Kada prekybos centrai persikels į lietuvių kišenę?

Kiekvienas, pasitikrinęs savo kišenes, turbūt sutiks, kad į jas telpa daug: piniginė, telefonas, raktai, saldainis ar pirštinės. Sąrašą kiekvienas gali gerokai pratęsti. Bet kol kas nedidelė dalis lietuvių į kišenę sutalpina ir… parduotuvę. Naujausi mūsų duomenys rodo, kad Lietuvoje tik vienas iš šešių pirkinių internetu įsigyjamas per išmaniuosius telefonus ir planšetes.

Apsipirkti galima kad ir per pietų pertrauką darbe.<br>123rf nuotr.
Apsipirkti galima kad ir per pietų pertrauką darbe.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Dainius Liulys, Pigu.lt generalinis direktorius

2015-12-13 12:34, atnaujinta 2017-09-29 17:43

Pasaulyje e. prekybą keičia vadinamoji m. prekyba – apsipirkimas internetinėse parduotuvėse per mobiliuosius įrenginius. Būtent jie ir leidžia parduotuvę sutalpinti tiesiog kišenėje. Pasaulyje prekyba per išmaniuosius telefonus ir planšetes vidutiniškai sudaro 34 proc. visų pardavimų internetinėse parduotuvėse. Lietuvai iki vidurkio dar yra kur pasitempti, tačiau neturėtume nusiminti.

Tendencijas diktuoja Azija

Pasaulio vidurkio nesiekia ir tokios technologiškai išsivysčiusios šalys, kaip JAV, Vokietija, Nyderlandai ar Prancūzija. „Internet Retailer“ paskelbtoje geriausių pasaulyje e. parduotuvių duomenų bazėje „2016 Mobile 500“ skelbiama, kad JAV apie trečdalis (29,7 proc.) užsakymų e. parduotuvėse padaromi per išmaniuosius telefonus ir planšetes. Kitose šalyse m. prekybos dalis dar mažesnė.

M. prekybos tendencijas diktuoja Pietryčių Azija. Japonijos ir Pietų Korėjos elektroninės prekybos rinkoje šiais metais įvyko svarbus lūžis – kas antras gyventojas šiose šalyse jau apsiperka tiesiog iš kišenės išsitraukęs mobilųjį įrenginį.

Neatsilieka ir Kinija. Naujus metus ši šalis ketina sutikti taip pat perkopusi 50 proc. m. prekybos kartelę. Apsipirkimas mobiliaisiais prietaisais šioje šalyje – varomoji mažmeninės elektroninės prekybos jėga. „eMarketer“ prognozuoja, kad 2019-aisiais m. prekyba Kinijoje sudarys daugiau kaip 70 proc. visos elektroninės prekybos.

Lietuva vejasi

Tendencijos rodo, kad ir Lietuvoje m. prekyba įgauna pagreitį. Pigu.lt analitikų duomenimis, vos per vienerius metus prekyba per mobiliuosius įrenginius šoktelėjo 4 kartus. Šį šuolį nesunku paaiškinti: prekių paieška ir pirkimas per mobiliuosius įrenginius išaugo, atnaujinus mobiliąją internetinės parduotuvės svetainės versiją ir pasiūlius patogesnę mobiliąją programėlę.

Nors skaičiais Lietuva dar atsilieka nuo Vakarų valstybių, tendencijomis žengiame koja kojon su likusiu technoligiškai išsivysčiusiu pasauliu. Prognozuojame, kad kitais metais kas trečias pirkinys vien Pigu.lt bus per mobiliąją programėlę arba mobiliąją svetainės versiją, naršant išmaniajame telefone ar planšetėje.

M. prekyba visame pasaulyje ir toliau sparčiai rieksis vis didesnę elektroninės prekybos dalį. Vis daugiau gyventojų parduotuves perkels į savo kišenes.

Ateitis – mobiliosios parduotuvės

Tokios tendencijos keičia ir e. prekybos verslo strategiją. Nebeužtenka vartotojams pasiūlyti patogaus ir greito apsipirkimo interneto svetainėje. E. parduotuvės, norėdamos neatsilikti nuo besikeičiančios pirkėjų elgsenos, o kartu ir diktuoti tendencijas, privalo investuoti į mobiliąsias technologijas.

Jau dabar vartotojams siūlomos patogios programėlės, leidžiančios paprastai, vos keliais paspaudimais išsirinkti prekę, ją užsisakyti ir čia pat už ją susimokėti. Tą galima padaryti laukiant autobuso stotelėje, per pietų pertrauką darbe ar grįžus namo po ilgos darbo dienos. Kuo patogesnė ir paprastesnė programėlė, tuo daugiau pirkėjų prekybos centrą perkels į savo telefoną. Būtent todėl mobiliųjų parduotuvių kokybė ir patrauklumas vartotojams gali lemti, ar Lietuva pasivys Vakarų Europą m. prekybos apimtimis.

Žvelgiant į priekį, e. prekybos verslui dabar svarbu rūpintis mobiliųjų parduotuvių „interjeru“, prekių išdėstymu, asortimentu, aptarnavimo kokybe ir greičiu. Prognozuojame, kad kitais metais pirkėjai dar aktyviau ieškos patrauklios vietos greitai apsipirkti ir prioritetą vis daugiau jų teiks į kišenę telpantiems prekybos centrams. Tiek Lietuvoje, tiek ir visame pasaulyje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.