Po telefono remonto laukė nemalonus siurprizas

Jei esate apdraudę telefoną, dar nereiškia, kad sugedęs jis bus pataisytas nemokamai. Nelygu pasirinktas draudikas, telefono ir remonto kainos vadinamoji franšizė gali siekti netgi 100 eurų.

Po telefono remonto, net jei jis buvo apdraustas, gali tekti papildomai susimokėti.<br>123rf nuotr.
Po telefono remonto, net jei jis buvo apdraustas, gali tekti papildomai susimokėti.<br>123rf nuotr.
90 proc. visų draudžiamųjų įvykių sudaro ekrano skilimas ir dužimai.<br>„123rf.com“ nuotr.
90 proc. visų draudžiamųjų įvykių sudaro ekrano skilimas ir dužimai.<br>„123rf.com“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Gediminas Gasiulis („Lietuvos rytas“)

Apr 11, 2017, 9:58 AM, atnaujinta Apr 14, 2017, 4:49 AM

Įsigijęs naują telefoną dažnas susigundo pardavėjų pasiūlymu jį apdrausti. Kas žino – gal įrenginys netyčia išslys iš rankų, bus aplietas ar pavogtas. Tokiais atvejais garantiniu talonu mojuok nemojavęs, jis negalioja.

Užtat telefono draudimas gali padėti išvengti neplanuotų išlaidų. Bet prieš pasirašant sutartį svarbu įsigilinti į jos sąlygas.

To nepadariusi vilnietė Modesta net žagtelėjo sulaukusi sąskaitos iš savo mobiliojo ryšio operatoriaus. Visus metus įmokas už draudimą mokėjusi mergina nesitikėjo, kad atidavus jį remontuoti teks dar patuštinti piniginę.

Mokestis nustebino

Modestos telefonas „Asus Zenfone 2“ veikė netinkamai – žmonės jai negalėjo prisiskambinti, nors įrenginys rodė, kad ryšys yra, ji pati skambinti galėjo. Įdėjus kortelę į kitą telefoną tokios problemos nebebuvo.

„Nutariau telefoną atiduoti garantiniam remontui, tačiau prieš pat nešant telefoną į remontą jis iškrito man iš rankų ir įskilo korpusas. Nors įskilimas nebuvo žymus, garantija nebegaliojo. Buvau pasirašiusi draudimo sutartį, mokėjau įmokas, tad drąsiai telefoną atidaviau remontuoti.

Atsiėmusi telefoną draudimo paslaugų atsisakiau. Tačiau netrukus pastebėjau, kad gedimas, dėl kurio kreipiausi, nedingo“, – pasakojo pašnekovė.

Maža to, sąskaita už ryšio paslaugas buvo 30 eurų didesnė nei įprastai. Paaiškėjo, kad jai buvo pritaikytas mokestis už draudžiamąjį įvykį.

Nei pasirašydama sutartį, nei atiduodama telefoną remontuoti Modesta teigė nebuvusi informuota apie tokius papildomus mokesčius: „Nors tai ir yra įprasta sąlyga, apie ją girdėjau pirmą kartą.“

Laikėsi sutarties sąlygų

Kadangi telefonas nebuvo sutaisytas, kompanija „Tele2“, kurios paslaugomis naudojasi vilnietė, klientei pasiūlė jį pakartotinai taisyti, keisti į analogišką įrenginį arba atgauti pinigus.

Paklaustas apie pritaikytą franšizę, „Tele2“ atstovas aiškino, kad buvo laikomasi visų sutarties sąlygų – jose nurodyta, kad taikoma besąlyginė išskaita siekia 10 proc. nuostolių sumos, bet ne mažiau nei 30 Eur. Kadangi remontas autorizuotame salone kainavo per 80 Eur, buvo pritaikytas 30 Eur mokestis.

„Apie tai, kad taikoma besąlyginė išskaita ir koks jos dydis, klientė žinojo nuo sutarties sudarymo akimirkos – ji pasirašė lapą su būtent šiomis taisyklėmis. Todėl į klausimą, kaip dažnai žmonės nustemba ar būna šokiruoti išskaitos, galima atsakyti, kad tai pirmas atvejis, su kuriuo susidūrė mūsų Telefonų priežiūros centras“, – sakė „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Andrius Baranauskas.

Jis pridūrė, kad išskaitos dydį nustato ne „Tele2“, o draudimo bendrovė „Gjensidige“, su kuria bendradarbiaujant ir teikiama telefonų draudimo paslauga: „Mes atliekame draudimo agento vaidmenį – parduodame paslaugą pagal nustatytas taisykles. Apie išskaitą ir jos dydį esame tik informuojami ir negalime nustatyti jo kainos.“

Paslauga brangsta

Pernai vasarį Modestos pasirašytos telefono draudimo sutarties sąlygos yra patrauklesnės, nei „Tele2“ savo klientams siūlo šiuo metu. Dabar, kai pirkinio draudimo suma viršija 201 eurą (Modestos telefonas kainavo 249 Eur), pirmajam draudžiamam įvykiui taikomas išskaitos dydis siekia 30 proc. nuostolio dydžio, bet ne mažiau kaip 50 Eur, o antrajam – 20 proc. nuostolio dydžio, bet ne mažiau kaip 30 Eur.

Kodėl telefonų draudimo sąlygos buvo drastiškai pakeistos?

„Išskaitos dydį padidinome atsižvelgdami į didėjantį išmokų skaičių. Telefonai tampa vis išmanesni, jų vertė auga, žmonės įsigyja vis daugiau naujausių modelių. Bet sugadinę dažnu atveju jų tiesiog neberemontuoja, o keičia naujais. Tai reiškia ir didėjančias išmokas.

Pavyzdžiui, 2016 metais klientams už telefonus išmokėjome 2,5 karto daugiau draudimo išmokų negu 2015-aisiais“, – paaiškino „Gjensidige“ Naujų pardavimo kanalų skyriaus vadovė Indrė Baltušienė.

Nepaisant to, telefonų draudimo paslauga Lietuvoje populiarėja. „Gjensidige“ skaičiuoja, kad per pastaruosius dvejus metus klientų skaičius išaugo 68 proc.

„Šią tendenciją lemia aktyvios mūsų partnerių pastangos aiškinant klientams apie šios paslaugos prasmę, gera klientų patirtis, kai draudimas atlygina remonto ar naujo telefono įsigijimo išlaidas“, – teigė I.Baltušienė.

Beje, konkurentai draudimo paslaugą teikia kitokiomis sąlygomis. Antai „Telia“ franšizė, atsižvelgiant į telefono kainą, gali siekti nuo 20 iki 100 Eur, o „Bitė“ privalomosios išskaitos netaiko, užtat skiriasi mėnesinių įmokų dydžiai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.