Kodėl lipdami į sraigtasparnį, žmonės pasilenkia? Juk sraigtas yra saugiame aukštyje

Žmonėms nepatinka dideli, nepamatuoti pavojai. Mums reikia saugumo - ypač kai kalbame apie tradicines transporto priemones. Būtent dėl to sraigtasparnių mentės visada yra gana aukštai – taip tiesiog saugiau. Bet žmonės lipdami į sraigtasparnį vis tiek pasilenkia – kodėl? Negi juos prie žemės lenkia oro gūsis?

 Jūs tai esate matę filmuose – žmonės pasilenkę nubėga prie sraigtasparnio ir į jį mikliai įsėda. Tuo tarpu didelis orlaivio sraigtas sukasi gal porą metrų virš žmogaus galvos – akivaizdu, kad net visiškai išsitiesęs jis niekur neužkliūtų. Tai ko jis lenkiasi?<br>Reuters / Scanpix nuotr.
 Jūs tai esate matę filmuose – žmonės pasilenkę nubėga prie sraigtasparnio ir į jį mikliai įsėda. Tuo tarpu didelis orlaivio sraigtas sukasi gal porą metrų virš žmogaus galvos – akivaizdu, kad net visiškai išsitiesęs jis niekur neužkliūtų. Tai ko jis lenkiasi?<br>Reuters / Scanpix nuotr.
Pažvelkite į šį „Robinson R22“. Net atsipalaidavusio sraigto mentės yra gerokai aukščiau, nei būtų jūsų galva.<br> Wikimedia Commons
Pažvelkite į šį „Robinson R22“. Net atsipalaidavusio sraigto mentės yra gerokai aukščiau, nei būtų jūsų galva.<br> Wikimedia Commons
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2018-05-06 20:45

Jūs tai esate matę filmuose – žmonės pasilenkę nubėga prie sraigtasparnio ir į jį mikliai įsėda. Tuo tarpu didelis orlaivio sraigtas sukasi gal porą metrų virš žmogaus galvos – akivaizdu, kad net visiškai išsitiesęs jis niekur neužkliūtų. Tai ko jis lenkiasi?

Viena vertus, gali būti, kad jį paragino pilotas, o galbūt jis tarnavo kariuomenėje ir išsiugdė tokį įprotį. Tiesa ta, kad kariai dažnai bėgioja pasilenkę. Sraigtasparniai tupia pakankamai atvirose vietose, todėl kariams tiesiog saugiau pasilenkti ir likti sunkiau pastebimais.

Tačiau toliau nuo mūšio lauko kariai laipinasi pilnai išsitiesę. Taip daro ir kiti dažnai skraidantys žmonės, ypač jei sraigtasparnis yra gana didelis. Oro gūsis prie žemės jų tikrai nespaudžia ir neverčia pasilenkti – juk pilotas laipina keleivius, todėl nėra prasmės į juos taip stipriai pūsti. Visgi, veikia kitas faktorius – žmogaus psichologija.

Pasitaiko ir techninių gedimų. Stovinčio sraigtasparnio menčių galai dažnai būna palinkę link žemės, o įsisukdami sparčiai pakyla į normalų aukštį. Toks lankstymasis gali sukelti problemų dėl menčių susidėvėjimo. Gali kilti ir kitokių techninių bėdų, dėl kurių sraigtas vienoje pusėje atsiduria arčiau žemės.

Pažvelkite į šį „Robinson R22“. Net atsipalaidavusio sraigto mentės yra gerokai aukščiau, nei būtų jūsų galva. Tačiau yra pasitaikęs ne vienas atvejis, kai šis sraigtasparnis, galima sakyti, sukramtė savo uodegą. Ant liemens matomas raudonas žibintas yra maždaug žmogaus galvos aukštyje – jis nuo sraigto menčių yra nukentėjęs ne kartą.

Kai dideliu greičiu virš galvos sukasi sraigtas, tiesiog norisi pasilenkti. Žmonėms nėra įprasta taip arti stovėti taip akivaizdžiai pavojingų objektų. Taigi, daugelis žmonių jaučiasi šiek tiek saugiau būdami pasilenkę. Tuo tarpu kiti seka filmuose pamatytą pavyzdį. Kartais – visai ne be reikalo.

Vėjas gali pakreipti sraigtą į vieną pusę ar net priversti visą sraigtasparnį šiek tiek pakrypti. Tai ypač pavojinga, kai sraigtasparnis stovi ant nestabilaus pagrindo (pavyzdžiui, ant laivo denio). Iš tiesų, yra buvę atvejų, kuomet sraigto mentės mirtinai sužalojo ant žemės stovinčius žmones.

Tiesiog reikia nepamiršti, kad tokių atvejų yra buvę – sraigtasparniai yra ir stovėdami sukėlę ne vieną žūtį. Todėl iš pagarbos šiam aparatui ir ką jis gali padaryti žmonės pasilenkia – taip nors šiek tiek saugiau.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.