Atsisakęs vieno įpročio verslininkas sutaupė marias laiko

„Maždaug prieš penkerius metus supratau, kad e. paštas ir internetas turi daug neigiamos įtakos mano pasauliui ir gerovei. Ėmiausi pokyčių, kad iš esmės pagerinčiau reikalus, o paskutinis yra bene rizikingiausias ir veiksmingiausias: e. paštą skaitau tik kartą per savaitę“, – tokį laiko taupymo receptą atskleidė verslininkas Derekas Handley.

Turėdamas laiko, D.Handley prie pašto prisėda ir kelias dienas per savaitę, tačiau šiam veiksmui skiria nustatytą laiką.<br>123rf nuotr.
Turėdamas laiko, D.Handley prie pašto prisėda ir kelias dienas per savaitę, tačiau šiam veiksmui skiria nustatytą laiką.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 10, 2016, 8:51 PM, atnaujinta May 26, 2017, 12:16 AM

„Kartą per savaitę? Kaip taip įmanoma?“ – paklausite. Viskas nėra taip jau paprasta, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio: kaip ir kiekvienas mūsų, D.Handley e. paštu tvarko ir skubius reikalus, o kad į juos sureaguotų laiku, tokiems pranešimams yra nustatęs specialų filtrą.

Taigi prioritetiniams e. laiškams verslininkas skiria dėmesio tada, kai to reikia. Tačiau visi kiti turi laukti dienos, kai D.Handley prisės skaityti laiškų.

Beje, tos dienos nebūtinai teks laukti visą savaitę – turėdamas laiko, D.Handley prie pašto prisėda ir kelias dienas per savaitę, tačiau šiam veiksmui skiria nustatytą laiką.

„Idėja ta, kad aš įsipareigoju savaitiniam ciklui, kuriam skiriu maždaug šešias valandas, ir jo metu visiškai išvalau gautų laiškų dėžutę bei atlieku visas numatytas užduotis. Aš tai lyginu su senove, kai paštininkas atjodavo su karieta ir atveždavo laiškus, o žmogus jam perduodavo savo siunčiamus laiškus, susikaupusius per savaitę.

Maždaug po mėnesio supratau, kad eksperimentą reikia šiek tiek patobulinti, bet viskas vyksta daug efektyviau, ypač dėmesingai ir beveik visų laiškų nereikia atsakyti šiandien ar rytoj – užtenka atsakyti per savaitę. Tais atvejais, kai atsakymo reikia greičiau, man galima paskambinti ar parašyti SMS, taigi aš daugiau bendrauju su žmonėmis“, – aiškino verslininkas.

Jo nuomone, daugelis žmonių e. paštu iš principo naudojasi neteisingai. Anot jo, e. paštas tinkamas trims dalykams:

* kelių žmonių susitikimų koordinavimui;

* siųsti trumpas žinutes su prisegtais dokumentais ar nuorodomis;

* naujienlaiškiams.

„Visa kita yra triukšmas ir neteisingas klaidingas priemonės naudojimas“, – pareiškė D.Handley.

Verslininkas riboja ir kitokius trukdžius, kurie trukdo susikaupti ir bereikalingai atitraukia jo dėmesį. Jis teigia išjungęs viską, kas pypsi, blyksi ar atsiranda ekrane be rimto reikalo.

Visa tai jam padeda taupyti ne tik laiką, bet ir nervus.

D.Handley sutinka, kad šis sprendimas nėra tinkamas visiems (ypač jei darbo pobūdis reikalauja greitos reakcijos ir nuolat palaikyti ryšį). Visgi, jo manymu, tai vertėtų išbandyti daugeliui.

Elektroninis paštas miršta arba jau yra miręs jaunojoje kartoje. Neseniai apklausiau tuziną protingų moksleivių, kurie ketina studijuoti Gebenės lygos universitetuose, ar jie jį dar naudoja. Visi jie žiūrėjo į mane susidomėję, tikėdamiesi sukto klausimo: „Kodėl turėčiau, kam?“ Labai geras klausimas“, – teigė verslininkas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.