„Facebook“ tapo suktų prekeivių rojumi – nepasimaukite

Visas įmanomas veikas internete uzurpuoti siekiančiai “Facebook“ vis sunkiau sekasi užtikrinti savo prisiimtų paslaugų kokybę. Užverstai pasipiktinusių vartotojų skundais kompanijai teko skubiai uždaryti daugybę prekiautojų drabužiais paskyrų. Tačiau tai nereiškia, kad su sukčiais susidorota – socialinis tinklas pasirodė tiesiog nepasiruošęs vartotojų ginti nuo melagių.

Sapnai iš kinų pigiai nusipirkti kažką gero sudužtų apsilankius Kinijoje – ten geri drabužiai nė kiek ne pigesni negu pas mus.
Sapnai iš kinų pigiai nusipirkti kažką gero sudužtų apsilankius Kinijoje – ten geri drabužiai nė kiek ne pigesni negu pas mus.
Abejotinos reputacijos pardavėjai „Facebook“ turi milijonus gerbėjų, tarp kurių nemažai ir lietuvių.
Abejotinos reputacijos pardavėjai „Facebook“ turi milijonus gerbėjų, tarp kurių nemažai ir lietuvių.
Nerealios nuolaidos, svetimos nuotraukos ir daugybė realiai nepatenkintų pirkėjų.
Nerealios nuolaidos, svetimos nuotraukos ir daugybė realiai nepatenkintų pirkėjų.
Kairėje – kinų siūlomi gaminiai. Dešinėje – originalios prekės. Apatinuko kaina skiriasi dešimtkart – ar galima viltis, kad kokybė skirsis mažiau?
Kairėje – kinų siūlomi gaminiai. Dešinėje – originalios prekės. Apatinuko kaina skiriasi dešimtkart – ar galima viltis, kad kokybė skirsis mažiau?
„DressLily“ prekeivių apgavystėms nelaimingos pirkėjos pašventė atskirą „Facebook“ grupę, kur talpina paštu gautus košmarus.
„DressLily“ prekeivių apgavystėms nelaimingos pirkėjos pašventė atskirą „Facebook“ grupę, kur talpina paštu gautus košmarus.
„DressLily“ prekeivių apgavystėms nelaimingos pirkėjos pašventė atskirą „Facebook“ grupę, kur talpina paštu gautus košmarus.
„DressLily“ prekeivių apgavystėms nelaimingos pirkėjos pašventė atskirą „Facebook“ grupę, kur talpina paštu gautus košmarus.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Apr 11, 2016, 10:50 PM, atnaujinta May 29, 2017, 1:46 PM

Ką lietuvis perka iškart ir negalvodamas? Daiktą, kuris labai pigiai žada labai daug. Ši ne tik tautiečiams būdinga yda jau ne vieną šimtmetį padeda sukčiams tuštinti geros kainos apakintų aukų kišenes. Ir „Facebook“ jiems virto idealia nekontroliuojamo turgaus aikšte.

„Buzzfeed“ atliko tyrimą ir nustatė, kad minios pirkėjų, kurie susigundė už juokingai mažas kainas „Facebook“ siūlomais madingais drabužiais, nebežino nė kam skųstis. Tik po šio tyrimo socialinio tinklo prižiūrėtojai nubudo ir skubiai ėmėsi šalinti sukčių paskyras.

Pirmiausia kompanija nustatė aštuonias daugiausia pasipiktinusių klientų skundų sulaukusias kompanijų paskyras: „DressLily“, „RoseWholesale“, „RosaGal“, „SammyDress“, „Zaful“, „Nasty Dress“, „TwinkleDeals“ ir „TrendGal“. Visos jos susijusios su kinų e.prekybos gigantu „Global Eglow“. Visos sugebėjo labai greitai auginti savo gerbėjų ratą – kartais iki 100 tūkst. per dieną. Paskyrose patalpintos madingų brangių dizainerių drabužių nuotraukos ir siūloma juos įsigyti už fantastiškai patrauklias kainas.

Deja, sumokėję pinigus pirkėjai skundėsi sulaukę kažkokių nekokybiškų, iš nežinia kokios sintetikos pagamintų skudurų, kurių dažniausiai neįmanoma nė apsivilkti. Aišku, jie nė iš tolo nepriminė to, kas buvo žadama.

Atlikusi savo tyrimą „Facebook“ nurodo, kad nustatyti prekeivius sunku ir dėl to, kad jie labai greitai bei efektyviai trina visus neigiamus atsiliepimus, o skundus šalina netgi greičiau, nei reklamas sekanti programinė įranga spėja juos užfiksuoti.

„Ieškome, kaip įdiegti naują įspėjimų sistemą, padėsiančią mums laiku nustatyti, kuris iš 50 mln. mūsų sistemoje aktyviai veikiančių verslų parduoda visiškai vartotojų netenkinančias prekes ir paslaugas“, – savo laiške „Buzzfeed“ rašė „Facebook“ reklamos ir paskyrų viceprezidentas Andrew Bosworthas.

Tai, kad mados industrijoje klesti piratavimas ir padirbtų prekių yra daugiau negu tikrų, niekam ne paslaptis. Turginiai „Dolčės ir Gabanos“ Lietuvoje ir šiukšlių konteineriuose kapstosi, ir žvaigždžių vakarėliuose žvilga. Tačiau „Facebook“ vyko gryniausia pirkėjų apgavystė. Drabužiai nė nepriminė reklamuotų, prekės kartais keliaudavo kelis mėnesius, kartais išvis nepasiekdavo pirkėjų, pinigų susigrąžinti irgi būdavo neįmanoma.

Susitvarkyti su tokio masto problema „Facebook“ per naktį tikrai nepavyks. Taigi, rimtai rekomenduotume susigundžius itin patraukliu pirkiniu nežioplinėti ir patiems. Pirma ir pati paprasčiausia taisyklė – nemokamas sūris tik pelėkautuose. Jei nežinoma kompanija siūlo neįtikėtinai gerą ir nesuvokiamai pigų daiktą, greičiausiai brangiai įsigysite nieką. Ir bus: taupus moka du kartus.

Daugelis įprastų tokios prekybos platformų įdiegusios pakankamai patikimus pardavėjo vertinimo metodus, ten galima susivokti skaitant kitų pirkėjų atsiliepimus, tačiau vis tiek pasitaiko daugybė apgaulių. O „Facebook“ vertinimo sistema nėra tokia patikima. „Like“ mygtukas čia beveik beprasmis, pardavėjai save girti gali patys ir labai gausiai, nepatenkintų pirkėjų komentarus trinti, įsigijusius prekę tiesiog blokuoti, nesunkiai gauti žinomų žmonių rekomendacijas ir t.t.

Taigi, mes įspėjome. Bet jei jūs turite per daug pinigų…

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.