Lietuvą pasaulyje garsina ruso sukurtas „virusas“

Į Vilnių gyventi persikėlęs Ilja Zudinas užsimojo pakeisti naudojimosi internetu įpročius. Jo sukurtos programėlės „Plag**“ sėkmė leidžia spėti, kad tai nėra tiktai svajoklio šnekos.

„Plag**“ įkūrėjui I.Zudinui rūpintis rinkodara kol kas padeda lietuvė Laura K.Inamedinova, o greitu metu prie komandos prisijungs patyręs specialistas iš Rusijos.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
„Plag**“ įkūrėjui I.Zudinui rūpintis rinkodara kol kas padeda lietuvė Laura K.Inamedinova, o greitu metu prie komandos prisijungs patyręs specialistas iš Rusijos.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
I.Zudinas užsibrėžė ambicingus tikslus: tikimasi, kad iki metų pabaigos „Plag**“ turės 10 mln. vartotojų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
I.Zudinas užsibrėžė ambicingus tikslus: tikimasi, kad iki metų pabaigos „Plag**“ turės 10 mln. vartotojų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Gediminas Gasiulis („Lietuvos rytas“)

Jul 2, 2015, 9:52 AM, atnaujinta Oct 28, 2017, 9:39 AM

Tverėje užaugęs, o vėliau į Maskvą gyventi persikėlęs I.Zudinas teigė esąs priklausomas nuo idėjos pakeisti internetą: patobulinti tai, kaip plinta informacija, kaip tarpusavyje bendrauja žmonės.

Per pastarąjį dešimtmetį jam teko dirbti su įvairiais socialinio pobūdžio projektais internete – nuo žaidimų iki socialinių tinklų.

O „Plag**“ idėja kilo siekiant patobulinti anksčiau sukurtą produktą – nuotraukų dalijimosi programėlę „We Heart Pics“.

– Kada ir kodėl nusprendėte apsigyventi ir verslą plėsti Lietuvoje? – „Lietuvos rytas“ pasiteiravo I.Zudino.

– Pirmą kartą į Lietuvą buvau atvykęs prieš metus. Kurį laiką čia pagyvenau, o rugsėjo pradžioje su visa komanda persikėlėme į Vilnių.

Viena svarbiausių priežasčių – mano artimas draugas ir investuotojas Igoris Macaniukas, „Game Insight“ savininkas, persikėlė į Lietuvą pats ir perkėlė visą verslą.

Todėl ir aš atvykau čia apsižvalgyti. Vilnius man patiko – jis jaukus ir, palyginti su Maskva, nedidelis.

Tai buvo ideali vieta pradėti ką nors nauja.

Ko gero, geriausias dalykas – čia nereikia „kovoti“ su miesto infrastruktūra, spūstimis gatvėse. Nors gyvenu užmiestyje, Valakampiuose, net ilgiausia mano kelionė iš namų į darbą trunka mažiau laiko nei praleisdavau Maskvoje vien ieškodamas vietos automobiliui. Ten mano darbas buvo pačiame centre, už kelių šimtų metrų nuo Kremliaus.  

Vos persikėlę į Vilnių ėmėmės „Plag**“ projekto, oficialus startas buvo pernai lapkričio pabaigoje.

– Ar idėja ir kilo persikėlus į Vilnių?

– Ankstesnis mūsų projektas vadinasi „We Heart Pics“. Svarstėme, kaip padaryti šią programėlę paprastesnę, patrauklesnę.

Bet netrukus supratome, kad visos funkcijos negali būti integruotos, todėl nusprendėme kurti naują projektą.

Jo sėkmė mus tiesiog apstulbino, todėl nusprendėme visus išteklius perkelti į „Plag**“.

– Užsienio žiniasklaida jus tiesiog įsimylėjo: dar sausį teko skaityti ne vieną pagiriamąjį straipsnį. Kaip į tai reagavote?

– Žinoma, buvau patenkintas. Bet ne tik dėl apžvalgų. Tas dėmesys pritraukė pirmąjį vartotojų srautą, kurio mums reikėjo norint patikrinti, ar idėja veikia.

Naujiems socialiniams tinklams pradžia yra didelis iššūkis: norint, kad viskas veiktų kaip suplanuota, reikia daug vartotojų. Tačiau jų neatsiras, jei viskas neveiks taip, kaip turėtų. Tai yra savotiška vištos ir kiaušinio dilema.

Pirmųjų 100 tūkst. vartotojų sulaukėme mažiau nei per mėnesį. Šiuo metu jų jau yra keli šimtai tūkstančių.

Pavyzdžiui, „Snapchat“ tik po 11 mėnesių sulaukė pirmųjų 10 tūkst. vartotojų – po to viskas tiesiog „sprogo“.

– Tad šiuo metu svarbiausia jūsų užduotis – auginti vartotojų skaičių?

– Taip. Turime daug idėjų, kaip iš to gauti pajamų, bet socialinių tinklų srityje tam, kad auditorija būtų įdomi reklamos pirkėjams, reikia turėti daugiau nei 10 mln. vartotojų. Todėl tokiems projektams itin svarbu turėti gerus, patyrusius investuotojus.

Mes Vilniuje jau turime reikiamus specialistus, stiprią komandą. Bet iš pradžių reikia užsitikrinti finansavimą bent metams, kad galėtume sudarinėti ilgalaikius planus.

Mūsų atveju pirmoji investicija nebuvo tipiška – tai greičiau draugo pinigai.

Žinoma, su I.Macaniuko rizikos kapitalo kompanija turime sutartį, bet visas procesas buvo gerokai paprastesnis.

Mes su juo tiesiog sėdėjome terasoje, kalbėjome apie socialinius tinklus ir kaip jie gali keistis ateityje. Tuomet ir nusprendėme, kad turime gerą idėją, kurią verta išbandyti.  

Vėliau sukirtome rankomis su kitu investuotoju – „Digital Sky Technologies“. Jiems užteko vos kelių valandų priimti sprendimą dėl septynženklės investicijos.

Mūsų planas – milijoną vartotojų turėti dar šią vasarą, o 10 mln. perkopti iki metų pabaigos. Technine prasme, antplūdžiui esame pilnai pasiruošę, „pakeltume“ nors ir šimtą milijonų vartotojų.  

Beje, pirmasis pokalbis su reklamos užsakovais jau buvo. Į mus kreipėsi „Coca-Cola“ ir mes vyriškai sutarėme, kad, kai pasiruošime, jų reklama galės būti pirmoji mūsų tinkle.

– Programėlei dar nėra nė metų, o jau pristatote naujas funkcijas. Ko tikėtis ateityje?

– Mane įkvepia mokslinės fantastikos knygos, rašytos 1960–1970 metais, ten buvo pateikiama infosferos idėja – tai lyg savotiška interneto versija.

Žmonės tai įsivaizdavo kaip debesį, kuriame tiesiog vyksta informacijos mainai.

Šis debesis žino atsakymus į klausimus, supranta, kam kokia informacija aktuali konkrečiu metu.

Tiesiog įkeli šią informaciją, o debesis žino, kur ir kaip tai išplatinti.

Tokia ir yra mūsų vizija.

– Kitaip sakant, tai tarsi socialinis tinklas, tik be socialinių ryšių.

– Taip, be iš anksto nustatytų socialinių ryšių. Tau nereikia ieškoti žmonių, kad galėtum ką nors paskelbti.

Kaip vystėsi internetas? Pirmiausia buvo tinklaraščiai, bet šių platformų kūrėjai nesirūpino skaitytojais. Vėliau pradėjo kilti socialiniai tinklai.

„MySpace“ sukūrė vertikales, kurių viršuje buvo įžymybės, o apačioje – paprasti žmonės.

Tai sudarė sąlygas iškilti „Facebook“, nes pastarasis sudarė galimybę kiekvienam žmogui kurti savo vertikalę.

Žmonės dabar gali kaupti savo auditoriją.

Mūsų siekis – panaikinti tą „svarbaus žmogaus“ idėją. Visi žmonės yra lygūs ir jums nereikia kaupti auditorijos, kad galėtumėte ką nors paskelbti.

Mes jus iškart prijungiame prie viso tinklo, kuriame kiekvienas vartotojas yra tavo auditorija. Taigi jums nereikia dirbtinai siekti dėmesio, tarkim, keliant seksualias asmenukes.  

Manau, kad tai gali būti kitas žingsnis platinant informaciją. Visiems bus paprasta skleisti žinias, informaciją, jei ji yra svarbi, plis toliau. Tartum virusas.

Trumpai apie I.Zudiną

Vienu sakiniu: „Man 33 metai, esu nevedęs, turiu daug hobių, pradedant „Muay Thai“ (ne kokteiliai – kovos menas), baigiant automobiliais.“

Draugai: „Nesu labai bendraujantis žmogus, o ir laiko tam neturiu itin daug. Turiu gal 5–6 draugus lietuvius, bet nepavadinčiau jų geriausiais draugais. Su savo geriausiu draugu dabar dirbu – kartu įkūrėme „Plag**“.“

Lietuvių kalba: „Anądien kaip tik pietavome su komanda ir bandėme prisiminti kuo daugiau mums žinomų lietuviškų žodžių. Dauguma jų buvo bendriniai, kasdieniai žodžiai – „gerai“, „ačiū“, „sveiki“, „darbo laikas“... Pastarasis labai svarbus. Pats lietuviškai mokytis neketinu – visi čia kalba angliškai arba rusiškai, taigi susišnekėti problemų nekyla.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.