„Bio-bean“ pagamino apie 6000 litrų „kavos kuro“ pirmajam bandymui ir paskaičiavo, kad tiek kuro užtektų vienam autobusui metams.
„Nuostabu ką galima sukurti, kuomet imame galvoti apie atliekas kaip apie nepanaudotą išteklių“, – teigia „Bio-bean“ įkūrėjas Arthur Kay.
Kavos tirščiai yra surenkami iš kavinių, restoranų ir gamyklų, o tada nuvežami į perdirbimo įmones. Čia tirščiai yra išdžiovinami, o tada paverčiami į biokurą. Išgauta medžiaga yra maišoma su kitomis medžiagomis, o gautas biokuras gali būti naudojamas dyzeliniuose autobusuose be jokių modifikacijų.
„Kavos tirščiai yra šiluminiai ir juose yra vertingų junginių, kas paverčia juos naudinga žaliava iš kurios galima pagaminti aplinkos neteršiantį kurą“, – kompanija rašo savo tinklapyje.
„Bio-bean“skaičiuoja, kad D.Britanija pagamina 500tūkst. tonų kavos tirščių per metus. Iš jų daugybė yra išmetama į šiukšlynus, kur tirščiai ima skleisti kenksmingas, šiltnamio efektą skatinančias dujas.
Be „kavos kuro“, kompanija taip pat parduoda „kavos malkas“, kurios gali būti naudojamos židiniuose kaip alternatyva medžiui.
„Bio-bean“ praneša, kad nėra jokio formalaus susitarimo, kuris užtikrins, jog tokiu kuru Londono autobusai bus varomi ir toliau, tačiau kompanija tikisi greitu metu surasti naujų užsakovų.
„Yra didelis potencialas, kad šis projektas išplis JAV, kur yra išgeriama daugiausia kavos pasaulyje – 400mln. puodelių per dieną“, – teigia „Bio-bean“.