Laura K. Inamedinova: 3 patarimai kaip užkariauti socialinius tinklus

Pamirškite tuos laikus, kai CV buvo vienintelis dokumentas, kuris padėdavo potencialiam darbdaviui susidaryti nuomonę apie jus. Per pastaruosius 10 metų internetas tapo tokia nepakeičiama gyvenimo dalimi, kad šiais laikais galima drąsiai teigti, jog visi viską gūglina.

Viešųjų ryšių, rinkodaros ir asmenybės prekės ženklo ekspertė Laura Kornelija Inamedinova.<br>A.Burbos nuotr.
Viešųjų ryšių, rinkodaros ir asmenybės prekės ženklo ekspertė Laura Kornelija Inamedinova.<br>A.Burbos nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Laura Kornelija Inamedinova

Mar 16, 2017, 7:32 AM, atnaujinta Apr 7, 2017, 10:06 PM

Pasak Brazen.com, 2015 metais 52 proc. darbdavių, prieš skambindami potencialiam kandidatui, patikrindavo jo socialinius tinklus ir bendrą įvaizdį internete. Įrašai, nuotraukos ir turinys, kuriuo dalinasi vartotojas, gali nemažai pasakyti apie šio žmogaus laisvalaikį, asmenybę, tikslus ir net nuspėti, kokias pajamas jis uždirba. Svarbu nepamiršti, kad kiekvienas „patinka“ paspaudimas ar tekstas yra registruojamas, tad net prieš pusmetį parašytas piktas komentaras gali būti pastebėtas ir suprastas netinkamai, o tokio poelgio rezultatas gali būti priežastis, kodėl žmogiškųjų resursų atstovas jums nusprendė nepaskambinti

Norint apsidrausti nuo tokio scenarijaus, visų pirma vertėtų pasitikrinti, ar lengvai pasiekiami jūsų socialinių tinklų profiliai. „Facebook“ nustatymuose yra saugumo sekcija, kurioje galima pasirinkti kas – draugai („Friends only“) ar visa auditorija („Public“) – mato jūsų Sieną. „Instagram“ aplikacija taip pat gali apsaugoti jūsų paskyrą ir ją padaryti prieinamą tik žmonėms, kuriuos jūs patvirtinate. Tačiau aš nerekomenduoju visiškai paslėpti savęs nuo plačiosios auditorijos, nes socialiniai tinklai yra puiki priemonė asmeninio ženklo sukūrimui ir savęs pristatymui kaip pasirinktos srities eksperto. Pilnai kontroliuojant, kokiu turiniu dalijamasi, ar netgi turint strategiją asmenybės prekės ženklui sukurti, iš tiesų galima padidinti savo galimybes ne tik patikti potencialiam darbdaviui, bet ir leisti jam pačiam jūsų ieškoti.

Norėčiau pasidalinti svarbiausiais patarimais, kaip išnaudoti socialinius tinklus kuriant asmeninį prekės ženklą.

1. Identifikuok savo kompetencijų sritį (ar keletą glaudžiai susijusių sričių).

Prieš kuriant savo asmenybės prekės ženklą reikia sau atsakyti į klausimą – kokioje srityje/kuo aš norėčiau būti žinomas?

Jei per akimirką nepavyksta atsakyti į šį klausimą, galima pradėti pasirenkant industriją, kurioje dirbate. Kaip pavyzdį panaudosiu savo situaciją: aš esu rinkodaros industrijoje, tačiau pati rinkodara yra labai plati sritis, į kurią gali įeiti begalės skirtingų specialybių. Bandydama skirtingus rinkodaros kanalus ilgainiui supratau, kad tarptautiniai ryšiai ir asmenybės prekės ženklo kūrimas yra sritis, kuri mane labai traukia. Tačiau net ir tai yra labai platu. Kadangi turiu techninių mokslų bakalaurą, susisiaurinau savo sritį iki technologinių kompanijų ir startuolių. Kadangi mano kompetencijos yra labai specifinės, tačiau šiais laikais labai reikalingos, galiu lengviau konkuruoti su tradicinės rinkodaros atstovais, nes mano patirtis yra sukoncentruota į keletą panašių, tačiau nišinių sričių, telpančių po vienu „viešųjų ryšių skėčiu“.

Tokia logine seka vertėtų ir patiems išvesti formulę, kurios kintamieji yra jūsų dabartinės žinios, o rezultatas – kompetencijų sritis.

2. Išlaikyk nuoseklumą ir tvarką visuose socialiniuose tinkluose.

Yra be galo svarbu, kad visi naudojami socialiniai tinklai būtų vienodo tono. Kai žmonės ieško informacijos apie tam tikrą asmenį, visada yra peržiūrimi keli socialiniai tinklai. Ar jūsų „Linkedin“ ir „Twitter“ profilio nuotraukos sutampa ir yra profesionalios, ar jose aiškiai atpažįstamas veidas? Ar „Instagram“ įkeltos nuotraukos yra tokios pačios tematikos, kaip ir „Facebook“?

Kitas svarbus momentas – antraštė, kurią galima pasirašyti visuose soc. tinkluose. Labai svarbu, kad ji būtų trumpa ir labai aiškiai pristatanti žmogų.

Yra keli antraščių variantai, ką pats žmogus galėtų pasirašyti apie save:

– Raktažodžių antraštė: „Inovatyvus marketingo vadovas, ilgametė patirtis tarptautinėse korporacijose. Anglų, prancūzų, rusų kalbos.“

– Stipraus teiginio (angl. power statement) antraštė: „Padedu didelėms korporacijoms atskleisti savo rinkodaros potencialą ir jį įgyvendinti netikėtais būdais.“

– Tiesioginė antraštė: „Rinkodaros vadovas @ „Kompanija“.“

3. Dažnumas – kelias į populiarumą.

Bene sunkiausias, tačiau ir naudingiausias dalykas daugumai, yra dažnas naujienų ar įžvalgų dalijimasis. Idealiu atveju, reikėtų kas dieną patalpinti bent po vieną naują turinio vienetą. Dažnai dalindamiesi informacija būsite tikri, kad jūsų turinys tikrai pasieks vis daugiau žmonių ir jie po truputį pradės įsidėmėti jūsų vardą.

Beevolve.com atliktas tyrimas parodė aiškią koreliaciją tarp parašytų žinučių ir kiek sekėjų žmogus turi „Twitter“ socialiniame tinkle:

– Vartotojas, kuris yra parašęs nuo 1 iki 1000 žinučių, vidutiniškai turi 51–100 sekėjų.

– Jei žinučių skaičius viršija 10 000, vartotojų skaičius vidutiniškai siekia 1000–5000.

– Padidinus žinučių skaičių iki 15 000, galima tikėtis vidutiniškai net nuo 100 000 iki milijono sekėjų.

Remiantis šiais duomenimis, drąsiai galima teigti, kad vartotojai auga eksponentiškai.

Yra atliktas ne vienas tyrimas, kiek kartų per dieną geriausia dalintis pranešimais skirtinguose socialiniuose tinkluose, tačiau jie visi nelabai skiriasi vienas nuo kito ir rekomenduoja panašius dažnumus:

„Facebook“ – 2 kartai per dieną;

„Twitter“ – 5 kartai per dieną;

„LinkedIn“ – 1 kartas per dieną;

„Google+“ – 2 kartai per dieną;

„Pinterest“ – 5 kartai per dieną;

„Instagram“ – 1,5 karto per dieną.

Svarbu nepamiršti, kad yra labai daug turinio formų, kuriomis galima dalintis – tai gali būti asmeninis komentaras tam tikra, pageidautina „karšta“, tema; įdomi nuotrauka; nuoroda į informatyvių straipsnį; motyvuojanti ar įkvepianti citata; pasidalijimas kito žmogaus įdomiu turiniu, vaizdo įrašu ir t.t.

Labai svarbu „neužsiciklinti“ dalinantis tik viena įrašų forma ir dalintis kuo daugiau skirtingų žinučių, tuomet ir jūsų auditorija taps labiau diversifikuota.

Kai susikursite sistemą ir tapsite socialinių tinklų ekspertu, bus labai svarbu nepamiršti ne tik dalintis nauju turiniu, bet ir dalyvauti diskusijose, ypač kai yra paminima jūsų kompetencijų sritis ar net jūsų vardas. Parašius įdomų ir vertingą komentarą populiarioje „Facebook“ grupėje galima sulaukti labai didelio dėmesio, kuris po to konvertuosis į potencialius sekėjus jūsų asmeninėje paskyroje, o tai tik padidins jūsų šansus būti pastebėtam naujiems iššūkiams.

Laura K. Inamedinova – viešųjų ryšių, marketingo ir asmenybės prekės ženklo ekspertė, dirbanti su tarptautinėmis kompanijomis. Laura yra cituota tokiuose leidiniuose, kaip „Forbes“, „Huffington Post“, „VentureBeat“, „Entrepreneur“ ir t.t, o pati dalijasi savo įžvalgomis „Forbes“ ir „Huffington Post“. Skaito paskaitas ir užsiima visuomenine veikla.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.