E.Muskas atskleidė didžiausią savo klaidą, kurios gailisi jau 10 metų

Elonas Muskas yra viena iš labiausiai įkvepiančių asmenybių technologijų pramonėje. Daugybė žmonių žiūri į antreprenerį kaip į darbštumo, atsakingumo ir kūrybiškumo pavyzdį. Net kelias milijardines kompanijas valdantis verslininkas apie save nėra tokios geros nuomonės. Jis per klausimų ir atsakymų sesiją atskleidė savo didžiausią karjeros klaidą.

 Per klausimų ir atsakymų sesiją Elonas Muskas atskleidė savo didžiausią karjeros klaidą.<br> Reuters / Scanpix nuotr.
 Per klausimų ir atsakymų sesiją Elonas Muskas atskleidė savo didžiausią karjeros klaidą.<br> Reuters / Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 15, 2018, 12:27 PM

Ir kas tai galėtų būti? Ar tai, kad neišlaikė didesnės „PayPal“ kontrolės ir išvykęs atostogauti, prarado kompanijos valdymą? Galbūt kokie nežinomi nenusisekę projektai?

Ne, pasirodo, E.Muskas gailisi kompanijos veiklos pradžioje per mažai dėmesio skyręs „Teslai“.

Verslininkas iš pradžių neužėmė jokių pareigų „Tesla“ kompanijoje – jis tiesiog buvo akcininkų tarybos pirmininkas ir pagrindinis investuotojas. 2004-2007 metais kompanijai vadovavo Martinas Eberhardas, nes pats E.Muskas jautė, kad daugiau gali nuveikti dirbdamas „SpaceX“. Antrepreneris visada labiau domėjosi kosmoso užkariavimu ir raketomis, todėl automobilių gamintoją buvo patikėjęs labiau šioje srityje patyrusiems verslininkams.

Tuomet į duris pasibeldė pasaulinė finansų krizė (iš pradžių tik jos nuojautos), ir taip gamyboje vėluojančią „Tesla“ pradėjo purtyti bėdos.

M.Eberhardas buvo mikliai pašalintas, į jo vietą pasodintas kitas vadovas Ze'ev Drori. Finansinė krizė „Tesla“ spaudė į kampą, todėl 2008 metais Elonas Muskas nusprendė darbo imtis pats.

Ir to gailisi iki šiol. Ne – ne to, kad pats atsisėdo į vadovo kėdę, bet to, kad to nepadarė anksčiau.

Vos pradėjęs darbą, jis pasirūpino perteklinių darbuotojų atleidimu ir pritraukė 40 milijonų dolerių investicijų. Tai padėjo išvengti bankroto, tačiau sulėtino progresą. Aišku, vėliau kompanija pristatė tris naujus elektromobilius – „Model S“, „Model X“ ir „Model 3“.

Pakeliui ir „Semi“ elektrovilkikas, ir naujas „Roadster“ sportinis automobilis. Einasi išties neblogai, o ir automobilių pramonės senbuviai jau rimtai vertina „Tesla“ padėtį rinkoje.

Tai jei taip gerai sekasi, kodėl E.Muskas ne visai teigiamai žiūri į „Tesla“ kompanijos pradžią? Kas būtų buvę kitaip, jei jis būtų ėmęsis kompanijai vadovauti anksčiau?

Na, galbūt progresas būtų buvęs greitesnis. Pirmasis „Tesla Roadster“ stipriai vėlavo, jo kūrime buvo padaryta klaidų. E.Muskas yra darboholikas ir perfekcionistas, tačiau visada stengiasi, kad darbai būtų atlikti efektyviai, kokybiškai ir greitai.

Nereikėtų atmesti ir asmenybės įtakos – Elonas Muskas lengvai pritraukia investuotojus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.