„Facebook“ vėl daro pakeitimus. Kas laimės ir kas nukentės?

„Facebook“ vėl keičia vartotojui turinį parenkančius algoritmus – juk, kaip žinia, „Facebook“ vartotojai mato ne visai tai, ką tiesiogiai prenumeruoja, o tai, ką jiems parenka didžiausio pasaulyje socialinio tinklo išmanieji algoritmai, atsižvelgdami į vartotojo pomėgius bei interesus.

 Facebook žada vėl keisti savo turinio parinkimo algoritmus.<br> 123RF nuotr.
 Facebook žada vėl keisti savo turinio parinkimo algoritmus.<br> 123RF nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 12, 2018, 5:14 PM, atnaujinta Jan 13, 2018, 4:38 PM

Naujausiame pakeitime „Facebook“ žada tokius pakeitimus, kurie vartotojams rodys daugiau turinio, kurį kuria ar kuriuo dalinasi jūsų draugai bei artimieji. Kaip sako socialinio tinklo vadovybė – bus siekiama sustiprinti ryšį tarp žmonių, įžiebti daugiau diskusijų, bendravimo,.

Pokyčių raktiniu žodžiu reikėtų laikyti „interaktyvumą“: „Facebook“ sieks apriboti pasyvų slinkimą vartotojo naujienų srautu žemyn, o vietoje to skatins įsitraukti į veiklą.

„Neseniai sulaukėme atsiliepimo iš visuomenės, kad vadinamasis viešasis turinys – verslo, prekinių ženklų ir medijų įrašai – nustelbia asmenines vartotojų istorijas, jų gyvenimo momentus, kurie leidžia kurti tarpusavio ryšį“, – skelbia „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas. – „Ir aš keičiu mūsų tikslą, jau daviau nurodymus mūsų kūrėjų komandoms – dabar jie vietoje to, kad padėtų surasti atitinkamą turinį, padės kurti prasmingesnį bendravimą“.

„Facebook“, ilgai ignoravusi, paskutiniu metu galiausiai pripažino, kad kai kurios socialinės medijos gali būti žalingos psichinei sveikatai. Ir kaip atsakymą į tai, paskelbė savo tyrimą, rodantį, kad bendravimas tarp gyvų žmonių (o ne stebint dažniausiai agresyvią žiniasklaidą ir pan.) socialiniuose tinkluose kaip tik kuria teigiamą efektą. O pasyvus slinkimas savo „Facebook“ juosta žemyn – ne.

Be abejo, „Facebook“ greičiausiai atsižvelgė ne į vartotojų sveikatą, o į mažėjančius skaičius – o šie 2017 rugpjūtį ir rugsėjį smarkiai krito. O tai reiškia, kad krito ir „Facebook“ pajamos.

Taigi, matysime mažiau prekės ženklų įrašų, mažiau žiniasklaidos straipsnių ir video. Atrodytų, viskas tik geryn? Galbūt, bet kiek ilgam užteks kantrybės vėl sugrįšiančiam katukų ir kūdikių nuotraukų tvanui? Ir ar nenutiks taip, kad prekės ženklai pradės veikti nebe atvirai, o minimaliai užslėptai per interneto įžymybes, vadinamuosius nuomonių kūrėjus ir įtakotojus (angl. opinion makers, influencers). Juk negali priversti privačiam vartotojui dalintis tuo, kuo jis nori?

„Facebook“ savo turinio parinkimo algoritmus keičia nuolat. Iš vienos pusės tai yra kaip tik privalumas – juk akivaizdu, kad bandoma tobulinti produktą, ieškoti aukso vidurio. Tik bėda, kad iki šiol tie pokyčiai nukreivuliuodavo į kraštutinumus, dėl ko galiausiai pats „Facebook“ būdavo (pakankamai pagrįstai) apkaltinamas tai politišku šališkumu palaikant kairiuosius, tai galimybių suteikimu kurti radikaliosios dešinės dezinformacijos platofrmą – arba net ir kanalų suteikimu Rusijos troliams, kurei sąmoningai skleidžia dezinformacija.

Bet iš kitos pusės – socialinis tinklas yra sunkiai prognozuojamai svirduliuojamas milžinas – arba milžiniškas išsikerojęs voratinklis su begale vorų ir musių – tad viską numatyti ir suvaldyti gali būti tikrai nelengva. Tad belieka optimistiškai tikėtis, kad nauji pokyčiai bus į gerą – ar bent jau ne į didesnį blogį.

Parengta pagal „USA Today“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.