„Tele2“ ruošia staigmeną vartotojams ir konkurentams

Kompanijai „Omnitel“ anksčiau šį mėnesį pakeitus paslaugų kainodarą, kai kurios šio operatoriaus paslaugos tapo pigesnės nei konkurentų. Tačiau tai truko neilgai: nepraėjus nė pusdieniui „Tele2“ daugeliui savo paslaugų planų paskelbė akcijas ir susigrąžino kainos lyderės vardą. Ši bendrovė užantyje turi dar vieną staigmeną, kuri gali iš esmės sudrebinti Lietuvos mobiliojo ryšio rinką.

P.Masiulio teigimu, akcijos – greičiausias būdas reaguoti į konkurentų veiksmus.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
P.Masiulio teigimu, akcijos – greičiausias būdas reaguoti į konkurentų veiksmus.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 20, 2016, 1:21 PM, atnaujinta May 10, 2017, 1:12 PM

Pagrindinis skirtumas užsisakant paslaugas „su akcija“ yra tas, kad vartotojai turi įsipareigoti tos bendrovės paslaugomis naudotis nustatytą terminą (dažniausiai metus ar dvejus). Nusprendus perbėgti pas konkurentus anksčiau, operatorius pareikalauja susimokėti savotišką baudą – skirtumą tarp realios paslaugos kainos ir akcinės kainos, padaugintą iš mėnesių skaičiaus. Tokiu atveju vartotojas, įvertinus bendrą sumą, gali sumokėti netgi daugiau nei būtų išleidęs pas konkurentus.

Be to, sutarčiai pasibaigus operatorius toliau vartotojui teikia paslaugas nebe už akcinę kainą, o už tą, kuri įrašyta sutartyje, – jei konkurentai paslaugas siūlo pigiau, to nepastebėjęs vartotojas paprasčiausiai permoka.

„Tele2“ generalinis direktorius Petras Masiulis aiškina, kad paslaugų kainų keitimas – ilgai trunkantis procesas, todėl akcijos yra greičiausias būdas reaguoti į konkurentų veiksmus.

„Būnant didžiausiu operatoriumi, bet kokie pakeitimai turi būti atliekami apgalvotai. Prieš 10 metų galėjome reaguoti ir jau kitą dieną kainą sumažinti, o dabar matome, kad tai kaip didžiulis tanklaivis, kurį reikia valdyti atsargiai ir protingai, daug analizuoti, prognozuoti, kaip keisis vartotojų elgsena, ir t.t.“, – sakė P.Masiulis.

Jo vertinimu, „Omnitel“ kainų pakeitimai „nebuvo labai rimti“, įmonė nepastebėjo didesnės įtakos klientų skaičiui. Vis dėlto reaguoti į šiuos pokyčius planuojama. Ir ne tik skelbiant akcijas.

„Tele2“ vadovas užsiminė, kad jau greitai numatoma imtis paslaugų kainodaros pokyčių.

„Kartais norisi padaryti gudriau. Dėl to analizuojame ir žiūrime, gal reikia kitaip kainodarą perdaryti. Negalime atskleisti visų savo taktinių gudrybių, bet kainos pranašumo mes neatsisakysime, nes tai įmonės stuburas. Kokiu būdu tai įgyvendinsime, dar negalime atskleisti, bet kokiu atveju tai bus per kainodaros struktūrą ar papildomų paslaugų pasiūlą – mūsų rinkos tyrimai parodys, kaip geriausia elgtis“, – sakė P.Masiulis.

Nei kada, nei kokių pokyčių verta tikėtis, jis nepatikslino.

Mobilusis internetas rodo stebuklus

Ketvirtadienį „Tele2“ paskelbė trečiojo ketvirčio finansinius rezultatus. Įmonė nurodė gavusi 46,2 mln. eurų pajamų, 4,4 proc. daugiau nei prieš metus. Operatoriaus EBITDA marža buvo 34,9 proc., tai sudarė 16 mln. eurų (6 proc. daugiau nei prieš metus).

„Tele2“ atstovai aiškino, kad geriems rezultatams daugiausia įtakos turėjo itin sparčiai augantis mobiliojo interneto vartojimas. Trečiąjį ketvirtį operatoriaus klientai sunaudojo 6757 terabaitus (TB) duomenų – beveik 50 proc. daugiau nei ankstesnį ketvirtį.

P.Masiulio teigimu, vartojimas augs ir toliau – bent jau tol, kol rinkoje daugės išmaniųjų telefonų ir mažės „mygtukinių“ ragelių.

Šiuo metu tinkle „Tele2“ išmanieji telefonai sudaro daugiau nei pusę (52 proc.) visų vartotojų įrenginių. P.Masiulis prognozavo, kad rinka prisisotins išmaniųjų telefonų skaičiui pasiekus 80 proc.

Dabar vienas 4G išmaniojo telefono savininkas vidutiniškai per mėnesį persiunčia apie 3,5 GB duomenų, o ateityje šis skaičius turėtų išaugti iki 10 GB ar net daugiau.

O kas toliau?

„Prieš dešimtmetį mes turėjome 2G ryšį, mobiliuoju internetu naudojosi labai mažai žmonių. O ir tie, kurie naudojosi, persiųsdavo vos porą kilobaitų per mėnesį. Dabar mes skaičiuojame gigabaitus per mėnesį, taigi skirtumas – milijonai kartų.

Nauja technologija didina augimą, taip pat ji turi išsiplėsti. Dabar mes esame 4G ryšio plėtros etape. Po kelerių metų jau kalbėsime apie 5G diegimą ir turėsime vėl tą nenumaldomą šuolį į viršų“, – ateities vizija dalijosi „Tele2“ korporacinės komunikacijos vadovas Andrius Baranauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.