Keistoji „Facebook“ audra: vėjas kyla, bet bangų beveik nėra

JAV socialinis tinklas „Facebook“ trečiadienį pranešė keisiantis privatumo nustatymus, kad vartotojai įgytų daugiau galimybių kontroliuoti savo informaciją šiame socialiniame tinkle.

 Nors prieš Facebook sukilo ir įžymybės, stambesnio vartotojų bėgimo iš šio socialinio tinklo kol kas nepastebėta.<br> 123RF iliustr.
 Nors prieš Facebook sukilo ir įžymybės, stambesnio vartotojų bėgimo iš šio socialinio tinklo kol kas nepastebėta.<br> 123RF iliustr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2018-03-29 15:54, atnaujinta 2018-03-29 15:56

„Garsiai ir aiškiai išgirdome, kad privatumo nustatymus ir kitus svarbius įrankius yra sunku surasti ir kad privalome imtis papildomų priemonių užtikrinti žmonių informavimą“, – tinklaraščio įraše sakė už privatumą atsakinga „Facebook“ direktorė Erin Egan ir vyriausiojo teisininko pavaduotoja Ashlie Beringer.

„Per ateinančias kelias savaites imsimės papildomų veiksmų suteikti žmonėms daugiau galimybių kontroliuoti savo privatumą“, – patvirtino kompanijos atstovės.

Socialinis tinklas numato supaprastinti prieigą prie „Facebook“ vartotojo nustatymų, sukurs greito komandų iššaukimo meniu, kuris leis vartotojams greitai padidinti savo paskyros saugumą, apibrėžti, kas gali matyti jų informaciją, ir valdyti veiklą tinklalapyje bei kontroliuoti savo matomus reklaminius pranešimus. Taip pat numatoma sukurti įrankių ieškoti, atsisiųsti ir ištrinti asmeninius duomenis.

Apie naujas funkcijas „Facebook“ pranešė po to, kai atsidūrė didžiulio skandalo epicentre, paaiškėjus, kad 50 mln. „Facebook“ vartotojų duomenys buvo renkami ir galimai panaudoti JAV prezidento Donaldo Trumpo 2016 metų prezidentinei rinkimų kampanijai.

Tiesa, „Facebook“ pažymi, kad naujos funkcijos esą yra kuriamos „jau kurį laiką“.

Kaip žinoma, anksčiau šį mėnesį kilo didžiulis skandalas, kai buvo paviešinta medžiaga, rodanti, jog Britanijos duomenų analizės įmonė „Cambridge Analytica“ (CA), sugebėjo sukurti 50 mln. „Facebook“ naudotojų psichologinius profilius, pasitelkusi psichologinį portretą kuriančią programėlę.

Tyrėjo Aleksandro Kogano sukurtą programėlė, kurią parsisiuntė 270 tūkst. žmonių, rinko duomenis ne vien apie feisbuko vartotojus, bet ir apie jų draugus, negavus sutikimo, nes tuo metu galiojusios „Facebook“ taisyklės tai leido.

E. Egan ir A. Beringer taip pat pranešė, kad bus pakoreguotos ir naudojimosi „Facebook“ sutarties bei duomenų politikos nuostatos, siekiant didinti skaidrumą dėl to, kaip tinklalapis renka ir naudoja duomenis.

Prieš „Facebook“ stojo ir įžymybės

Įsisukus skandalui, savo poziciją pareiškė ir įžymybės bei garsūs prekių ženklai.

Vienu pirmųjų tapo Elonas Muskas – kuris, kaip bent jau pats teigė, nė nenutuokė, kad „Facebook“ tinkle egzistuoja „SpaceX“ paskyra, ir nurodymą šią ištrinti davė tik tada, kai į jį kreipėsi vienas „Twitter“ vartotojas. Kitam vartotojui paklausus, ar neplanuoja ištrinti ir „Tesla“ paskyros, E. Muskas atsakė: „Taip, žinoma. Bet kuriuo atveju ji ten atrodė labai jau nekaip“.

Skaičiuojama, kad abi paskyros bendrai turėjo 5 milijonus sekėjų.

Akciją #deleteFacebook palaiko ir populiarios pokalbių programėlės “WhatsApp” autorius Brianas Actonas.

Antradienį apie naikinamas paskyras paskelbė ir erotikos verslo milžinas „Playboy“.

„Matant, kas nutiko su „Facebook“ JAV rinkimais, mus tikrai neramina tai, kaip šis socialinis tinklas tvarkosi su vartotojų duomenimis – vartotojų, iš kurių 25 milijonai yra „Playboy“ gerbėjai. Visa tai mums yra ženklas, kad turime palikti šią platformą“, – pareiškė „Playboy“ įkūrėjo Hugho Hefnerio sūnus Cooperis Hefneris.

Žinoma, tai iššaukė ironiškų komentarų laviną – „O ne! Ar tai ir reiškia tikrąją „Facebook“ pabaigą?“.

Pasitraukti iš „Facebook“ ragina ir aktorius bei komikas Jimas Carrey, minėtą socialinį tinklą „Fakebook“ (angl. fake – netikras, padibtas, melagingas).

Bangos niekaip neįsisiūbuoja?

Vis dėlto, jokių statistinių duomenų apie masinius vartotojų pasitraukimus iš „Facebook“ kol kas nematyti.

Taip, po šio „Facebook“ skandalo interneto paieškų sistemose užklausų „kaip ištrinti „Facebook“ padaugėjo – bet nors tai yra ir natūrali bei savalaikė bet, vis dėlto toli gražu ne originali reakcija, teigia Jacobas Passy iš „Market Watch“.

Pasak jo cituojamo rinkos tyrimų kompanijos „Datatrek Research“ įkūrėjo Nicholaso Colaso, tokių užklausų skaičiaus paūgėjimas pastebimas kiekvienais metais apie gruodžio ir sausio mėnesius – tuo pačiu metu, kai žmonės žada ir „nuo kitų metų sportuoti daugiau“. J.Passy teigimu, tokios užklausos augimas sutampa su kitokiomis tipinėmis užklausomis – „kaip pasiekti laimę gyvenimą“ ir pan.

Tad kol kas, panašu, viskas yra kalbų, bet ne veiksmų fazėje. Žinoma, didesniems pokyčiams įsisiūbuoti reikia laiko – nuo skandalo pradžios dar nepraėjo nė pusė mėnesio, o apsispręsti ištrinti „Facebook“ paskyrą vartotojui gali būti ne taip jau lengva ir dėl psichologinių priežasčių – vis dėlto daugumai tai yra jų gyvenimo dalis, jau nekalbant apie komfortą komunikacijoje ar net ir skaitmeniniame paslaugų valdyme: juk pavyzdžiui, nemažai e-paslaugų („Spotify“ ir pan.) šalia savo pagrindinio prisijungimo per vartotojo vardą ir slaptažodį, prisijungimui leidžia naudoti ir „Facebook“ paskyrą, tad galiausiai vartotojui reikia prisiminti ne dešimtis prisijungimų, o vienui vienintelę – „Facebooko“.

Kaip išsitrinti „Facebook“?

Bet vis dėlto – ką daryti, jei nusprendėte išsitrinti paskyrą?

Iš tiesų tereikia pasekus šia nuoroda paspausti mygtuką „Delete My Account“. Tiesa, viskas neįvyks iškart – socialinis tinklas leis dar keletą dienų apsigalvoti, o net jau ir po apsigalvojimo dar iki trijų mėnesių laikys Jūsų paskyros duomenis savo serveriuose.

Deja, tai, kad bus ištrinta Jūsų paskyra, nereiškia, kad „Facebook“ tinkle neliks visiškai jokios informacijos apie Jus: socialiniame tinkle liks tai, kas susiję NE TIK su Jumis – t. y. Jūsų susirašinėjimai su draugais (tad jei norite išsitrinti maksimaliai, turite įtikinti tą patį padaryti ir visus draugus, su kuriais kada nors kalbėjotės) o taip pat Jūsų – bet nuasmeninta – „Facebook“ lankomumo statistika.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.