Norvegai imasi ambicingo aviacinio plano

Visi Norvegijos vykdomi mažo nuotolio skrydžiai iki 2040 metų turėtų būti vykdomi visiškai elektriniais lėktuvais, trečiadienį pranešė šalies oro uostų operatorė „Avinor“.

 Visi Norvegijos vykdomi mažo nuotolio skrydžiai iki 2040 metų turėtų būti vykdomi visiškai elektriniais lėktuvais, trečiadienį pranešė šalies oro uostų operatorė „Avinor“.<br> AFP / Scanpix nuotr.
 Visi Norvegijos vykdomi mažo nuotolio skrydžiai iki 2040 metų turėtų būti vykdomi visiškai elektriniais lėktuvais, trečiadienį pranešė šalies oro uostų operatorė „Avinor“.<br> AFP / Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

BNS

Jan 19, 2018, 2:27 PM, atnaujinta Apr 18, 2019, 2:27 PM

Valstybinė Norvegijos oro uostų operatorė „siekia tapti pirmąja pasaulyje“, perėjusia prie elektrinio oro transporto, agentūrai AFP sakė „Avinor“ vadovas Dagas Falkas-Petersenas.

„Mes manome, kad visus skrydžius iki 1,5 valandos galima vykdyti visiškai elektriniais orlaiviais“, – sakė jis, pridūręs, kad šiuo atveju kalbama apie visus vidaus erdvės skrydžius ir skrydžius į kaimyninių Skandinavijos šalių sostines.

Netrukus „Avinor“ ketina skelbti konkursą dėl vieno komercinio maršruto bandymo nuo 2025 metų, skraidinant keleivius nedideliu 19 vietų elektriniu lėktuvu.

Norvegija yra didžiausia Vakarų Europoje naftos ir dujų gamintoja. Tačiau, kaip tai paradoksalu bebūtų, šalis taip pat yra viena iš lyderių elektrinio transporto srityje. Norvegijos keliais važinėja daugiau elektromobilių (kalbant apie jų rinkos dalį) nei bet kurioje kitoje pasaulio šalyje. Pernai elektromobiliai arba hibridiniai automobiliai sudarė daugiau nei pusę visų registruotų naujų automobilių.

„Kai mes pasieksime savo tikslą, oro transportas klimatui nebebus problema. Tai bus sprendimas“, – sakė D. Falkas-Petersenas.

Oficiali statistika rodo, kad oro transportui tenka 2,4 proc. Norvegijoje išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų, kalbant apie vidaus erdvės skrydžius. Šis rodiklis daugiau nei padvigubėja, jeigu įtraukiami ir tarptautiniai skrydžiai.

Anot D. Falkas-Petersenas, elektriniai lėktuvai taip pat mažiausiai perpus sumažins keliamo triukšmo lygį ir leis sumažinti lėktuvų aptarnavimo sąnaudas. Tačiau prieš tai teks naudotis tarpinėmis technologijomis – biodegalais ir hibridiniais degalų-elektros sprendimais.

Elektrinių lėktuvų galimybes šiuo metu bando ir aviacijos milžinės „Boeing“ bei „Airbus“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.