Kuo gintis buvo pasiruošęs M.Zuckerbergas? Paviešino asmeninius užrašus iš pasiaiškinimo Senate

Antradienio dieną (arba vėlų vakarą Lietuvos laiku) „Facebook“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Markas Zuckerbergas buvo iškviestas ant kilimėlio – 2,2 mlrd. Vartotojų turinčio socialinio tinklo vadovas čia buvo pakviestas pasiaiškinti dėl duomenų apsaugos skandalo, kai pasinaudojus viena programėle, 87 milijonų „Facebook“ vartotojų duomenys atiteko kompanijai „Cambridge Analytica“ – kas, spėjama, galėjo padaryti įtaką JAV prezidento rinkimų rezultatams.

 Antradienio dieną (arba vėlų vakarą Lietuvos laiku) „Facebook“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Markas Zuckerbergas buvo iškviestas ant kilimėlio – 2,2 mlrd. Vartotojų turinčio socialinio tinklo vadovas čia buvo pakviestas pasiaiškinti dėl duomenų apsaugos skandalo.<br> Imago / Scanpix nuotr.
 Antradienio dieną (arba vėlų vakarą Lietuvos laiku) „Facebook“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Markas Zuckerbergas buvo iškviestas ant kilimėlio – 2,2 mlrd. Vartotojų turinčio socialinio tinklo vadovas čia buvo pakviestas pasiaiškinti dėl duomenų apsaugos skandalo.<br> Imago / Scanpix nuotr.
 Antradienio dieną (arba vėlų vakarą Lietuvos laiku) „Facebook“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Markas Zuckerbergas buvo iškviestas ant kilimėlio – 2,2 mlrd. Vartotojų turinčio socialinio tinklo vadovas čia buvo pakviestas pasiaiškinti dėl duomenų apsaugos skandalo.<br> Imago / Scanpix nuotr.
 Antradienio dieną (arba vėlų vakarą Lietuvos laiku) „Facebook“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Markas Zuckerbergas buvo iškviestas ant kilimėlio – 2,2 mlrd. Vartotojų turinčio socialinio tinklo vadovas čia buvo pakviestas pasiaiškinti dėl duomenų apsaugos skandalo.<br> Imago / Scanpix nuotr.
 Antradienio dieną (arba vėlų vakarą Lietuvos laiku) „Facebook“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Markas Zuckerbergas buvo iškviestas ant kilimėlio – 2,2 mlrd. Vartotojų turinčio socialinio tinklo vadovas čia buvo pakviestas pasiaiškinti dėl duomenų apsaugos skandalo.<br> Imago / Scanpix nuotr.
 Antradienio dieną (arba vėlų vakarą Lietuvos laiku) „Facebook“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Markas Zuckerbergas buvo iškviestas ant kilimėlio – 2,2 mlrd. Vartotojų turinčio socialinio tinklo vadovas čia buvo pakviestas pasiaiškinti dėl duomenų apsaugos skandalo.<br> Imago / Scanpix nuotr.
 Antradienio dieną (arba vėlų vakarą Lietuvos laiku) „Facebook“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Markas Zuckerbergas buvo iškviestas ant kilimėlio – 2,2 mlrd. Vartotojų turinčio socialinio tinklo vadovas čia buvo pakviestas pasiaiškinti dėl duomenų apsaugos skandalo.<br> Imago / Scanpix nuotr.
 Antradienio dieną (arba vėlų vakarą Lietuvos laiku) „Facebook“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Markas Zuckerbergas buvo iškviestas ant kilimėlio – 2,2 mlrd. Vartotojų turinčio socialinio tinklo vadovas čia buvo pakviestas pasiaiškinti dėl duomenų apsaugos skandalo.<br> Imago / Scanpix nuotr.
  Kadangi svarstyme buvo ir fotožurnalistų, šiems pavyko užfiksuoti asmeninius M.Zuckerbergo užrašus, kuriuose buvo pažymėti svarbiausi teiginiai, kuriuos „Facebook“ vadovas ruošėsi panaudoti savo kalboje ir atsakymuose į senatorių klausimus.<br> AP Photo / Andrew Harnik nuotr.
  Kadangi svarstyme buvo ir fotožurnalistų, šiems pavyko užfiksuoti asmeninius M.Zuckerbergo užrašus, kuriuose buvo pažymėti svarbiausi teiginiai, kuriuos „Facebook“ vadovas ruošėsi panaudoti savo kalboje ir atsakymuose į senatorių klausimus.<br> AP Photo / Andrew Harnik nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Apr 11, 2018, 9:59 AM, atnaujinta Apr 11, 2018, 10:08 AM

M.Zuckerbergo pasiaiškinimas Senate truko net penkias valandas – o trečiadienį laukia dar viena panaši sesija, bet kadangi svarstyme buvo ir fotožurnalistų, šiems pavyko užfiksuoti kelis asmeninius M.Zuckerbergo užrašų puslapius, kuriuose buvo pažymėti svarbiausi teiginiai, kuriuos „Facebook“ vadovas ruošėsi panaudoti savo kalboje ir atsakymuose į senatorių klausimus.

Pateikiame svarbiausius iš punktų, kuriuos savo gynybai buvo numatęs M.Zuckerbergas, apžvalgą – o originalią išviešintų dokumentų transkribciją rasite antroje straipsnio dalyje.

Ką svarbiausia norėjo pasakyti M.Zuckerbergas?

Skyriuje „Cambridge Analytica“ buvo apibrėžta, kad per skandalą nebuvo nutekinti jokie kreditinių kortelių ar socialinio draudimo duomenys.

Skyriuje „Atsakomybė“ pažymėta, kad dėl skandalo kaltė tenka vieninteliam M.Zuckerbergui – kaip „Facebook“ lyderiui.

Tame pačiame skyriuje sužymėti punktai, kurie padėtų nukreipti nepageidaujamus klausimus apie tai, ar jis ketina atsistatydinti iš „Facebook“ (ko jis neplanuoja).

Skyriuje apie „Facebook“ verslo modelį matyti užrašai, kad pasak M.Zuckerbergo, „Facebook“ turi būti nemokamas ir pasiekiamas visiems, ir vienintelė galimybė tai užtikrinti tokiam kiekiui vartotojų yra reklama.

Užrašuose yra visas skyrius, skirtas „Facebook“ gynybai, aiškinant kiek gėrio jis atneša pasauliui.

Ištisas užrašų skyrius yra skirtas kompanijai „Apple“ ir jos vadovui Timui Cookui – praėjusią savaitę jis su M.Zuckerbergu turėjo viešą disputą privatumo klausimais. Šiame pačiame skyriuje pasižymėta ir garsioji „Amazon“ vadovo Jeffo Bezoso citata, o taip pat – komentarai apie anksčiau „Apple“ turėtas privatumo problemas, atsiradusias dėl trečiųjų šalių programėlių.

Užrašuose matyti keletas punktų apie gegužę Europos Sąjungoje įsigaliosiantį Pagrindinį duomenų apsaugos reguliacijos įstatymą, ir kaip tai paveiks internetinių verslų veikimą Europoje.

Duomenų apsaugos politikos skyriuje didelėmis raidėmis parašyta, kad vengtina teigti, kad "Facebook" paklūsta dabartiniam duomenų apsaugos įstatymui (nes taip nėra), tarp visų punktų nematyti ir nė vieno, kuris kalbėtų apie tai, jog socialinis tinklas stiprins duomenų apsaugos politiką.

Paties M.Zurckerbergo užrašai

„Cambridge Analytica“

Palaužtas pasitikėjimas; atsiprašome, kad taip nutiko; tai nutiko 2014-ais, ir tai nebepasikartos.

Programėlė, surinkusi duomenis, buvo sukurta Kembridžo universiteto tyrėjo vardu Aleksandras Koganas.

Žmonės, pasinaudoję programėle, atidavė Koganui tokią kaip informaciją, kaip vieša paskyra, pamėgti puslapiai, draugų sąrašas + gimtadieniai; ta pati informacija ir draugų, kurių nustatymuose buvo leista šia informacija dalintis; JOKIŲ kreditinių kortelių ar socialinio draudimo duomenų.

Pardavęs duomenis „Cambridge Analytica“, Koganas pažeidė mūsų taisykles; kai sužinojome apie įvykį, mes liepėme jam ištrinti duomenis.

Jie patvirtino, kad duomenis ištrynė – kaip dabar jau aišku, tai buvo netiesa. Mes turėjome geriau audituoti + pranešti apie tai žmonėms.

Nepakankamai galvojome apie piktnaudžiavimą; dabar permąstome kiekvieną mūsų santykių su žmonėmis dalį.

Atsakomybė

Atleisti žmones iš „Cambridge Analytica“?: viskas juk dėl to, kaip mes sukūrėme platformą. Tai buvo mano atsakomybė. Nesiruošiu pakišinėti žmonių.

Ar jūs ką nors atleidote dėl šio skandalo?: Taip; visada reikalauti iš žmonių atsakomybės; nesivelti į detales.

Atsistatydinsite?: Įkūriau „Facebook“. Mano sprendimai. Padariau klaidų. Didelis iššūkis, bet mes jau sprendėme problemas ir anksčiau, išspręsime ir šitą. Jau dabar imamės veiksmų.

Duomenų saugumas:

Naudoju „Facebook“ kas dieną, kaip ir mano šeima, daug investuojame į saugumą.

Padarėme klaidų, daug dirbame, kad jas ištaisytume.

Suteikiame žmonėms daugiau kontrolės galimybių, net vakar paskelbėme, kad rodome kaip veikia jų programėlių valdymas.

Verslo modelis (reklamos)

Norime, kad „Facebook“ būtų paslauga, kuria galėtų naudotis visi, turi būti nemokama,s tai įmanoma padaryti tik su reklamomis.

Misijos tikslas – padėti žmonėms kontaktuoti tarpusavyje. Verslo modeliai palaiko šią misiją.

Aiškiai supraskite: „Facebook“ nepardavinėja duomenų. Jūsų informacija priklauso jums. Mes suteikiame jums kontrolę.

Žmonės žino [...] reikia reklamų; pasako mums, jei jie nori matyti reklamas; norime, kad jos būtų adekvačios.

„Facebook“ gynyba

[Jei puolama: Pagarbiai, aš neigiu tai. Ne tai, aks mes esame]

Milijardai žmonių visame pasaulyje naudoja „Facebook“ tame, kad bendrautų su žmonėmis ,kurie jiems rūpi.

Iš naujo susijungia šeimos, žmonės susipažįsta ir apsiveda, organizuojami judėjimai, dešimtys milijonai smulkiųjų verslų turi geresnius įrankius auginti verslą ir kurti naujas darbo vietas.

Laukai dar daug darbo, bet negalima tiesiog nubraukti visų būdų, kuriais žmonės, padedami „Facebook“, kuria gėrį.

Apie Timo Cooko verslo modelį

Bezosas: „Kompanijos, kurios sunkiai dirba tam, kad nuplėšti iš jūsų kuo daugiau pinigų ir kompanijos, kurios sunkiai dirba, kad nuplėšti iš jūsų kuo mažiau pinigų“.

„Facebooke“ mes daug dirbame tam, kad paimtume iš jūsų kuo mažiau pinigų. Tiesą sakant, mes esame nemokami.

[Tas pats su duomenimis. Kai instaliuoja programėlę į savo „iPhone“, tu suteiki jai šiek tiek duomenų, lygiai taip pat, kaip ir kai prisijungiate prie „Facebook“.]

Daugybė istorijų, kaip programėlės netinkamai naudoja „Apple“ sukauptus duomenis, niekada nemačiau, kad „Apple“ apie tai įspėtų žmones.

Svarbu, kad visi laikytųsi vieno to paties standarto.

Blogas turinys (angl. disturbing content)

Tai labai blogai, ir deja, „Facebooke“ mes matome negerų dalykų.

Tokių dalykų neturėtų būti mūsų teikiamose paslaugose; Visuomenės standartai draudžia neapykantą, patyčias, terorą.

Dirbame siekdami būti proaktyvesniais; DI, samdome daugiau žmonių, pvz. terorizmas, pvz. savižudybės.

Niekada nebūsime tobuli, bet darome dideles investicijas.

Kišimasis į rinkimus (Rusija)

Per lėtai, bet darome progresą. Prancūzija, Vokietija, Alabama.

Kadencijos vidurys yra svarbu, bet ne tik JAV – Brazilijoje, Meksikoje, Vengrijoje.

Ką tik paskelbėme apie akademikų komisiją, kuri vykdys nepriklausomą tyrimą apie tai, kaip socialinės medijos veikia demokratiją.

Įvairovė

Silicio slėnis turi problemą, ir „Facebook“ yra tos problemos dalis.

Asmeniškai rūpinuosi, kaip progresuojama šia kryptimi; laukai dar ilgas kelias [3% afroamerikiečių, 5% lotynų amerikiečių]

Konkurencija

Vartotojo pasirinkimas: vartotojai turi didelį pasirinkimą kaip leisti savo laiką.

Nedidelė reklamos rinkos dalis“ reklamdaviai taip pat pat turi pasirinkimų – 650 milijardų JAV dol. rinka, mums priklauso 6%.

Sugriauti „Facebook“? JAV technologijų kompanijos yra esminis Amerikos turtas. Jų griuvimas stiprina kinų kompanijas.

GDPR (nesakyti, kad mes tiksliai darome tai, ko reikalauja GDPR)

Žmonės nusipelno gerų privatumo valdymo įrankių kur jie begyventų.

Mes viską kuriame taip, kad viskas būtų skaidru, ir žmonės turėtų kontrolę. GDPR daro kelis dalykus:

Suteikia kontrolę, kaip naudojami duomenys – ką mes jau darome keletą metų.

Reikalauja sutikimo – šį tą nuveikėme, darome ir daugiau Europoje ir visame pasaulyje.

Reikės gauti specialų sutikimą jautriems dalykams, pvz. veido atpažinimui.

Palaikome privatumo įteisinimą, kuris yra praktiškas žmonėms suteikia kontrolę ir leidžia kurti inovacijas.

Parengta pagal "The Verge".

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.