„Bitė“ žada neribotą mobilųjį internetą, bet tik sąžiningiems

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“ skelbia pirmoji Lietuvoje pradėjusi siūlyti planą, suteikiantį vartotojams visišką naudojimosi laisvę: neribotus pokalbius, trumpąsias žinutes ir mobilųjį internetą telefonuose. Tiesa, klientams teks sutikti su sąžiningo naudojimo taisyklėmis, o jos surašytos abstrakčiai.

„Bitė“ žada, kad naująjį planą užsisakę klientai mobiliuoju internetu telefone galės naudotis neribotai, bet dalintis šiuo gėriu nei su savo kompiuteriu, nei su draugų įrenginiais negalės.<br>123rf nuotr.
„Bitė“ žada, kad naująjį planą užsisakę klientai mobiliuoju internetu telefone galės naudotis neribotai, bet dalintis šiuo gėriu nei su savo kompiuteriu, nei su draugų įrenginiais negalės.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Gasiulis

Jan 9, 2015, 12:25 PM, atnaujinta Jan 16, 2018, 1:52 PM

Naujasis „Bitės“ planas „Numeris 1“ parduodamas nuo šiandien ir kainuoja 24 eurus per mėnesį. Nors „Bitė“ ilgą laiką piktinosi konkurentais, kurie „pririša“ klientus ilgalaikėmis sutartimis, šįkart ji nusprendė pati tokiu būdu suteikti nuolaidą: įsipareigojus naudotis paslaugomis 24 mėnesius, naujasis planas kainuoja 19 eurų per mėnesį. 

Verslo klientams neriboto interneto paslauga teikiama jau ilgą laiką. Kompanija teigia, kad suteikti tokią galimybę visiems norintiems paskatino teigiami atsiliepimai.

Sąlygos – aptakios

Pradėjus domėtis, kokios yra naujojo „Bitės“ plano sąlygos, bendrovės Korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovė Žana Jakevičienė užtikrino, kad vartotojams jokie limitai nebus taikomi.

„Joks limitas nėra numatytas – yra tik sąžiningo naudojimosi taisyklės. Jei klientas naudosis internetu telefone, jam jokie apribojimai nebus taikomi“, – aiškino Ž.Jakevičienė.

Paprašius įvardinti, kokios yra tos sąžiningo naudojimo taisyklės, „Bitės“ atstovė nurodė, kad vartotojai galės naršyti internete savo reikmėms, tačiau jie neturės teisės teikti paslaugų kitiems, naudoti įrenginio kaip „hotspot“ („Wi-Fi“ stotelės), siųsti brukalų, užsiimti verslo rinkodara, bandyti pasipelnyti ar naudoti neteisėtai veiklai ir kt.

Anot jos, jokios ribos (nei dienos, nei savaitės ar mėnesio gigabaitų), kurią pasiekus mobilusis internetas būtų apribotas ar apskritai nutrauktas, nėra. Žodžiu, svarbiausia, kad mobilusis internetas būtų naudojamas tik telefone ir tik savo reikmėms.

Kaip bus elgiamasi su piktnaudžiautojais – pavyzdžiui, visą parą žiūrinčiais „YouTube“ klipus? Ž.Jakevičienė pakartojo: jei naudojamasi sąžiningai, paslaugų teikimas nebus ribojamas ar nutrauktas.

Riba yra, bet... neaiški

Paprašius atsiųsti sąžiningo naudojimo taisykles, jose buvo keletas esminių sakinių, kurių pabrėžti „Bitė“ nematė reikalo: „Toks naudojimasis internetu, taip pat neįprastai didelis vartojimas ar bet koks kitas vartojimas, iš esmės neatitinkantis įprasto vidutinio mūsų kliento vartojimo įpročių ir nepanašus į racionalų naudojimąsi paslaugomis asmeninėms reikmėms, gali būti pripažintas nesąžiningu vartojimu. Tokiu atveju „Bitė“ pasilieka teisę apriboti Jūsų naudojimąsi duomenimis (sumažinti duomenų perdavimo greitį).“

O vėliau priduriama, kad už tai gali būti ne tik sumažintas mobiliojo interneto greitis, bet ir apskritai nutrauktas paslaugų teikimas. „Bitė“ taip pat pasilieka teisę ateityje neteikti tokiam vartotojui paslaugų. 

Išvertus į žmonių kalbą, jei vartotojų naudojimas kompanijai pasirodys įtartinai didelis, su stebuklinguoju planu teks atsisveikinti. 

Ką tiksliai reiškia tie „įprasti vidutinio mūsų kliento vartojimo įpročiai“? „Bitė“ aiškina, kad nesąžiningais laikys tuos atvejus, kuomet paslaugų naudojimas keliasdešimt kartų viršija vidutinį vartojimą – tokį apibūdinimą pateikia Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT).

Kitaip sakant, jei šiuo metu vidutiniškai „Bitės“ klientai išnaudoja 1 GB duomenų per mėnesį, nesąžiningais bus laikomi tie, kurie jų persiųs keliasdešimt kartų daugiau. Vis dėlto lieka neaišku, ar užteks pasiekti 20 GB ribą, ar klientams bus leidžiama maksimalia sparta persiųsti kad ir 90 GB duomenų. 

Pabrėžia savus privalumus

Konkurentai už mažiau nei 20 eurų jau kurį laiką siūlo naudotis neribotais pokalbiais, SMS ir suteikia 10 GB naršyti internete. Perkopus šią ribą, „Tele2“ klientams už mobiliuosius duomenis tenka mokėti papildomai, o „Omnitel“ leidžia naršyti toliau nemokamai, bet apriboja spartą iki 64 Kbps (jos užtenka el. paštui, naujienų portalams, bet jau ne muzikos klausymuisi ar vaizdo įrašams). 

Nei „Omnitel“, nei „Tele2“ šių planų nevadina neribotais. 

„Omnitel“ paslaugų privatiems klientams vadovė Lina Galatiltė pabrėžė, kad, vertinant vidutinį interneto vartojimą, siūlomas duomenų kiekis yra labai didelis. Be to, kompanija klientams netaiko ribojimų.

„Skirtingai nei kitas operatorius, mes neribojame klientų laisvės bet kuriuo įrenginiu nevaržomai naršyti „Omnitel“ tinkle. Interneto planų duomenis mūsų klientai gali išnaudoti ne tik telefone, bet ir nešiojamame ar planšetiniame kompiuteryje, taip pat naudodami telefoną perduoti duomenis kitiems vartotojams ar į kitus įrenginius (maršrutizatoriaus arba modemo funkcijomis)“, – teigė ji.  

„Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Andrius Baranauskas taip pat pastebi, kad jų siūlomam planui numatyti 10 GB yra 10–20 kartų daugiau nei vartotojai vidutiniškai išnaudoja per mėnesį. Be to, pasirinkus šį planą vartotojui siūloma nuolaida telefonui, taip pat „Tele2“ turi paslaugą „Deezer“, kurią užsisakius duomenų srautas muzikai nėra skaičiuojamas.

Ir „Omnitel“, ir „Tele2“ atstovai pabrėžė, kad jų klientai gali naudotis 4G technologija, kuri užtikrina gerokai didesnę naršymo spartą nei 3G.

Vartojimas auga

Naujausioje RRT ataskaitoje teigiama, kad praėjusių metų III ketvirtį mobiliuoju internetu Lietuvoje naudojosi apie 2 mln. abonentų. Jie per tą ketvirtį išsiuntė ir priėmė 5,2 terabaito duomenų – 52,5 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2013 metais.

„Galime drąsiai teigti, kad praėjusieji metai buvo mobiliojo interneto metai. Didžiąją daugumą perkamų įrenginių sudarė išmanieji telefonai, kuriuose vieno kliento sunaudojamas mobiliojo interneto duomenų kiekis 2014 metais padidėjo daugiau nei 150 proc., iki beveik 1 GB per mėnesį, ir ateityje augs dar labiau. Taigi neribotas mobilusis internetas – logiškas žingsnis, siekiant, kad klientams nebereikėtų skaičiuoti ne tik minučių ar SMS žinučių, bet ir megabaitų“, – pranešime spaudai cituojamas Fredas Hrenchukas, „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius.

Pasak jo, neribotas mobilusis internetas taps dar aktualesnis spartėjant duomenų perdavimo greičiui: „Jau šio ketvirčio pabaigoje mūsų klientai galės naudotis itin sparčiu 4G/4G+ tinklu, skirtu dalintis dar didesnės apimties failais bei žiūrėti telefone aukštos raiškos vaizdo medžiagą.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.