„Facebook“ nuolat klausosi telefonų naudotojų

„Facebook“ mobilioji programėlė nuolat fiksuoja aplinkos garsus ir žmonių pokalbius, įspėja ekspertai. Kompanija pripažįsta, kad programėlė naudoja telefonų mikrofonus, tačiau tik tam, kad padėtų patiems vartotojams. Gera žinia saugantiems privatumą – šią funkciją galima išjungti.

„Facebook“ atstovai dievagojasi, kad programėlė mikrofono duomenų nenaudoja reklamos tikslais.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
„Facebook“ atstovai dievagojasi, kad programėlė mikrofono duomenų nenaudoja reklamos tikslais.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 2, 2016, 12:10 PM, atnaujinta May 23, 2017, 7:46 AM

Apie tokią funkciją įspėjo Pietų Floridos universiteto masinės komunikacijos profesorė Kelli Burns. Anot jos, programėlė fiksuoja įvairiausius aplinkos garsus – klausomą muziką, žiūrimus filmus, net privačius pokalbius. Atsižvelgiant į tokiu būdu surinktą informaciją vartotojams rodomos atitinkamos reklamos, praneša „The Independent“.

Tai pastebėjo ir vartotojai, interneto forumuose aprašantys atvejus, kuomet jiems „Facebook“ pradėtos rodyti reklamos, susijusios su dalykais, apie kuriuos jie yra kalbėję su draugais.

Siekdama patikrinti, ar tokie teiginiai turi pagrindo, K.Burns atliko eksperimentą: prie telefono kalbėjo tam tikromis temomis, o įsijungusi „Facebook“ išties pastebėjo atitinkamas reklamas.

Pasirodo, ši mažai kam žinoma funkcija veikia jau senokai. „Facebook“ aiškina, kad rinkdami duomenis apie vartotojų pomėgius gali pasiūlyti jiems, pavyzdžiui, paskelbti įrašą apie tai. Tačiau kompanija neigia naudojanti šiuos duomenis reklamos tikslais.

„Facebook“ nenaudoja mikrofono garso, kad pateiktų reklamas ar darytų įtaką naujienų srautui, – teigė kompanijos atstovas. – Verslo klientai gali rodyti reklamas, kurios labiau atitinka vartotojų interesus ir demografiją, tačiau ne pagal garso duomenis.“

Šiuo metu paslauga yra aktyvi naudotojams JAV. Pirmą kartą apie ją buvo pranešta 2014 metais, tuomet „Facebook“ atstovai aiškino, kad telefonas nebus „nuolatinio klausymosi“ būsenoje ir nesaugos įrašų. Esą mikrofonas naudojamas tik tam, kad programėlė suprastų, kas vyksta aplink vartotoją, ir jis galėtų lengviau bei greičiau paskelbti tai, ką nori.

Kaip tai turėtų veikti? Pradėjus rašyti „Facebook“ žinutę, greta pranešimo vietos pasirodo nedidelis veidelis su garso bangomis. Pavykus identifikuoti aplinkos garsus, vartotojas gali jį spustelėti, pasirinkti, ko klausosi ar ką žiūri, ir užbaigti žinutę.

Užblokuoti šią funkciją galima operacinės sistemos lygmenyje išjungus mikrofoną arba uždraudus „Facebook“ programėlei juo naudotis.

Jei naudojate „Android“ telefoną, eikite į nustatymus, pasirinkite „Programos“, sąraše atraskite „Facebook“, tuomet spauskite „Leidimai“ ir išjunkite slankiklį greta „Mikrofono“.

Jei turite „iPhone“, eikite į programėlės nustatymus, atraskite privatumo skiltį ir pakeiskite jai suteikiamas privilegijas.

Įspėjame: uždraudus „Facebook“ naudotis mikrofonu gali netinkamai veikti kai kurios programėlės funkcijos, pavyzdžiui, jei pradėsite tiesioginę transliaciją, žiūrovai gali negirdėti garso.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.