„Ericsson“ parodė, kodėl nemėgstame savo mobiliojo ryšio tiekėjo

2016 m. gegužės 26 d. 21:03
Pripažinkime, niršti ant bendrovės, kuri teikia mums tokį greitą, nuolat tobulėjantį ir pingantį mobilųjį ryšį, teko kiekvienam. Pasirodo, sąskaitos toli gražu nėra vienintelis ar svarbiausias dalykas, dėl kurio keičiame operatorius ir bėgame pas kitą. 40 proc. viso pasaulio LTE duomenų persiunčiančią įrangą gaminanti bendrovė „Ericsson“ juodu ant balto parodė – operatoriai, besigiriantys milžiniškais mobiliojo interneto greičiais, kol kas nesugeba užtikrinti net gerokai kuklesnių vartotojų poreikių.
Daugiau nuotraukų (5)
Ne taip seniai „Ericsson“ atliko tyrimą ir išsiaiškino, kad prireikus greitai rasti duomenų kažkokiam darbui stringantis interneto ryšys žmogui sukelia tiek pat streso, kiek matematikos egzaminas ar siaubo filmas.
„Paprašėme žmonių per 20 min. savo išmaniuoju telefonu atlikti 18 užduočių – pažiūrėti filmą, panaršyti internete ir t.t. Sekėme, ką jie mato ekrane, ir matavome smegenų aktyvumą bei širdies ritmą.
Paaiškėjo, kad net jei niekas nestringa, stresas padidėja 13 proc. Jei prieš užsikraunant duomenims reikia laukti bent 2 sekundes, stresas padidėja 16 proc. Tačiau baisiausia, kai siunčiamas duomenų srautas bent trumpam užstringa. Tuomet akimirksniu streso lygis pašoka dvigubai – iki 31 proc.
Širdies ritmas išauga 38 proc. Įsivaizduojate, kokį stresą sukelia vienintelė netikėta pauzė? Stringantis internetas tiesiogiai gadina mūsų širdį“, – apie vieną savo atliktą eksperimentą pasakojo “Ericsson“ vartotojų elgsenos tyrimų laboratorijos vyresnysis patarėjas Jasmeetas Sethis.
To paties tyrimo metu paaiškėjo, kad kiekvienas toks užstrigimas sukelia antipatiją kiekvienam, kas dėl to kaltas. Taigi, jei žiūrint klipą „Youtube“ per „Tele2“ mobilųjį internetą vaizdas staiga užstringa, žmogus persismelkia nemeile ir „Youtube“, ir „Tele2“.
Jei tiesiogiai transliuojant savo akimirkas „Facebook“ per „Bitės“ tinklą staiga dėl kažkokių priežasčių nutrūksta transliacija, pradedame niršti ir ant vieno, ir ant kito. Užstrigus krepšinio varžybų transliacijai internetu ar stringant „Netflix“ filmui miške, nepuolame džiaugtis ryšio greičio statistika, o kaltiname ir transliuotoją, ir ryšio tiekėją, ir „Netflix“, ir „Teo“, ir „Omnitel“.
Žodžiu, supratote – tyrimas rodo, kad jei mobilusis internetas per lėtas, kils noras ir „Youtube“ pakeisti į „Vimeo“, ir pas kitą operatorių bėgti. Manote, greitojo interneto „rojuje“ – Lietuvoje tai neaktualu? Operatoriai pešasi, kurio greitis dešimtkart, o kurio – tik triskart didesnis, negu mums reikia, tad dėl to tikrai ant jų nepyksime?
Pasirodo, kad visa ta greičių reklama slepia vieną nedidukę apgaulę. Stokholme (Švedija) pristatydami savo 5G ateities vizijas ir diegiamus projektus „Ericsson“ atstovai pripažino, kad realiame gyvenime vartotojai, deja, niekur pasaulyje negauna to, ko norėtų.
„Pažiūrėję, kiek duomenų realiai reikia šiuo metu pasaulyje teikiamoms populiariausioms paslaugoms, galime matyti, koks realus greitis visiškai tenkintų žmones. Didžiausios raiškos „Youtube“ klipų peržiūrai pakanka 10 mbps greičio, o populiariausioms duomenų siuntimo paslaugoms – „Periscope“, „Snapchat“ – visiškai pakanka 3 mbps greičio. Tiek pakaktų, bet tiek nėra“, – sakė „Ericsson“ mobiliojo interneto specialistas Andersas Lundquistas.
Jo parodytoje lentelėje puikiai matyti, kad pasaulyje dabar tiesiog nėra mobiliojo tinklo operatorių, kurie užtikrintų tą minimalų stabilų 10 mbps gavimo ir 3 mbps siuntimo greitį. Matome, kad čia išskirta „Bitė“, kuri Lietuvoje naudoja „Ericsson“ stotis, auga, bet dar nepasiekė, atrodytų, tokio paprasto tikslo. Mat žmogui galiausiai svarbiau nuolat turėti 3 mbps greitį negu kartais gauti 100 mbps.
„Visi operatoriai sako, kad viskas veikia puikiai, tačiau vartotojai matuoja veikimą ne pagal tai, ką rodo tinklų greičio statistikos ar matavimai. Vartotojui viskas paprasta: jei „Youtube“ kraunasi lėtai – tiekėjas dirba blogai“, – sako Jasmeetas Sethis.
Štai jums ir atsakymas, kodėl labiausiai siuntame ant savo operatoriaus. Matydami greičio reklamas, o realybėje nepajusdami to greičio, manome, kad būtent mūsų operatorius meluoja. Kitų reklama gal ir teisinga. O išties apie greitį nemeluoja nė vienas. Ir nė vienas realybėje mūsų netenkintų. Štai ir lieka raukytis laukiant, kada tobulinimas virs tobulybe.
Kuo mažesnis užlaikymas prisijungiant ir stabilus jungties greitis kiekvienam yra viena tų problemų, kurias turėtų visiškai išspręsti 5G standarto atėjimas.
„LTE ryšys veikia lyg koks purkštukas – signalas sklinda visur, tad kiekvienam kliūna tik lašeliai. Viena iš 5G ypatybių – perduodamas signalas bus nukreiptas konkrečiai prijungtam įrenginiui. Tai nebe purkštukas, o srovė, kaip iš žarnos“, – vaizdžiai pasakojo po demonstracinę „Ericsson“ kuriamų technologijų salę vedžiojęs kompanijos darbuotojas.
Ir visa tai mums pasakojo pristatydami būtent šią problemą šiek tiek turėsiančią spręsti „Lean Carrier“ technologiją, kurios pilotinę versiją viena pirmųjų Europoje savo tinkle įsidiegs “Bitė“. Šis „Ericsson“ sprendimas turėtų sumažinti nereikalingų informacinių signalų triukšmą ir jungčių tarp telefono bei stoties kiekį. Tokiu būdu didindamas greitį ir stabilumą bei mažindamas baterijos sąnaudas.
Kaip tai veiks realiai, sužinosime, kai pilotas virs veikiančia sistemos dalimi. O kol kas tenkinuosi žodžiais, kad tai 5G kartos sprendimas.
Ir šiek tiek keikiuosi. Mano telefone niekaip neįsijungia „Facebook Livestream“ – rašo, kad per lėtas mobiliojo interneto ryšys…
interneto greitis4GBitė Lietuva
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.