Kaip svajonių festivalį pribaigė sumuštinio nuotrauka – ir kas būtų, jei Vilnių reklamuotų Beyonce

Turbūt daugelis sutiktų, kad kai kurios svajonės turėtų likti svajonėmis. Žinoma, būna dienų, kai atrodo, kad nuversime visus kalnus ir padarysime tai, ko niekas kitas nėra padaręs – tačiau tokiems dideliems tikslams pasiekti reikia laiko, atidaus planavimo ir pastangų, kadangi kitu atveju viskas paprasčiausiai tampa fiasko.

 Festivalis „Fyre“ turėjo tapti įspūdingiausiu visų laikų festivaliu.<br> 123RF nuotr.
 Festivalis „Fyre“ turėjo tapti įspūdingiausiu visų laikų festivaliu.<br> 123RF nuotr.
Likus kelioms savaitėms iki festivalio pradžios, renginys buvo perkeltas į labiau civilizuotą salą. <br>Dokumentinio filmo stopkadras.  
Likus kelioms savaitėms iki festivalio pradžios, renginys buvo perkeltas į labiau civilizuotą salą. <br>Dokumentinio filmo stopkadras.  
Žmonėms, užsisakiusiems vilas, buvo pasiūlytos paprastos palapinės. <br>Dokumentinio filmo stopkadras.  
Žmonėms, užsisakiusiems vilas, buvo pasiūlytos paprastos palapinės. <br>Dokumentinio filmo stopkadras.  
Žmonėms, nusprendusiems vykti į šį festivalį, buvo žadama prabanga, bet realybė pasirodė kitokia.<br>Dokumentinio filmo stopkadras.  
Žmonėms, nusprendusiems vykti į šį festivalį, buvo žadama prabanga, bet realybė pasirodė kitokia.<br>Dokumentinio filmo stopkadras.  
Konferenciją „Login“ lankėsi profesionalus renginių organizatorius ir žmogus, pasamdytas išgelbėti „geriausią“ vakarėlį – Andy Kingas.<br>B. Budrytės nuotr. 
Konferenciją „Login“ lankėsi profesionalus renginių organizatorius ir žmogus, pasamdytas išgelbėti „geriausią“ vakarėlį – Andy Kingas.<br>B. Budrytės nuotr. 
A.Kingas buvo pasamdytas išgelbėti festivalį „Fyre“.<br>Dokumentinio filmo stop kadras.  
A.Kingas buvo pasamdytas išgelbėti festivalį „Fyre“.<br>Dokumentinio filmo stop kadras.  
Festivalio „Fyre“ reklaminė kampanija yra laikoma kol kas geriausia visų laikų reklamine kampanija socialiniuose tinkluose. <br>Dokumentinio filmo stop kadras.  
Festivalio „Fyre“ reklaminė kampanija yra laikoma kol kas geriausia visų laikų reklamine kampanija socialiniuose tinkluose. <br>Dokumentinio filmo stop kadras.  
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Jun 6, 2019, 10:46 PM

Geras to pavyzdys – jau legenda tapęs festivalis „Fyre“, vykęs – na, arba tiksliau turėjęs įvykti – 2017 metais. Šis renginys dar yra vadinamas „geriausiu vakarėliu, kuris niekada neįvyko“. Kai kas dabar jį vadina kruopščiai suplanuota apgaule, na o kiti – tiesiog labai nepasisekusiu renginiu, kuriam trūko adekvataus planavimo.

Apie festivalį yra sukurtas ir dokumentinis filmas, kurį galima rasti ir platformoje „Netflix“. Į Vilniuje vykusią konferenciją „Login“ atvykęs profesionalus renginių organizatorius ir žmogus, pasamdytas išgelbėti šį „geriausią“ vakarėlį – Andy Kingas – juokaudamas sakė, kad dokumentiniame filme sutiko filmuotis tik dėl to, jog manė, kad niekas tokių filmų nežiūri

Tačiau jis stipriai klydo. Vien per pirmas 30 dienų filmą peržiūrėjo 22 mln. žmonių.

Bandymai parduoti svajonę

Iš tiesų viskas prasidėjo ne nuo festivalio, o nuo programėlės, kurią šis festivalis turėjo išreklamuoti. Jos tikslas – padėti lengviau ir greičiau užsirezervuoti garsius atlikėjus savo šventėms, o programėlės pavadinimas buvo FYRE.

Programėlės idėją sugalvojęs verslininkas Billy McFarlandas nusprendė, kad geriausia muzikai skirtą programėlę yra reklamuoti surengiant muzikos festivalį, kuris išpildytų kiekvieno jauno žmogaus svajonę. Kai kurie mano, kad festivalis specialiai buvo sugalvotas tam, kad apgautų kuo daugiau žmonių – tačiau kiti sako, kad tai paprasčiausiai buvo labai nenusisekęs renginys.

„Galiu pasakyti atvirai, tai tikrai turėjo būti festivalis – bet, deja, bet pritrūko lėšų ir gero organizavimo, kad jį išgelbėtume“, – Lrytas.lt sakė A.Kingas.

Žmonėms, nusprendusiems vykti į šį festivalį, buvo žadama prabanga. Kai kurių bilietų kainos siekė net 20 000 dolerių – į šią kainą įėjo lėktuvo bilietai, kelionė iki festivalio vietos ir prabangi vila. Kitų bilietų kainos siekė nuo 500 iki 1500 dolerių, tačiau lankytojams vis tiek buvo žadamas geras apgyvendinimas – didelės palapinės su lovomis viduje ir puikus maitinimas. Iš viso buvo parduota apie 5000 bilietų.

Kai kurie mano, kad nuo pat pradžių buvo galima įžvelgti, jog festivalis nepasiseks – nes įvykdyti tai, ką pasižadėjo organizatoriai, buvo praktiškai neįmanoma. Nepaisant to, kad festivalis atrodė nerealus, buvo parduota tūkstančiai bilietų, o visi juos įsigiję nekantravo praleisti savaitgalį rojuje.

„Festivalio auditorija buvo tik jauni žmonės, maždaug dvidešimties metų. Jie pirko bilietus, nes norėjo būti šios svajonės dalimi, jie ja tikėjo. Per socialinius tinklus šiandien matome, kaip gyvena garsiausios pasaulio žvaigždės – ir jaunimas, gavęs galimybę bent savaitgalį pabūti jų vietoje, tokia galimybe tikrai pasinaudos“, – sakė A.Kingas.

Smalsumą žadino ir tai, kad organizatoriai garsiai kalbėjo apie tai, jog festivalis vyks privačioje saloje, kuri kažkada priklausė narkobaronui Pablo Escobarui. Žinoma, jie pamiršo, kad saloje nėra vandentiekio, kad per šešias savaites pastatyti prabangias vilas, kurios buvo žadamos, yra praktiškai neįmanoma, o pasirūpinti ir visa kita logistika turėjo būti labai sudėtinga.

„Prireikė tik to, kad garsiausios pasaulio žvaigždės – pavyzdžiui Kendall Jenner – į savo „Instagram“ paskyrą įsikeltų oranžinį kvadratą ir padėtų grotažymę #fyrefestival. Reklaminė kampanija taip pasisekė, kad dabar ji laikoma viena geriausių visų laikų reklaminių kampanijų socialiniuose tinkluose“, – pasakoja A.Kingas.

Socialinių tinklų galia

Socialiniais tinklais naudojamės visi, tai platforma, kurioje galime matyti ne tik ką veikia mūsų draugai ar pažįstami, bet ir kuo užsiima ir viso pasaulio žvaigždės. Tiesa, retai kuris susimąsto, ką iš tiesų gali socialiniai tinklai.

„Jie yra tokie galingi, nes jauni žmonės – ir ne tik – paprasčiausiai nenori atsilikti. Jie nori eiti koja kojon su kitais. Per socialinius tinklus dabar galima greičiausiai sužinoti naujienas, o jei tos naujienos karštos – pavyzdžiui, kaip „Fyre“ festivalio atveju – tai neilgai trukus apie tai sužinos visas pasaulis“, – sako A.Kingas.

Renginių organizatorius juokiasi ir pasakoja, kad socialiniai tinklai išreklamavo šį festivalį – bet tuo pačiu jį ir sunaikino. A.Kingas prisimena, kad atvykus svečiams, beveik nieko nebuvo paruošta. Prabangių vilų išvis nebuvo, tačiau festivalio darbuotojai stengėsi visiems rasti bent jau palapines, kuriose jie galėtų miegoti. Be to, viskas vyko jau nebe privačioje saloje, kurią visiems žadėjo organizatoriai, bet kitoje vietoje – netoli miestelio, kuris turėjo vandentiekį ir bent kelis laisvus namelius svečiams.

„Pamenu, kad prašiau netoliese esančio centro, kad užlaikytų svečius, kad duotų jiems valgyti ir gerti. Didžiausia palapinė, kurioje turėjo būti gaminamas prabangus maistas, dar nebuvo paruošta, todėl išvydęs keletą paauglių, pasakiau jiems, kad nueitų prie stendo, kuriame buvo dalinami sumuštiniai su sūriu“, – prisimena A. Kingas.

„Galiausiai prie šio stendo stovėjo apie 600 alkanų paauglių ir jie visi fotografavo maistą, kurį jiems dalino prabangiausiame festivalyje. Tai buvo paprasčiausias sumuštinis su sūriu. Žinoma, maistą jie fotografavo ir tada supratau, kad viskas – niekas šio renginio nebeišgelbės“, – teigia renginių organizatorius.

A.Kingas juokiasi, kad festivalį ant kojų pastatė socialiniai tinklai – garsiems asmenims buvo mokami dideli pinigai, tačiau visa tai sužlugdė paprasto vaikino nuotrauka, kuria jis pasidalino tuose pačiuose socialiniuose tinkluose.

„Galėčiau sakyti, kad festivalį sužlugdė sumuštinis su sūriu“, – šypsosi A.Kingas.

Pats renginių organizatorius į socialinius tinklus žiūri labai kritiškai, o duodamas interviu konferencijoje „Login“, jis net užsiminė, kad jų paprasčiausiai nemėgsta – tačiau vis tiek neatmeta fakto, kad tai – labai naudinga komunikacijos priemonė.

„Socialiniai tinklai gali padėti, gali ir žlugdyti – bet manau, kad jie jau pasiekė savo galingumo viršūnę. Nuo dabar viskas ims keistis – tikiuosi, kad į gerą. Galbūt socialiniai tinklai paseks Kanados pavyzdžiu, ten yra išbandomas „Instagram“ be like'ų, tie like'ai kartais paverčia socialinius tinklus labai negatyvia platforma“, – Lrytas.lt sakė A. Kingas.

Jei Vilnių reklamuotų Beyonce

Į festivalį „Fyre“ – tokį, koks jis gavosi – buvo investuota 25 mln. dolerių, tačiau, kaip matome, to vis tiek nepakako. A.Kingo teigimu, didelė dalis pinigų buvo paprasčiausiai iššvaistyta visiškai nereikalingiems dalykams.

„Kai man paskambino Billy ir paprašė pagalbos gelbstint festivalį, sutikau – bet jau tada turėjau susivokti, kad bus blogai. Jis praktiškai tą pačią dieną užsakė man privatų lėktuvą vien tam, kad iš San Francisko į Eksumą (Bahamas) atskrisčiau vienai dienai. Skrydis kainavo 60 000 JAV dol, bet po keleto tokių skrydžio jau pamatai, kad festivalio biudžete didelės pinigų sumos nebėra“, – teigia A.Kingas.

Pagrindinė festivalio problema buvo pinigų ir laiko trūkumas – tačiau anot organizatoriaus, itin svarbu ir tai, kad niekas nesistengė pristabdyti žmonių vaizduotės.

„Jei būtume pasakę, kad viskas bus ne taip, kaip reklamavome, tuomet viskas būtų praėję švelniau. Taip, prarastume žmonių, sulauktume kritikos, bet viskas būtų nuaidėję ne taip garsiai“, – sako A.Kingas.

Bet paklaustas, ar Vilnių išreklamuoti užtektų paprašyti Beyonce (ar kokios kitos garsios atlikėjos) skirti miestui įrašą socialiniuose tinkluose, A.Kingas juokiasi ir sako, kad greičiausiai taip.

Tiesa, jo nuomone miestu susidomėtų tik aplinkinės šalys – bet šiek tiek padirbėjus prie reklamos apipavidalinimo, tikriausiai Lietuvos sostine susidomėtų ir likęs pasaulis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.