesį į nurodytus ženklus, sertifikatus ar pačios parduotuvės išskiriamus svarbiausius įsipareigojimus klientui, pavyzdžiui, pinigų grąžinimo garantijas, duomenų apsaugos standartus ir kt. „Įvertinti parduotuvės veiklą padeda ir specialūs projektai, pavyzdžiui, Evertink.lt svetainė, kurioje galima rasti vartotojų, pirkusių internetu, atsiliepimus“, – sakė ji.

„Sumokėjęs pinigus, gaudyk vėją laukuose“

Dažnas atsisako minties pirkti internetu, nes baiminasi, kad sumokėjęs pinigus turės ilgai laukti įsigytos prekės, o, ją gavęs, liks nusivylęs. Vis dėlto vienai svarbiausių el. pirkimo grandžių – kelionei iki pirkėjo – el. parduotuvės skiria itin didelį dėmesį.

Pasak siuntų bendrovės „DPD Lietuva“ inicijuoto „Patikimo pristatymo“ ženklo vadovės Astos Brazaitienės, siekdamos patenkinti įvairius pirkėjų poreikius el. parduotuvės glaudžiai bendradarbiauja su siuntų pristatymo bendrovėmis. „Net nedidelės, siauresnės specializacijos internetinės parduotuvės siūlo po kelis prekių pristatymo būdus, iš kurių pirkėjas gali pasirinkti jam patogiausią“, – pasakoja A.Brazaitienė.

Prekę pirkėjui tiesiai į namus ar nurodytu adresu gali pristatyti kurjeris, ją galima atsiimti elektroninės parduotuvės prekių atsiėmimo punktuose ar specialiuose siuntų taškuose, įkurtuose gyventojų dažniausiai lankomose parduotuvėse ar paslaugų centruose.

Pirkėjų pasitikėjimui stiprinti el. parduotuvės diegia ir papildomas funkcijas – pavyzdžiui, užsakymo stebėjimo galimybę. Veikiant šiai funkcijai, el. laišku ar trumpąja žinute pirkėjas yra informuojamas, kuriame pristatymo etape yra jo įsigyta prekė (keliauja į sandėlį, ruošiama vežimui pas pirkėją ar pan.).

Vis dėlto A.Brazaitienė pabrėžia, kad, kaip ir iš įprastos, taip ir iš elektroninės parduotuvės įsigyta prekė į pirkėjo rankas turi patekti nepažeista, tvarkingos pakuotės: „Tarp kokybiškų pristatymo paslaugų kriterijų el. parduotuvėje įdiegtas „Patikimo pristatymo“ ženklas nurodo ne tik saugų gabenimą, bet ir terminų laikymąsi, žalos atlyginimo garantiją, jei gabenant siuntinys pažeidžiamas.“

„Negalėsiu grąžinti prekės“

Viena iš pagrindinių vartotojų baimių, su kuriomis susiduria el. parduotuvės, susijusi su prekės grąžinimu. Pirkėjai nerimauja, kad prekės nematant sunku išsirinkti tinkamą, ypač įsigyjant drabužius ar avalynę. Tačiau „Skaitmeninis pasaulis“ atstovė G.Jodikaitienė pastebi, kad prekės grąžinimų skaičius auga: „Pirkėjai vis geriau žino savo teises ir jomis naudojasi – keičia įsigytą prekę į jiems tinkamesnio modelio ar spalvos ir pan.“

Jei gauta prekė ar jos kokybė netenkina, Lietuvoje, kaip ir kitose Europos Sąjungos šalyse, išskyrus kelias išimtis, galioja vienodos teisės grąžinti prekę pardavėjui. Sprendimą grąžinti nepatikusią prekę reikia padaryti ir informuoti apie tai pardavėją per 14 kalendorinių dienų nuo prekės gavimo dienos. Per tą patį laikotarpį (14 kalendorinių dienų) pardavėjas įsipareigoja ir grąžinti pinigus už neįtikusią prekę.

G.Jodikaitienė pastebi, kad neretai nuraminti baimes padeda ir pokalbis su klientais: „Raginame pirkėjus nebijoti klausti, išsiaiškinti iškilusius klausimus prieš perkant, pirkimo metu ir, prireikus, po pirkimo.“

Nuolat apsiperkantys internetu kaip pagrindinius tokio pirkimo pranašumus vardija galimybę taupyti laiką, prekę įsigyti pigiau, neišeinant iš namų, platesnį asortimentą. Nors tiek įprastoje, tiek elektroninėje parduotuvėje pasitaiko „nesėkmingų“ pirkinių, didėjanti konkurencija pardavėjus skatina dar daugiau dėmesio skirti pirkėjų lojalumui formuoti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.