Markas Zuckerbergas: „Mes neparduodame žmonių duomenų“

„Facebook“ vadovas ir vienas iš bendrovės įkūrėjų Markas Zuckerbergas vėl stojo ginti savo socialinį tinklą – teigdamas, kad interesais pagrįsta tikslinė reklama nėra tas pats, kaip žmonių duomenų pardavimas.

 „Facebook“ vadovas ir vienas iš bendrovės įkūrėjų Markas Zuckerbergas vėl stojo ginti savo socialinį tinklą.<br>Reuters / Scanpix nuotr.
 „Facebook“ vadovas ir vienas iš bendrovės įkūrėjų Markas Zuckerbergas vėl stojo ginti savo socialinį tinklą.<br>Reuters / Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2019-01-29 09:55

„Jeigu esame pasiryžę aptarnauti visus, tuomet reikia paslaugos, kuri būtų prieinama visiems“, – pareiškė M.Zuckerbergas savo nuomonėje, kuri praėjusią savaitę buvo paskelbta JAV verslo dienraštyje „The Wall Street Journal“.

„Geriausias būdas tai padaryti – paslaugas siūlyti nemokamai, o reklama leidžia mums tai daryti“.

2018 metai bendrovei „Facebook“ buvo itin sunkūs: ją lydėjo nemažai skandalų dėl duomenų apsaugos ir privatumo pažeidimų, taip pat įtarimai, kad užsienio interesams atstovaujančios grupuotės politiniais tikslais galėjo manipuliuoti pirmaujančiu socialiniu tinklu.

Nepaisant skandalų, „Facebook“ pajamos ir naudotojų skaičius toliau didėjo.

Pasak M. Zuckerbergo, tam, kad reklama būtų aktualesnė ir mažiau erzintų, reikia suprasti, kas domina žmones.

„Facebook“ reklamą asmenų poreikiams pritaiko naudodamasis „ženklais“, pavyzdžiui, apie puslapius, kurie patinka naudotojams, ir apie informaciją, kuria jie dalijasi tarpusavyje.

„Kartais tai reiškia, jog žmonės daro prielaidą, kad mes darome tai, ko iš tikrųjų nedarome“, – parašė M.Zuckerbergas, apibūdindamas socialinio tinklo, kuriame siūloma tikslinė reklama, veikimą.

„Pavyzdžiui, mes neparduodame žmonių duomenų, nors dažnai kalbama, kad mes tai darome.“

Naudotojų duomenų pardavimas ne tik pakirstų pasitikėjimą socialiniu tinklu, be kurio jo veikla neįsivaizduojama, bet ir prieštarautų „Facebook“ verslo interesams, nes konkurentai galėtų tuo pasinaudoti kovoje dėl reklamos, aiškino verslininkas.

Be to, „Facebook“ naudotojams suteikia priemonių, kurios jiems leidžia valdyti reklamos suasmeninimui naudojamą informaciją ir blokuoti reklamuotojus, pabrėžė M. Zuckerbergas.

„Facebook“ kritikai, be kita ko, tvirtina, kad socialinis tinklas yra naudojamas kaip platforma skleisti visuomenę skaidančią ar klaidinančią informaciją, kaip tai įvyko per 2016 metų rinkimus, po kurių į Baltuosius rūmus įžengė JAV prezidentas Donaldas Trumpas.

„Masinančios antraštės ir kitas brukalas gali sukelti trumpalaikį susidomėjimą, bet būtų kvaila tai daryti tyčia, nes tai nėra tai, ko žmonės nori“, – rašė M.Zuckerbergas.

„Kitas klausimas – ar paliekame kenksmingą ar nesantaiką kurstantį turinį, nes tai skatina įsitraukimą. Nepaliekame“.

„Facebook“ gausiai investuoja į dirbtinį intelektą ir samdo darbuotojus, kuriems pavesta trinti socialinio tinklo taisykles pažeidžiantį turinį.

Manoma, kad šiam tikslui skirtos išlaidos galėjo pakenkti bendrovės ketvirčio pelnui, kurio duomenys bus paskelbti šią savaitę.

„Vienintelė priežastis, kodėl netinkamas turinys lieka, yra ta, kad žmonės ir dirbtinio intelekto sistemos, kurias mes naudojame tinklo priežiūrai, nėra tobuli, o ne todėl, kad mes turime paskatų ignoruoti tokį turinį“, – pridūrė M.Zuckerbergas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.