„Pigu grupė“ lietuviams žada staigmenų

Iki šiol viena sparčiausiai augusių rinkų – internetinė prekyba – ir per ateinančius šešerius metus išlaikys pagreitį. Prognozuojama, kad 2021 m. internetinėse parduotuvėse pirks kone dvigubai daugiau lietuvių nei šiemet, o rinkos apyvarta Lietuvoje sieks 300 mln. Eur. Tokias prognozes pateikia didžiausios Baltijos šalyse e. prekybos grupės „Pigu“ analitikai.

„Pigu.lt“ generalinis direktorius Dainius Liulys.
„Pigu.lt“ generalinis direktorius Dainius Liulys.
Pigu.lt prekių sandėlis.
Pigu.lt prekių sandėlis.
Pigu.lt prekių sandėlis.
Pigu.lt prekių sandėlis.
Pigu.lt prekių sandėlis.
Pigu.lt prekių sandėlis.
Pigu.lt prekių sandėlis.
Pigu.lt prekių sandėlis.
Pigu.lt prekių sandėlis.
Pigu.lt prekių sandėlis.
Pigu.lt prekių sandėlis.
Pigu.lt prekių sandėlis.
Daugiau nuotraukų (7)

lrytas.lt

Aug 20, 2015, 3:07 PM, atnaujinta Oct 19, 2017, 7:02 PM

Didžiausias augimo ambicijas e. prekybos rinkoje kelia liepos mėnesį į naujas rankas perėjusi „Pigu grupė“. Kontrolinį „Pigu grupės“ akcijų paketą įsigijusios privataus kapitalo investicijų bendrovės „MCI Management“ keliamas tikslas – pusė Lietuvos ir Latvijos e. prekybos rinkos bei 8 kartus didesnė (16 proc.) rinkos dalis Estijoje iki 2021 m. Grupės apyvartą per ateinančius šešerius metus planuojama padidinti 5 kartus – iki 254 mln. Eur.

„Matome itin didelį internetinės prekybos augimo potencialą Baltijos šalyse. Lietuvos, Latvijos ir Estijos ekonomikos – vienos sparčiausiai augančių Europos Sąjungoje (ES). Baltijos šalių gyventojai – aktyviausi internetinės bankininkystės naudotojai ES. Tačiau iki šiol internetinėse parduotuvėse pirko mažiau nei trečdalis lietuvių, latvių ir estų, kai Skandinavijoje internetu perka 7 iš 10, o Vakarų Europoje – 6 iš 10 gyventojų. O ir perkančiųjų internetu išlaidos Baltijos šalyse dešimt kartų mažesnės nei minėtuose regionuose. Didelis rinkos augimo potencialas ir paskatino mus investuoti į „Pigu grupę“, – teigė MCI investicijų partneris Maciej Kowalski.

Investicijos į asortimentą ir aptarnavimą

Kad pasiektų investuotojo keliamus tikslus, „Pigu grupė“ investicijas nukreipia į asortimento plėtrą ir aptarnavimo gerinimą. Šią vasarą „Pigu“ išplėtė valdomus sandėlių plotus iki 8 tūkst. kv. m Vilniuje ir Rygoje. Daugiau kaip 6 tūkst. kv. m užimantis Vilniaus sandėlis šiuo metu talpina 150 tūkst. prekių, o per parą darbuotojai gali paruošti 10 tūkst. užsakymų.

„Per dvejus metus per parą paruošiamų užsakymų skaičių planuojame padvigubinti, o po šešerių metų turėti sandėlį, kurio plotas prilygtų keturioms futbolo aikštėms – 30 tūkst. kv. m“, – planais dalijasi „Pigu.lt“ generalinis direktorius Dainius Liulys.

Pasak D.Liulio, Lietuvos gyventojai itin vertina galimybę užsakytas prekes atsiimti tą pačią dieną. 2015 m. balandį atliktas reprezentatyvus RAIT tyrimas parodė, kad 9 iš 10 lietuvių per pastaruosius 12 mėn. prekes pirko iš vietinių internetinių parduotuvių. Kas dešimtas gyventojas (11 proc.) rinkosi „eBay“ arba „Amazon“.

„Matydami, kad prekės pristatymo greitis – vienas svarbiausių kriterijų perkant internetu, nusprendėme sudaryti galimybę gyventojams prekę užsakyti ir atsiimti tą pačią dieną ir šeštadienį. Aptarnavimo kokybę gerinsime artimiausiu metu atidarydami naujus prekių atsiėmimo punktus Šiauliuose ir kituose miestuose“, – teigė „Pigu.lt“ generalinis direktorius.

E-parduotuvių ateitis

Pasak D.Liulio, „Pigu grupės“ tikslus pasiekti padės ir palankios visos e. prekybos rinkos tendencijos. Šiuo metu internetinė prekyba Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje sudaro apie 4 proc. visos mažmeninės prekybos rinkos. Tačiau e. prekybos rinkos augimo tendencijos rodo, kad per artimiausius 5–6 m. ši dalis Baltijos šalyse pasieks 8 proc. ir pasivys tokias rinkas kaip Vokietija, Norvegija ar Švedija, kuriose internetinė prekyba jau sudaro 7–8 proc. visos mažmeninės prekybos rinkos. Labiausiai pažengusi – Didžioji Britanija. Joje e. prekyba sudaro 14,5 proc. visos mažmeninės prekybos rinkos.

„Lietuvos ir kitų Baltijos šalių e. prekybos rinkos turi didelį augimo potencialą. Prognozuojame, kad artimiausiais metais internetinė prekybos rinkas išliks viena sparčiausiai augančių rinkų. Rinkoje siūloma prekių įvairovė ir augantis asortimentas, vis patogesnis ir greitesnis klientų aptarnavimas, galimybė sutaupyti laiką ir pinigus artimiausiais metais dar apie milijoną Baltijos šalių gyventojų paskatins prekę užsisakyti internetu savo kompiuteryje ar mobiliajame telefone, o ne važiuoti į parduotuvę“, – prognozuoja D.Liulys. Kur augti Lietuvos ir kitų Baltijos šalių internetinės prekybos rinkoms dar yra. Tendencijos rodo, kad iki metų pabaigos internetu ką nors pirkę bus apie penktadalis lietuvių (per 600 tūkst.). „Pigu.lt“ analitikai prognozuoja, kad per artimiausius penkerius metus šalies internetinės parduotuvės sulauks dar apie pusę milijono naujų pirkėjų ir 2021 m. e. pirkėjais bus daugiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų (1,1 mln.)

Stabilus augimas prognozuojamas ir gyventojų išlaidoms internetu. 2013 m. vidutinis internetinės parduotuvės klientas Lietuvoje per metus išleisdavo 766 Eur, o šiais metais prognozuojamos pusantro šimto eurų didesnės išlaidos – 921 Eur per metus. Vidutinės Europos Sąjungos gyventojo, perkančio internetu, išlaidos 2013 m. buvo 1 376 eurai. Tokią sumą lietuviai, „Pigu.lt“ analitikų prognozėmis, internetinėse parduotuvėse išleis 2018 m.

Perkančiųjų internetu skaičiaus augimas ir gyventojų išlaidų internetinėse parduotuvėse didėjimas lems ir e. prekybos rinkos augimą. Iki šių metų galo, prognozuojama, Lietuvos e. prekybos rinka pasieks 177 mln. Eur apyvartą. 2021 m. numatoma beveik du kartus didesnė apyvarta – 299 mln. Eur.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.