„Twitter“ – 10 metų. Bet ar sulauks paukštukas kito jubiliejaus?

Socialinis tinklas „Twitter“ pirmadienį mini savo įkūrimo 10-ąsias metines. Tačiau vis dažniau kalbama apie tai, kad projektą žlugdo neišsprendžiamos problemos. Nors ir tapo pajėgia bendravimo priemone, tinklas nesugeba pritraukti pakankamo skaičiaus vartotojų ir pagaliau uždirbti.

Lietuvoje „Twitter“ privalomai naudojasi tik aukščiausi politikai ir viena kita aktyvesnė įžymybė.
Lietuvoje „Twitter“ privalomai naudojasi tik aukščiausi politikai ir viena kita aktyvesnė įžymybė.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 21, 2016, 12:55 PM, atnaujinta Jun 1, 2017, 2:16 AM

Po stulbinančio debiuto prieš dešimtmetį „Twitter“ netruko tapti kone privaloma priemone žurnalistams, aktyvistams ir garsenybėms. Tačiau nesugebėjo pademonstruoti, kad turi potencialo plėstis už prisiekusių šio socialinio tinklo vartotojų rato ribų ir tapti visuotiniu įrankiu.

Internautams gal ir sunku įsivaizduoti ateitį be „Twitter“, bet San Franciske (JAV) įsikūrusios bendrovės akcijų vertė smuko, vadovas pasitraukė, o darbuotojų skaičius nuolat mažinamas.

Šiais metais bendrovės akcijų vertė pasiekė visų laikų žemumas – beveik perpus krito nuo 2013 metų, kai akcijomis buvo pradėta prekiauti biržoje. Nors pajamos didėja, kompanija vis dar neišbrenda iš nuostolių.

2015 metų pabaigoje „Twitter“ aktyvių vartotojų bazė tebebuvo apie 320 milijonų. Atrodo daug, tačiau „Twitter“ nesugebėjo žengti koja kojon su savo sparčiai augančiais varžovais ir vartotojų skaičius augo per lėtai.

Net sugrąžinus vieną iš įkūrėjų Jacką Dorsey į generalinio direktoriaus postą, gandai apie tikėtiną bendrovės pardavimą arba prijungimą nenutilo.

„Jis dar nemiręs. Stebint visus rodiklius, matosi, kad padėtis smarkiai neblogėja, bet ji neatrodo ir gerėjanti“, – „Twitter“ padėtį komentavo nepriklausomas konsultacinės bendrovės „Enderle Group“ analitikas Robas Enderle.

Kai kas mano, kad „Twitter“ tapo savo sėkmės auka. Čia skelbiama tiek daug informacijos, kad joje tampa sunku susigaudyti.

„Twitter“ tebėra neįtikėtinai aktualus, kai tai susiję su dideliais kultūros renginiais, svarbiomis naujienomis – dalykais, kuriuos žmonės aptarinėja visame pasaulyje“, – sako bendrovės „eMarketer“ analitikė Debra Aho Williamson.

„Vis dėlto kiekvienas, kuris seka vos porą šimtų žmonių, gali būtų lengvai užtvindytas informacijos kiekio, – pridūrė ji. – Tai tampa darbu, o ne pramoga.“

Kiti įsitikinę, kad tikrąją „Twitter“ vertę parodo JAV prezidento rinkimų kampanija. Ypač respublikonų favorito Donaldo Trumpo atveju.

„Prieš aštuonias savaites būčiau sakęs, kad „Twitter“ dienos suskaičiuotos. Dabar to nebesakyčiau. Manau, kad blogiausias „Twitter“ laikotarpis jau baigėsi. Ši platforma turi kojas“, – bendrovės „Global Equities Research“ analitikas Tripas Chowdhry sakė naujienų agentūrai AFP.

Pasak analitiko, D.Trumpas pademonstravo, kokiu pajėgiu įrankiu gali tapti „Twitter“ tiems, kas aktyviai juo naudojasi.

T.Chowdhry taip pat argumentavo, kad Indijos premjeras Narendra Modis taip pat veiksmingai naudojosi „Twitter“ savo rinkimų kampanijos metu, o pažangiųjų technologijų bendrovės „Tesla“ įkūrėjas Elonas Muskas supurtė automobilių pramonę, padedamas būtent šios trumpųjų žinučių platformos.

Ne vienas pasaulio žmogus stebėjo teroristų išpuolius Paryžiuje, kuriuos vietoje atsidūrę „Twitter“ vartotojai transliavo tiesiogiai per programėlę „Periscope“.

Tačiau svarba yra viena, o pelnas – kas kita. Tiesioginę transliaciją jau realizavo ir gerokai sėkmingiau augantis konkurentas „Facebook“, o kai per tavo dešimtmečio jubiliejų prasideda diskusijos apie išgyvenimą, tai jau rimtos ligos požymis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.