„Bitė“ giriasi geriausiu ryšiu, konkurentai jai linki nesprogti

Prieš kiek daugiau nei du mėnesius įstojusi į 4G klubą, telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“ skelbia, kad jos mobilusis internetas yra spartesnis ne tik už „Tele2“, bet ir už „Omnitel“.

Šiuo metu „Bitės“ 4G ir 4G+ ryšiu naudojasi apie 42 tūkst. klientų.<br>T.Bauro nuotr.
Šiuo metu „Bitės“ 4G ir 4G+ ryšiu naudojasi apie 42 tūkst. klientų.<br>T.Bauro nuotr.
„Net Index“ gegužės mėnesio duomenys.<br>Netindex.com iliustr.
„Net Index“ gegužės mėnesio duomenys.<br>Netindex.com iliustr.
„Net Index“ pirmosios birželio mėnesio pusės duomenys.<br>Netindex.com iliustr.
„Net Index“ pirmosios birželio mėnesio pusės duomenys.<br>Netindex.com iliustr.
Daugiau nuotraukų (3)

Gediminas Gasiulis

Jun 22, 2015, 7:34 PM, atnaujinta Oct 29, 2017, 7:59 PM

Tokį teiginį „Bitės“ rinkodaros vadovas Pranas Kuisys grindžia kompanijos „Ookla“ pateikiamais „Net Index“ duomenimis. Juose apibendrinami vartotojų iš viso pasaulio atliktų interneto spartos patikrinimų rezultatai, naudojantis tinklalapiu Speedtest.net arba to paties pavadinimo mobiliąja programėle.

„Net Index“ duomenimis, birželį (iki mėnesio vidurio) vidutinė interneto sparta „Bitės“ tinkle siekė 24,5 megabito per sekundę (Mbps), „Omnitel“ – 20,4 Mbps, o „Tele2“ – 17,2 Mbps.

Panaši situacija buvo ir gegužę: „Bitė“ – 25,6 Mbps, „Omnitel“ – 20,9 Mbps, „Tele2“ – 15,3 Mbps.

„Tai tik patvirtina mūsų strategiją, kad žemėlapio padengimo plotas neturi įtakos vartotojo patirčiai ir greičiui“, – teigė P.Kuisys.

Praėjusią savaitę skirtingų operatorių mobiliojo interneto spartą įvertino ir Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT), tiesa, jos pateikti rezultatai buvo kiek kitokie. Remiantis pirmąjį šių metų pusmetį RRT atliktais matavimais, sparčiausią mobilųjį internetą tiek 3G, tiek 4G technologija užtikrino „Omnitel“, „Bitė“ nuo jos nežymiai atsiliko, o prasčiausi rezultatai fiksuoti „Tele2“ tinkle. 

P.Kuisys teigė manantis, kad „Net Index“ rezultatai yra patikimesni, esą jie geriau atspindi realią vartotojo patirtį – bandymus atlieka dešimtys tūkstančių vartotojų įvairiose vietose, įvairiu metu, naudodami skirtingus įrenginius ir technologijas, nuo GPRS iki 4G+.

„Mes nesakome, kad RRT (matavimai) yra blogi – tiesiog pastebime, kad yra alternatyvus, pasaulinis tinklas, metodika, kuri šiandien pateikia, mūsų nuomone, reprezentatyvesnę, realesnę vartotojo patirtį“, – aiškino jis.

Išvadoms dar anksti?

„Tele2“ nesigina, kad kol kas ryšio sparta jų tinkle – mažesnė nei konkurentų, tačiau situacijos nedramatizuoja. Šio operatoriaus korporacinės komunikacijos direktorius Andrius Baranauskas pastebėjo, kad dabar visi trys didieji mobiliojo ryšio tiekėjai yra plėtros stadijoje.

„Panašius skaičius anksčiau skelbė ir RRT, gal jie skyrėsi vienu ar keliais megabitais per sekundę. Tačiau šis skirtumas nėra toks reikšmingas, – teigė A.Baranauskas. – Mūsų planas yra pirmiausia padengti šalį 4G ryšiu geografiškai, o kai šį etapą baigsime, didinsime greitį.“

„Tele2“ atstovas sudvejojo „Net Index“ rezultatų patikimumu, mat jiems įtakos gali turėti įvairūs vartotojų veiksmai – pasirinktas serveris, laikas, naudotas įrenginys, kitos telefone veikiančios programos ir t.t.

„Tokie testai yra verti dėmesio tada, kai yra didelė vartotojų bazė. Kuo daugiau tinkle vartotojų, tuo sparta gali būti mažesnė. Taigi kol kas anksti kalbėti apie 4G ryšio spartą, remiantis vien vartotojų matavimais“, – sakė A.Baranauskas.

Anksčiau, komentuodamas RRT matavimų rezultatus, panašius pastebėjimus pateikė ir „Omnitel“ Tinklo ir IT infrastruktūros skyriaus vadovas Mindaugas Varanauskas. Anot jo, kompanija turi daugiausiai mobiliojo interneto vartotojų Lietuvoje, kurie suvartoja daugiau duomenų nei konkurentų klientai kartu sudėjus, nepaisant to, operatorius sugeba užtikrinti kokybišką ryšį.

Žemėlapio nedažys

„Bitės“ rinkodaros vadovas teigė, kad jų strategija yra kitokia nei konkurentų – pirmiausia 4G ir 4G+ ryšys bus užtikrinamas miestuose ir rajonų centruose: „Mes tikrai nedažysime žemėlapio ir nesigalynėsime procentais, kas padengs didesnę teritoriją. Mes orientuosimės pirmiausia į vietas, kur yra vartotojai ir įrenginiai, kad ten būtų geriausia kokybė.“

P.Kuisys atmetė spekuliacijas, esą „Bitė“ dėl lėšų stokos svarsto stabdyti 4G ir 4G+ plėtrą. Iki metų pabaigos mobiliojo ryšio operatorius planuoja 4G ir 4G+ ryšio stotis įrengti Alytuje, Marijampolėje, Utenoje, Ukmergėje, Kėdainiuose, Druskininkuose ir dar 30-yje didesnių miestų. Tikimasi, kad šios technologijos ryšiu besibaigiant metams galės naudotis per 75 proc. šalies gyventojų. Kitų metų pirmąjį ketvirtį numatoma šį skaičių padidinti iki 90 proc. Šiuo metu „Bitės“ 4G ir 4G+ ryšiu naudojasi apie 42 tūkst. klientų.

Be to, neseniai „Bitė“ pradėjo siūlyti naują paslaugą – mobilųjį internetą namams: už 20 eurų mėnesinį mokestį klientams suteikiama kortelė ir maršrutizatorius, kuris jungiasi prie „Bitės“ tinklo ir leidžia namuose naudotis internetu per „Wi-Fi“. Vartotojų persiųstų duomenų kiekis neskaičiuojamas, tačiau viršijus 30 GB per mėnesį interneto sparta gali būti ribojama.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.