Lietuviškas startuolis tapo didžiausia žaidimų duomenų baze pasaulyje

2018 m. spalio 4 d. 10:11
„RAWG“ (RAWG.io) – tai vaizdo žaidimams dedikuotas portalas ir išsami duomenų bazė bei naujų žaidimų atradimo platforma. „RAWG“ lankytojai gali importuoti žaidimų pavadinimus iš skirtingų sistemų ir taip sukurti vientisą, visus žaidimus apimančią asmeninę kolekciją. Vilniuje kuriamas ir metus gyvuojantis projektas tapo didžiausia žaidimų duomenų baze pasaulyje, o šiandien pristato naujus įrankius žaidėjams, kurių dėka tikimasi patobulinti žaidimų puslapius unikalia, žaidėjų ar kūrėjų suteikta informacija.
Daugiau nuotraukų (1)
Naujieji turinio kūrimo įrankiai „RAWG“ lankytojams pasiekiami jau nuo šiandien. Pasinaudoję jais, kiekvienas registruotas „RAWG“ vartotojas turi galimybę koreguoti, pildyti ar kurti naujus žaidimų puslapius. Redagavimui nepaveiki tik kritinė ir moderatorių patvirtinta žaidimo informacija – tokia kaip žaidimo pavadinimas ar viršelio iliustracija. Kol kas redaguoti galima tik žaidimų paskyras, tačiau ilgainiui „RAWG“ pristatys panašius įrankius žaidimų žanrų, studijų ir asmenybių paskyrų kūrimui bei pildymui.
„RAWG“ siekia suteikti suasmenintus ir efektyvius žaidimų atradimo įrankius žaidimų gerbėjams. Katalogas, kuriame galite rasti beveik visus žaidimus, nepriklausomai nuo jų išleidimo datos, ar įrangos kuriai jie skirti, yra mūsų pamatas. Ketvirtis milijono žaidimų — didžiulis skaičius, tačiau mes suvokiame, kad dalis jų turi klaidingą ar nepilną informaciją“ – sako „RAWG“ įkūrėjas ir vadovas Gadji Makhtievas. „Šiam tikslui sugaišome beveik metus ir dabar esame pasirengę susitelkti ties duomenų gyliu ir kokybe. Šiame etape, be abejo, tikimės ir mūsų bendruomenės pagalbos, tad portalo redagavimo įrankiai, kuriuos iki šiol naudojome patys, dabar yra atviri visiems“.
Atlikti tyrimai rodo, kad daugiau nei du trečdaliai pasaulio žaidėjų paprastai žaidžia daugiau nei vienu įrenginiu. Tą patį nurodo ir RAWG sukaupti duomenys, nes vidutiniškai kiekvienas portalo lankytojas susieja paskyrą su 2,8 trečiųjų šalių bibliotekomis. Nepaisant to, kad dauguma žaidimams skirtų platformų turi savo žaidimų atradimų bei rekomendacijų sistemas („Google Play“, „PlayStation Store“, „Steam“ ir kt.), jos nesąveikauja tarpusavyje, tad ir žaidimų rekomendacijos apsiriboja vienos sistemos rėmuose. RAWG suteikia žaidėjams galimybę sumesti visas turimų žaidimų kolekcijas į vieningą paskyrą bei akimirksniu išvysti savo pomėgių apžvalgą – kiek žaidimų žaista, kokie žanrai, žaidimų kūrėjai, kompozitoriai jo kolekcijoje kartojasi dažniausiai.
Ilgainiui „RAWG“ sukurs ir panašių žaidėjų atrankos sistemą, kuri vertins ne tik asmeninę kolekciją, bet ir asmeninius žaidėjų pasiekimus žaidimuose, taip pat rekomenduos naujus žaidimus, kuriuos žaidžia panašaus būdo ir pomėgių žmonės. Šiuo metu „RAWG“ leidžia importuoti žaidimus iš asmeninių „Steam“, „PlayStation Network“ ir „Xbox Live“ paskyrų, o likusius žaidimus žaidėjai į savo kolekciją gali sukelti rankiniu būdu. Atviri duomenų bazės koregavimo įrankiai taip pat yra svarbūs ir žaidimų kūrėjams. „RAWG“ tikisi ypatingo mažųjų studijų ar nišinių kūrėjų dėmesio.
„Mes sveikiname „RAWG“ sprendimą atverti puslapio koregavimo įrankius visiems pageidaujantiems, — sako Lietuvos Žaidimų Kūrėjų Asociacijos direktorius Gediminas Tarasevičius. Žaidimų atradimo problema yra dvejopa. Kol žaidėjai ieško naujo mylimiausio žaidimo, žaidimų kūrėjai tikisi būti atrasti. Jaunoms ir besivystančioms industrijoms atradimo ir viešumo problema yra ypač opi, tad džiaugiamės galimybe prisidėti prie „RAWG“ vystymo ir tuo pat metu garsinti Lietuvoje kuriamus projektus“.
Pagrindinės „Rawg“ ypatybės:
Kompiuterinių žaidimų žinynas. Šiuo metu „RAWG“ turi daugiau nei 245 tūkstančius žaidimų paskyrų – tai vienas didžiausių rodiklių pasaulyje, o naujų bendruomenės įrankių dėka tikimąsi šį skaičių auginti ir toliau. Plėtros planuose taip pat numatyta sukurti papildomus įrankius aiškinamųjų puslapių kūrimui ir redagavimui, papildyti žaidimų informaciją išplėstomis žanrų sąvokomis, sukurti studijoms, leidėjams, kūrėjams ar žaidimų visatoms dedikuotus puslapius. Nepaisant to, kad duomenų bazės plėtra yra atviras projektas, „RAWG“ išlaikys dedikuotą redaktorių komandą, kuri užtikrins, kad portale pateikiami duomenys būtų nešališki ir teisingi.
Vieninga, „multi-platform“ žaidimų kolekcija. Žaidėjai gali susikurti „RAWG“ paskyrą ir vos keliais pelės spragtelėjimais importuoti visų savo žaidimų pavadinimus į asmeninę „RAWG“ biblioteką. Žaidimus, kuriems kol kas nesukurta automatinė importavimo funkcija, žaidėjai gali įtraukti rankiniu būdu. Taip pat suteikiama galimybė savo nuožiūra rūšiuoti turimus žaidimus, sukurti atskirus įveiktų, planuojamų žaisti ar „užmestų“ žaidimų katalogus.
Naujų žaidimų atradimas. „RAWG“ žaidimų paskyrų puslapiai jau šiandien talpina daug vertingos informacijos, pradedant techniniais aprašais, baigiant kūrėjų profiliais, vaizdo klipais, iliustracijomis ar nuorodomis į papildomą trečiųjų šalių turinį. Kadangi „RAWG“ nėra varžomas vienos platformos rėmuose, portalo rekomendacijų variklis galės rekomenduoti potencialiai žaidėjui patiksiančius žaidimus, atsižvelgdamas į jo bendrą žaidimų kolekciją, įpročius bei žaidimams naudojamą įrangą. Patys žaidėjai, studijuodami asmenines, vieningas žaidimų paskyras, netruks atrasti naujus žaidimų paieškos būdus, orientuodamiesi pagal žymas ar sekdami savo kolekcijoje dažniausiai pasikartojančių asmenybių ar studijų darbus.
Socialinė erdvė žaidimų apsuptyje. „RAWG“ nėra „Facebook‘as“ žaidėjams ir nesiekia juo būti. Socialiniai „RAWG“ įrankiai labiau skirti panašių žaidėjų sekimui ar bendravimui specifinėmis, konkretiems žaidimams dedikuotomis temomis. „RAWG“ taip pat suteikia žaidėjams galimybę vertinti, apžvelgti žaidimus, kurti unikalias žaidimų kolekcijas ir t. t. Kiekvienas socialinis įrankis „RAWG“ platformoje kuriamas galvojant apie naujų žaidimų paiešką.
Unikalios „RAWG“ įžvalgos. Plečiantis vartotojų ratui bei augant duomenų bazei, „RAWG“ gali suteikti unikalių įžvalgų, kurios paprastai nėra prieinamos arba skelbiamos vienos platformos ribose. „RAWG“ kūrėjai tikisi, kad industrijos analitikai ir žurnalistai įvertins šias galimybes, kuriomis pasinaudojus galima gauti papildomos informacijos apie tai, kaip žaidimą įsigiję žaidėjai jį priėmė, kokia procentinė žaidimą pirkusių žmonių dalis įveikė jį iki galo, kiek žaidėjų nusipirko papildomą turinį ir pan.
Žaidimai^Instantstartuolis
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.