„YouTube“ milijonieriumi jau gali tapti ir tu. Kaip to siekti?

Ilgai su pavydu sekę, kaip kažkoks PewDiePie uždirba milijonus „YouTube“ žaisdamas kompiuterinius žaidimus, o nežinoma brazilė tuos pačius milijonus gauna už tai, kad savo „YouTube“ kanale „BluCollection„ žaidžia vaikiškais žaisliukais, pagaliau ir mes galime pamėginti pasipelnyti iš to, ką kuriame. Kompanija „YouTube“ pradėjo Lietuvoje vykdyti savo Partnerių programą ir jau aiškėja, kas iš lietuvių kokių sumų gali tikėtis.

„YouTube“ mus persekioja visur, tad kodėl iš jo neuždirbti?<br>A.Lukošiaus nuotr.
„YouTube“ mus persekioja visur, tad kodėl iš jo neuždirbti?<br>A.Lukošiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arnoldas Lukošius

Apr 19, 2015, 8:52 AM, atnaujinta Jan 6, 2018, 11:14 AM

„YouTube“ Partnerių programa siūlo nesuskaičiuojamas galimybes visiems kūrėjams, leisdama jiems užsidirbti iš savo kokybiškų vaizdo įrašų ar muzikos atlikimo ir bendrauti su įvairia vietos bei tarptautine auditorija naujais būdais. Lietuvos kūrėjai galės išplėsti ne tik žiūrovų pasiekiamumo galimybes, bet ir gauti uždarbį už įkelto turinio peržiūras“, – rašoma pranešime spaudai.

Ginčytumės nebent su sakiniu „kokybiškų vaizdų įrašus“. Akivaizdu, kad „YouTube“ daugiau pinigų gali uždirbti nuo scenos nuvirtusi, o ne sėkmingai sušokusi balerina, o žmonės noriau žiūrės į apsikvailinusius, o ne gerai padainavusius atlikėjus.

Tačiau taip pat akivaizdu, kad būtent „YouTube“ „Šėtono dainos“ atlikėjui gali kompensuoti tai, ką nepabijojusi apsikvailinti iš jo nutarė atimti Lietuvos valstybė.

Faktas paprastas – savo partneriams „YouTube“ pasaulyje išmoka nuo 0,4 iki 3 JAV dolerių už 1000 peržiūrų ir cenzūruoja nebent vogtą ar skundžiamą turinį, bet tikrai neužsiima jo kokybės vertinimu.

Tiesa, tai nereiškia, kad kokybiškos muzikos kūrėjai iš Lietuvos neuždirbs.

„Šiais laikais, kai muzikos albumų, leidžiamų kompaktiniais diskais ar kitomis laikmenomis, perkamumas mažėja, o viskas nepaprastai sparčiai keliasi į skaitmeninį pasaulį, „YouTube“ Partnerių programa yra puiki galimybė ne tik būti arti klausytojų, bet ir gauti pajamų už savo kūrybą. Manau, Lietuvos atlikėjai ir kiti turinio kūrėjai aktyviai naudosis šia galimybe. Juolab kad ji leidžia ne tik uždirbti, bet ir geriau pažinti savo klausytojus“, – sako muzikos vadybos agentūros „BonOnBon“ partneris Mykolas Markauskas.

Jis atstovauja tokiems atlikėjams kaip reperiai „Lilas ir Innomine“, Markas Palubenka ar Edgaras Lubys – šie atlikėjai „YouTube“ surenka šimtus tūkstančių ar net milijonus peržiūrų.

„YouTube“ Partnerių programa nariams leidžia uždirbti pinigų iš susijusių reklamų, tačiau jų nesusaisto griežtomis sutartimis – „YouTube“ neriboja, kur partneriai gali platinti savo turinį, leisdama uždirbti iš savo vaizdo įrašų tiek „YouTube“, tiek visur kitur.

Be to, visi Partnerių programos kūrėjai auditoriją gali burti pasinaudodami tokiais pagalbiniais įrankiais kaip „Creator Helpbook“ ar „Creator Academy“. Gauna prieigą prie „Creator Hub“ platformos, kuri siūlo įrankius geresnio turinio kūrimui, leidžia efektyviau didinti gerbėjų būrį ir savo kūrybingumą paversti pajamų šaltiniu.

Taip pat visi kūrėjai gali stebėti, kaip veikia jų kanalai, ir juos valdyti – „Youtube Analytics" teikia daugybę pranešimų, padedančių sekti peržiūrų statistiką ir uždarbį bei įgyti įžvalgų, kurios gali padėti tobulėti.

„Šiuo metu 30-yje šalių yra daugiau kaip milijonas kanalų, kurie savo kūrėjams per Partnerių programą duoda finansinės grąžos. „YouTube“ kas mėnesį aplanko milijardas unikalių vartotojų, o kas minutę įkeliama 100 valandų trukmės vaizdo įrašų, kuriuos žmonės žiūri, komentuoja ir kuriais dalijasi su kitais. Esame laimingi, kad kūrėjai iš Lietuvos taip pat pagaliau gali prisidėti prie šios bendruomenės. Stengsimės padėti jiems uždirbti iš savo turinio, gerinti įgūdžius ir auginti kūrybingumą, padėsime jiems susijungti ir bendradarbiauti su mūsų partneriais visame pasaulyje“, – sako kompanijos „Google“ rinkodaros vadovas Baltijos šalyse Regimantas Urbanas.

O kas uždirba?

Pamėginkime tiesiog paskaičiuoti. Gjan vaizdo klipas „No Afraid„ „YouTube“ yra peržiūrėtas beveik 4 mln. kartų. Jos kanalas turi 52 tūkst. prenumeratorių. Jei pasitelksime pasaulyje taikomą išmokų praktiką ir jos kanalas nuo pat pradžių būtų buvęs „YouTube“ partneriu, ji už šį klipą būtų galėjusi gauti nuo 1600 iki 12 000 JAV dolerių.

Ką reikėtų daryti, kad uždirbtume mes?

Pirmiausia, aišku, reikia sudaryti sutartį su „Google“ ir tapti kompanijos partneriu. Tada – kruopščiai apgalvoti, kokį turinį kursite, kad būtų pelningiau. Akivaizdu, kad anglų kalba bus populiaresnė negu lietuvių, o pigiai padaryta nesąmonė bent jau neatneš nuostolių, kurie grės nutarus kurti rimtą laidą su aktoriais ir butaforija.

Negalima užmiršti ir svarbiausio dalyko – išmokų dydis priklauso ne tik nuo peržiūrų skaičiaus, bet ir nuo reklamos generuojamos sumos. Todėl visokių vaizdo žaidimų apžvalgos generuos mažiau pinigų negu vaizdo filmukai, kuriems kurti panaudoti populiarūs žinomų kompanijų produktai ar gaminiai. Taip, net ir tie patys žaislai. Būtent dėl to skirtumo ir galimos kanalų pajamos tokios skirtingos.

Dėl to visuomet geriau kurti teigiamą ir linksmą negu neigiamą, liūdną ar kenkiantį sveikatai turinį. Vėlgi – tai palankiau reklamai. Be to, daugelis populiarių kanalų kūrėjų susiranda solidžių rėmėjų ir iš jų uždirba dar daugiau. Kaip „Will it Blend„ kanalo kūrėjas, viską maišantis plakikliu. Jį remia plakiklių gamintojas „Blendtec“, o sumaltas „iPhone“ gerokai padidina peržiūrų skaičių.

Žodžiu, tai taip paprasta, kad... Hmm, kad net neaišku, kodėl man vis dar nepavyksta padaryti nieko panašaus...

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: minima Vaiko diena