Darbdavio iššūkis – paruošti IT sprinteriams tinkamą taką

Skaitmenizacijos ir automotizacijos sprendimai keičia verslą, todėl pastaraisiais metais informacinių technologijų svarba įmonių veikloje itin išaugo. Šiandien vidinis IT specialistų skyrius įmonėje yra ne vien užduočių vykdytojas, o aktyvus strateginių pokyčių generatorius ir vertės kūrėjas. Todėl didelės ir pažangios įmonės, tokios kaip šešis kartus geriausiu darbdaviu Baltijos šalyse pripažintas „Lietuvos draudimas“, skiria vis daugiau išteklių, kad IT taptų varančiąja jėga visose verslo srityse.

Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Dec 11, 2018, 9:53 AM

IT kompetencijų centras – permainų variklis

Tarptautinės korporacijos ir didžiosios Lietuvos įmonės vis aktyviau diegia įvairius „Agile“ principais paremtus projektų valdymo metodus. Ši tendencija itin ryški finansiniame sektoriuje, kuriame vidinės bankų ar draudimo bendrovių IT specialistų komandos įgyja vis didesnę įtaką – bendradarbiaudamos ir plėsdamos ryšius su kitais verslo padaliniais įmonėms sukuria konkurencinį pranašumą.

„Suvokdami IT svarbą ir įtaką verslo rezultatams nuolat ieškome galimybių tobulinti procesus bei keisti įmonės kultūrą. Taikydami „Scrum“ metodiką kuriame lanksčią aplinką, kuri skatina darbuotojus inicijuoti pokyčius visose srityse – pradedant procesais ir baigiant inovacijomis ir kultūriniais pokyčiais“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Informacinių sistemų vystymo ir priežiūros vadovė Baltijos šalims Dalia Švirmickienė.

„Agile“ principai į organizacijas smelkiasi vis gilyn, o draudimo bendrovės IT skyriuje įdiegtas „Scrum“ lanksčiojo programavimo projektų valdymo metodas padeda greičiau susikalbėti tiek specialistams komandų viduje, tiek su projektų užsakovais ir kolegomis iš kitų verslo padalinių.

Būtent IT komanda inicijavo „Scrum“ metodikos diegimą „Lietuvos draudime“. „Entuziastingi IT specialistai buvo pagrindinė varomoji jėga įgyvendinant visai organizacijos kultūrai svarbius pokyčius. Jie pasiūlė organizuoti ir kūrybines dirbtuves – hakatonus. Dalis per dirbtuves sukurtų prototipų virto realiai veikiančiais sprendimais, pavyzdžiui, „Lietuvos draudimo“ virtuali valiuta (LD Coin). Mūsų darbuotojai aktyviai buriasi į komandas siekdami kurti inovatyvius sprendimus, kurie prisideda prie įmonės sėkmės“, – pasakoja D. Švirmickienė.

Šiandien bendrovės „Lietuvos draudimas“ IT kompetencijų centras yra vienas iš verslo padalinių. „Scrum“ metodų praktika bendrovei padeda plėtoti bendradarbiavimą tarp skirtingų verslo padalinių ir leidžia pasiekti geriausius rezultatus, o darbuotojams matyti savo tiesioginę įtaką verslo rezultatams.

Auga profesionalų bendruomenės

Suprasti „Scrum“ metodiką ir ja vadovautis „Lietuvos draudimo“ darbuotojams padeda „Scrum“ meistrai. Vienas iš jų – Marius Zujus – aiškina, kad vienas svarbiausių jo tikslų – užtikrinti sklandų ir atvirą komandos narių bendravimą, gerinti tarpusavio supratimą ir gebėjimą ir lanksčiai, savarankiškai veikti.

Todėl įvairių „Lietuvos draudimo“ darbuotojų mokymų sąraše atsirado ir pažintis su „Scrum“ metodika. M. Zujaus teigimu, kolegos intensyviai nagrinėja ir praktiškai taiko pasiūlytus metodus, kurie padeda išspręsti problemas ir efektyviau dirbti. „Scrum“ skatina atvirumą ir bendravimą, stiprina pasitikėjimą, todėl natūralu, kad IT skyriaus darbuotojai greitai pajuto naujų darbo principų naudą – pagerėjo ne tik darbo produktyvumas, bet ir kolegų tarpusavio santykiai“, – pastebi „Scrum“ meistras.

Šiuo metu „Lietuvos draudimo“ IT skyriuje dirba apie 50 darbuotojų. Vadovaujantis „Scrum“ metodais suburtos septynios praktikų bendruomenės (angl. Communities of Practice): IT architektūros, TIA, Testavimo, „Web app“, PHP, „Continuous Integration ir Continuous Delivery“ ir Verslo analitikos bendruomenė.

Pasak D. Švirmickienės, praktikų bendruomenėse, kurias sudaro tiek IT, tiek ir kitų verslo padalinių darbuotojai, vyksta nuolatinis tobulėjimo procesas, nes specialistai ne tik praktiškai pritaiko projektuose, konferencijose ir mokymuose įgytas žinias, bet ir dalijasi savo patirtimi su kolegomis.

IS vadovei D. Švirmickienei antrina „Scrum“ meistras M. Zujus, teigdamas, kad šiuolaikinė projektų valdymo praktika organizacijai padeda efektyviau įgyvendinti strateginius pokyčius ir stiprina pasitikėjimo kultūrą. „Ryškų postūmį suteikia mentorių programa, kurios tikslas – padėti kolegoms augti. Pokalbyje su mentoriumi darbuotojai apžvelgia tobulėjimo galimybių spektrą ir pasirenka, ko norėtų išmokti. Savo žinias ir patirtį darbuotojai dalinasi savanorių bendruomenėse, kurios auga kartu su visa organizacija“, – dėsto M. Zujus.

Užduotis pateikia paprastai ir aiškiai

Įgytos žinios ir įgūdžiai čia pat pritaikomi verslo poreikiams – „Lietuvos draudimo“ IT skyriaus projektų užsakovai yra ne išorės klientai, o kiti bendrovės darbuotojai – kolegos. Kaip ir numatyta „Scrum“ taisyklėse, kiekvienam projektui paskiriamas valdytojas (angl. Product Owner) ir suburiama specialistų komanda.

„Komandose nėra sudėtingos hierarchijos ir biurokratinių barjerų. Užduotys paskirstomos tiksliai ir aiškiai – viskas sudedama į darbų sieną – į keturias skiltis suskirstytą lentą, ant kurios klijuojami lipnūs lapeliai su užrašais. Žvelgiant iš šono, tai gali pasirodyti kaip žaidimas, tačiau būtent lapeliais apklijuota lenta padeda komandai, valdytojui ir užsakovui matyti visas proceso sudėtines dalis ir sąsajas, užfiksuoti, kur darbai stringa, o kas pavyksta sklandžiai. Be to, šis įrankis suteikia lankstumo, nes prieš kiekvieną darbų etapą galima iš naujo perskirstyti prioritetus“, – aiškina M. Zujus. Kiekvienas užsakovas aiškiai ir atvirai mato, kaip vyksta jo projekto progresas – išvengiama nesusipratimų ir klaidingų interpretacijų.

Dar viena „Scrum“ ypatybė – suplanuotus darbus „Lietuvos draudimo“ IT specialistų komandos atlieka trijų dviejų savaičių trukmės etapais – sprintais. Kiekvieno sprinto pabaigoje komanda gauna grįžtamąjį ryšį iš užsakovo. Taip pat po sprinto neretai pakinta prioritetinių darbų eilė – M. Zujus tai įvardija kaip privalumą, nes susidaro daug mažesnė tikimybė, kad kuri nors projekto dalis įstrigs ar bus pamiršta.

Skatina bendravimą ir bendradarbiavimą

„Scrum“ meistras užtikrina, kad komandos nariai bendradarbiautų, veiktų pagal nustatytas taisykles ir turėtų visas darbui reikalingas priemones. „Didelį dėmesį skiriame komandos mikroklimatui – bendraujame su darbuotojais ir stebime jų savijautą. Tai padeda paskirstyti darbo krūvį, pagerina tarpusavio santykius ir užkerta kelią konfliktams“, – teigia M. Zujus.

Pasak eksperto, vyraujantis žmonių tipas Lietuvoje – intravertai, nelinkę atvirai kalbėtis, todėl pelnyti kolegų pasitikėjimą yra nelengva užduotis. „Ledai pajuda, kai darbuotojai pamato, kad kalbėjimas skatina teigiamus pokyčius ir padeda išspręsti problemas. Atvirumas ir pasitikėjimas daro didelę įtaką darbo aplinkai ir visai organizacijos kultūrai“, – sako M. Zujus, rodydamas kitą „Lietuvos draudime“ naudojamą priemonę – „Niko-Niko“ lentą, kurioje darbuotojai gali atvirai išreikšti, kaip jaučiasi atlikdami savo užduotis, ar yra patenkinti iššūkiais ir santykiais komandoje. Anot specialisto, „Niko-Niko“ praktika kiekvienam komandos nariui leidžia suprasti, kad jis yra pastebimas, o jo problemos visada bus išklausytos ir išspręstos.

Padeda visapusiškai tobulėti ir sukuria vertę

„Scrum“ meistras pripažįsta, kad gebėjimas kelti klausimus, išklausyti kolegas ir padėti jiems savarankiškai rasti atsakymus yra vienos iš svarbiausių jo funkcijų, siekiant pašalinti kliūtis, kurios trukdo komandoms efektyviai dirbti.

Tad M. Zujui prireikia ne vien techninių programuotojo–analitiko žinių, bet ir „minkštųjų įgūdžių“ – pastabumo, kūrybingumo, tarpasmeninės komunikacijos, psichologijos, gebėjimo sutelkti komandą ir spręsti konfliktus.

„Lietuvos draudimo“ ekspertas įsitikinęs, kad darbas vadovaujantis „Scrum“ metodais kiekvienam IT specialistui suteikia ne tik profesinės naudos. „Priklausydami bendruomenei ir komandoms, darbuotojai auga bei tobulėja ir kaip profesionalai, ir kaip asmenybės. Juk savarankiškumas ir atsakomybė, planavimo ir organizavimo įgūdžiai, dėmesingumas, gebėjimas bendrauti ir ieškoti kompromisų yra labai universalūs – aktualūs ir darbe, ir šeimoje“, – pabrėžia M. Zujus.

Pasak specialisto, verslui „Scrum“ metodų taikymas padeda atskleisti IT potencialą, nes anksčiau IT funkcija buvo suvokiama kaip palaikančioji – kaštų centras, o tai nebuvo pilnai integruota į verslo strategiją. „Šiuo metu pasiekimai „Lietuvos draudime“ rodo, kad tarp IT ir verslo galime dėti lygybės ženklą. Verslo principus suprantantys IT specialistai padeda sukurti didžiausią vertę“, – sako „Scrum“ meistras, vertindamas organizacijoje jau įvykusius ir tebevykstančius pokyčius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.