Trys iš penkių vartotojų Lietuvoje informacijos apie restoranus ieško mobiliai
„Planuojame, kad jau iki šių metų pabaigos šiuo sprendimu naudosis per šimtą tūkstančių vartotojų“, – komentuoja Meniu.lt direktorius Laurynas Mažuolis. Jo teigimu, prieš penkerius metus 75 procentai klientų Meniu.lt informacijos ieškojo naudodamiesi kompiuteriais, ir tik 25 proc. prisijungdavo per išmaniuosius telefonus ar planšetes. Tačiau dabar situacija pasikeitė iš esmės. „Dabar mobiliaisiais įrenginiais mus pasiekia net 62 proc. vartotojų. Natūralu, jog turime suteikti jiems dar daugiau komforto ieškant restoranų, skaitant atsiliepimus ir rezervuojant staliukus“, – komentuoja L. Mažuolis.
Mokosi iš labiau pažengusios JAV rinkos
2018 m. nepriklausomas internetinis tyrimas JAV parodė, kad ieškodami rekomendacijų net 73 proc. vartotojų specializuota atsiliepimų sistema naudojosi bent kartą per ketvirtį. Be to, net 76 proc. JAV miestuose gyvenančių žmonių telefone pasitikrindavo, kokį meniu siūlė juos dominantis restoranas.
Didžioji dauguma – net 90 proc. respondentų – pažymėjo, kad pasirinktų arba atsisakytų vizito į nežinomą restoraną vien remdamiesi savo draugų rekomendacijomis. Neigiamų atsiliepimų įtaka žmonių apsisprendimui turi didžiausios įtakos: net trys ketvirtadaliai respondentų teigė net nebūtų susidomėję restoranu, apie kurį blogai atsiliepė jų draugai. Antroje vietoje pagal svarbą buvo nepažįstamų žmonių atsiliepimai internete (68 proc.), o atsiliepimais socialiniuose tinkluose rėmėsi 41 proc. dalyvavusiųjų tyrime.
Skatins palikti daugiau atsiliepimų
„Lietuviams taip pat svarbu ne tik greitai pasirinkti skaniausią maistą siūlantį ir arti esantį restoraną. Jie būtinai peržiūri nuotraukas ir meniu, po to pasidomi kitų lankytojų atsiliepimais, ir tik tada priima sprendimą“, – aiškina Meniu.lt vadovas.
Tačiau L. Mažuolis pastebi, kad mūsų šalies gyventojus dar reikia skatinti dalintis įspūdžiais. „Kol kas lietuviai vangiai dalinasi savo nuomonėmis, ir dažniau paskelbia neigiamus atsiliepimus, o apie gerąją patirtį išvis pamiršta. Mes skatinsime lankytojus dažniau palikti atsiliepimus apie aplankytas vietas. Tai suteiks daugiau objektyvių žinių tiems, kas tik ketina apsilankyti dominančiame restorane. Siekdami lietuvius paskatinti būti aktyviais, netgi sukūrėme specialią taškų kaupimo ir prizų sistemą“, – komentuoja L. Mažuolis.
Nebenori kalbėtis gyvai
Pastebėję, kad šiuolaikiniai restoranų lankytojai vis mažiau nori skambinti ir rezervuoti staliukus telefonu, Meniu.lt kūrėjai pasiūlė galimybę atlikti staliuko rezervaciją vos keliais paspaudimais išmaniajame ekrane. Rezervavusiems staliuką mobili aplikacija atsiunčia priminimus apie tai, kokiu adresu ir kada jie yra laukiami. Mobilioje programėlėje įdiegta funkcija „palydėti iki restorano“, kurią pasirinkus aktyvuojama GPS funkcija, susieta su „Google Maps“ programėle.
Meniu.lt programėlėje yra ir internetinė parduotuvė, kurioje galima įsigyti restoranų dovanų čekių ar kuponų. Programėlė nuolat informuoja apie restoranų aktualijas, naujai atsidariusias maitinimo vietas: čia vienoje vietoje sukaupta informacija apie daugiau kaip 3000 Lietuvoje veikiančių restoranų, kavinių, barų ir maisto vagonėlių („Food truck“).