Dovanų paieškos internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?

Nespėjus praūžti „Juodojo penktadienio“ išpardavimams, internetinėse parduotuvėse ir vėl apstu patrauklių pasiūlymų – speciali kaina, kalėdinis pasiūlymas, nemokamas prekių pristatymas, šventiniai dovanų rinkiniai ir kt. Tiems, kas Kalėdoms ruošiasi iš anksto ir šventinius pirkinius perka internetu, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pataria, kaip nepatirti papildomų išlaidų.

 Tiems, kas Kalėdoms ruošiasi iš anksto ir šventinius pirkinius perka internetu, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pataria, kaip nepatirti papildomų išlaidų.<br> 123RF nuotr.
 Tiems, kas Kalėdoms ruošiasi iš anksto ir šventinius pirkinius perka internetu, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pataria, kaip nepatirti papildomų išlaidų.<br> 123RF nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 5, 2019, 8:54 AM

Gerai įvertinkite prekės pristatymo sąlygas

Lietuvoje prekės vartotojams turi būti pristatytos ne vėliau kaip per 30 dienų nuo pirkimo, jei pardavėjas nenurodo arba šalys nesusitaria kitaip (pavyzdžiui, nurodyta, kad prekė bus pristatyta per 1–2 darbo dienas). Įsigyjant prekę svetur gali būti taikomi kitokie terminai, todėl būtinai patikrinkite, ar internetinėje parduotuvėje nurodomas prekių pristatymo terminas ir įvertinkite, kad šventiniu laikotarpiu prekių pristatymas gali užtrukti. Nepamirškite, kad prekės siuntimas iš užsienio, priklausomai nuo pardavėjo šalies (ypatingai trečiųjų šalių – JAV, Kinijos ir kt.) ir prekės vertės, gali būti apmokestintas atitinkamais muito mokesčiais, todėl prieš perkant brangesnius pirkinius, pasidomėkite apie galimą pirkinio apmokestinimą. Būtų tikrai nesmagu, jei švenčių išvakarėse tektų iš naujo sukti galvą dėl dovanos.

Patikrinkite, ar internetinė parduotuvė patikima

Visos internetinės parduotuvės privalo nurodyti savo buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą, tad jei šių duomenų internetinės parduotuvės tinklalapyje ar socialinio tinklo paskyroje pasigedote, arba susisiekimui pateikiama tik kreipimosi forma tiesiogiai interneto svetainėje – nerizikuokite pirkti iš šio pardavėjo. Taip pat atkreipkite dėmesį, ar internetinės parduotuvės tinklalapyje pateikta informacija yra rišli, o ne išversta automatinio vertimo programa.

Palyginkite prekių kainas kitose internetinėse parduotuvėse

Prekės kaina atrodo pernelyg gera, kad būtų tiesa? Tikėtina, kad nuojauta jūsų neapgauna. Kaina yra vienas esminių rodiklių vartotojui renkantis prekę, todėl internetiniai sukčiai nesikuklina tuo pasinaudoti. Prieš pirkdami dideles nuolaidas siūlančioje internetinėje parduotuvėje, atlikite trumpą apžvalgą ir palyginkite tokios pačios rūšies prekių aprašymą bei kainą kitose internetinėse ar mažmeninės prekybos parduotuvėse.

Patikrinkite kitų pirkėjų atsiliepimus

Kitų pirkėjų atsiliepimai gali būti puikiu informacijos šaltiniu, padėsiančiu apsispręsti – pirkti iš konkrečios internetinės parduotuvės ar, vis dėlto, susilaikyti. Itin teigiami atsiliepimai internetinėje parduotuvėje turėtų kelti jūsų įtarimą, todėl rekomenduojame tikrinti atsiliepimus socialiniuose tinkluose ar specialiose atsiliepimų svetainėse. Vis tiek dvejojate? Kreipkitės konsultacijos į Tarnybą.

Saugokite savo mokėjimo kortelės duomenis

Prieš suvedant mokėjimo kortelės informaciją, svarbu įsitikinti, kad interneto parduotuvė yra saugi – ieškokite spynos simbolio internetinės parduotuvės tinklalapio adreso pradžioje. Jei pardavėjas suteikia galimybę pinigus sumokėti atsiimant prekes, geriau rinktis šį atsiskaitymo būdą. Nesiųskite grynųjų pinigų ir nesinaudokite piniginių perlaidų bendrovių paslaugomis, nes iškilus nesklandumams, neturėsite galimybės jų susigrąžinti. Saugiau naudoti kreditinę kortelę.

Atkreipkite dėmesį, kur registruotas pardavėjas

Būkite atsargūs rinkdamiesi prekes iš trečiųjų šalių. Apginti vartotojų teises, kai pardavėjas registruotas trečiojoje šalyje (dažniausiai – Kinijoje arba JAV), yra labai sudėtinga. Primename, kad Tarnyba nagrinėja vartojimo ginčus, kai vartotojas ir pardavėjas ar paslaugos teikėjas yra įsisteigę Lietuvoje, bei tarpininkauja nagrinėjant ginčus, kai pardavėjas ar paslaugos teikėjas registruotas kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, Norvegijoje ar Islandijoje. Jei pardavėjas veikia trečiojoje šalyje – vartotojas turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą, kurio narėmis yra 36 valstybės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.