Lietuvos kaimynai skatins patriotizmą kompiuterinių žaidimų kūrime

2019 m. liepos 31 d. 15:12
specialiai LR, Varšuva
Pastaraisiais metais didžiulės sėkmės pasaulinėje videožaidimų rinkoje sulaukiantys lenkai nuo sausio galės pasinaudoti jiems skirta mokesčių nuolaida.
Daugiau nuotraukų (1)
Įmonėms, kurios kuriamo žaidimo siužete panaudos Lenkijos istorijos ar kultūros elementus, Finansų ministerija kompensuos 19 proc. daugiau išlaidų, patirtų žaidimams kurti, nei kad gaus konkurentai.
Mokesčių lengvatai prigijo pavadinimas „patriotinė“.
Kad žaidimų kūrėjai gautų lengvatą, įmonės privalės įvykdyti keletą reikalavimų.
Pirmiausia kuriamas videožaidimas turės būti priskiriamas prie kultūros žaidimų kategorijos. Ar žaidimas gali būti įvertintas kaip propaguojantis Lenkijos istoriją, papročius, kalbą, išradimus, nustatys specialiai suburta Kultūros ministerijos komisija.
Kad tokios lengvatos neimtų prašyti užsienio kompanijų užsakymus vykdantys kūrėjai, į įstatymą bus įrašytas reikalavimas, kad lengvata bus suteikiama tik už tokį žaidimą, kurio visos kūrimo fazės vyks Lenkijoje.
Kurdami šį įstatymą Lenkijos valdininkai neslepia imantys pavyzdį iš Prancūzijos, kuri priėmė panašų sprendimą.
Lenkijos premjeras Mateuszas Morawieckis pareiškė, kad jei vietos žaidimų kūrėjai sugebėjo „tapti vienais geriausių pasaulyje“, juos reikia paremti.
Vyriausybės užsakymu buvo atlikta videožaidimus kuriančių įmonių apklausa, ji parodė, jog du trečdaliai kūrėjų pageidauja, kad vyriausybė suteiktų būtent tokią mokesčių lengvatą.
Lenkijoje videožaidimus kuriančios bendrovės dygsta tarsi grybai po lietaus – šiuo metu jų yra jau per tris šimtus. Jų steigimąsi paskatino pasaulinė kelių Lenkijos įmonių sėkmė.
Tokių įmonių vertė pasiekė 6,5 mlrd. eurų, nors dar prieš dešimtmetį nebuvo norinčiųjų investuoti į tokį verslą. Persilaužimas įvyko, kai bendrovė „CD Projekt“ sukūrė žaidimą „Raganius“ („The Witcher“).
Patirta sėkmė kūrėjus paskatino sukurti du žaidimo tęsinius, o vien per 2017 metus „CD Projekt“ iš šios franšizės uždirbo 200 mln. eurų pelno.
Varšuvos vertybinių popierių rinkoje bendrovės akcijų vertė pasiekė 4,43 mlrd. eurų ir įmonė pagal savo vertę tapo aštunta Lenkijoje.
Ekspertai teigia, kad lenkų gamintojai pasielgė labai teisingai iš karto žaidimus pradėdami kurti ne savo, o pasaulinei auditorijai.
Sėkmę esą nulėmė ir tai, kad vos prieš dešimtmetį įvyko esminiai lūžiai žaidimų rinkoje.
Iki tol žaidimai buvo laikomi pramoga vaikams, jie buvo skirti žaisti kompiuteriais, o norint žaidimą įsigyti, jį reikėjo nusipirkti stacionarioje parduotuvėje. Viskas pasikeitė juos pradėjus pardavinėti internetu, o žaisti išmaniuosiuose telefonuose.
Sėkmės sulaukė ne tik „CD Projekt“, bet ir kiti lenkų kūrėjai.
Kovos žaidimai zombių saloje „Dead Island“ ir „Dying Light“ atnešė didžiulį pelną ir pripažinimą įmonei „Techland“, kuri iki tol platino garsių pasaulio kompanijų žaidimus.
Savo vietą po saule šioje rinkoje surado net vos keletą darbuotojų turinčios mažos įmonės. Pavyzdžiui, prieš penkerius metus 0,45 mln. eurų kainavusį žaidimą „This War of Mine“ išleidusi bendrovė „11 Bit Studios“ uždirbo 17,2 mln. eurų. Kitas tos įmonės žaidimas „Frostpunkas“, kurį sukurti kainavo 2,3 mln. eurų, pasirodęs internetinėje prekyboje atsipirko vos per tris paras.
Išmaniesiems telefonams pritaikytų žaidimų rinkoje sėkmės sulaukė įmonė „Ten Square Games“, kurios žaidimus „Let’s Fish“ bei „Fishing Clash“ parsisiuntė per 600 mln. žmonių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.