Kaip technologijos keičia tradicinį švietimo modelį? Ekspertai pateikia nuomonę

COVID-19 pandemija, kuri palietė daugiau nei 1,5 milijardo moksleivių daugiau nei 190 pasaulio šalių, ženkliai pakeitė tradicinę švietimo sistemą. Staigų perėjimą prie nuotolinio mokymosi lydėjo daugybė netikėtumų ir pokyčių. Pasaulinėje konferencijoje skirtoje įtrauktajam ir novatoriškajam mokymui (angl. Global online summit on technology for inclusive and innovative education), dalyviai kalbėjo apie augantį technologijų vaidmenį mokymosi procese dabar ir ateityje, kaip jos pakeis moksleivių ir mokytojų kasdienybę.

 COVID-19 pandemija, kuri palietė daugiau nei 1,5 milijardo moksleivių daugiau nei 190 pasaulio šalių, ženkliai pakeitė tradicinę švietimo sistemą.<br> „Huawei“ nuotr.
 COVID-19 pandemija, kuri palietė daugiau nei 1,5 milijardo moksleivių daugiau nei 190 pasaulio šalių, ženkliai pakeitė tradicinę švietimo sistemą.<br> „Huawei“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 16, 2022, 2:27 PM

Principas, kuriuo bus vadovaujamasi ateityje, tai vienodas ir prieinamas švietimas visiems.

Tarptautinę jaunimo dieną „Huawei“ ekspertai, UNESCO atstovai, taip pat įvairių šalių vyriausybių ir aukštųjų mokyklų atstovų susitikime buvo išsakyta nuomonė, kad tai, kas vyksta pasaulyje, negrįžtamai pakeitė įprastą švietimo modelį. „Per pastaruosius dvejus metus vis labiau įsigalėjusios nuotolinio bendravimo priemonės paveikė beveik visas mūsų gyvenimo sritis, įskaitant švietimą, ir mes puikiai suvokiame tolesnės transformacijos keliamus iššūkius. Šiuo metu, po truputį grįžtant į normaliais vėžes, turime kurti kitas, geresnes, švietimo sistemas, pertvarkyti įprastą švietimo modelį“, – savo kalboje pabrėžė UNESCO generalinio direktoriaus pavaduotoja švietimo sričiai Stefania Giannini.

Siekiant tobulinti mokymo procesą ir pritaikyti nepalankioms aplinkybėms, technologijų diegimas turėtų vykti įvairiais lygmenimis. „Investicijos ir veikla nuotolinio mokymo srityje turi atitikti tris pagrindinius principus – pirma, politikos ir strategijų kūrimo centre turi būti visuomenė. Antra, turi būti suteiktos nemokamos, kokybiškos viešosios nuotolinio mokymo programos ir mokymosi turinys, trečia – būtina diegti naujoves pedagogikos srityje“, – teigė Giannini.

Informacinių technologijų bendrovės „Huawei“ IRT infrastruktūros vadovas Kevinas Zhangas, atsakingas už rinkodarą, teigė, kad visuomenė turi iš naujo įvertinti švietimo reikšmę ir daugiausia dėmesio skirti moksleivių interesams. Technologijų bendrovė didelį dėmesį skiria švietimui ir nuotoliniam mokymui, todėl 2019 m. pradėjome įgyvendinti programą Tech4All, kad skatintume skaitmeninę įtrauktį visame pasaulyje“, – sakė Zhangas.

„Žinoma, vien technologijų nepakanka, reikia ir įgūdžių. Net tokiose išsivysčiusiose šalyse kaip Prancūzija tik maždaug pusė gyventojų turi įgūdžių naudotis internetu. Norėdami užpildyti šią spragą, kompanijos darbuotojai senus transportavimo konteinerius pavertė mobiliaisiais mokymosi centrais, vadinamais "DigiTruck". Jie keliauja į atokesnes bendruomenes ir juose nemokamai mokoma naudotis internetu, el. paštu, dalyvauti vaizdo konferencijose ir netgi pagrindinių programavimo įgūdžių. Jau dirbame su partneriais, siekdami padėti mokykloms parengti nuotolinio mokymo programą ir populiarinti gamtos mokslus, technologijas, inžineriją ir matematiką (STEM)“, – atskleidė bendrovės IRT infrastruktūros vadovas.

Keičiasi mokymosi formos, dingsta asmeninis kontaktas

Pandemija atnešė pokyčių, kurie švietimui darys ir tolesnį poveikį. Pandemija greitai pakeitė mokymosi formas, privertė tiek dėstytojus, tiek moksleivius ir studentus prisitaikyti prie naujo, virtualaus mokymosi modelio, kuriame teko įsisavinti naujas technologijas ir sprendimus.

Technologijų vaidmuo mokymosi procese tampa vis svarbesnis – atsiradus naujoms technologijoms ir sprendimams gerėja mokomojo turinio prieinamumas, taip pat suskaitmenintos medžiagos kokybė. Dauguma studentų naudojasi galimybe išklausyti paskaitas jiems patogiu laiku ir prireikus medžiagą pakartotinai peržiūrėti. Tačiau, kaip ir bet kas, technologijų naudojimas turi ir privalumų, ir trūkumų. Didžiausias technologijų teikiamas pranašumas – galimybė susipažinti su mokymosi medžiaga norimu laiku ir norimoje vietoje, greitai susisiekti. Didžiausiu trūkumu galima laikyti dėstytojo ir studento asmeninio kontakto nebuvimą, taip pat kaip ir studentų tarpusavio ryšių nebuvimą.

„Technologijos turi galią paveikti kiekvieno žmogaus mokymosi galimybes. Skaitmeninės technologijos, tokios kaip dirbtinis intelektas ir virtualioji realybė, gali pagerinti mokymosi efektyvumą, jį individualizuoti ir užtikrinti kokybę bet kuriame proceso etape. Įdiegdami vis daugiau edukacijai skirtų technologijų, skatiname pasirengimą tokiems iššūkiams kaip greitas perėjimas prie nuotolinio mokymo“, – paaiškino „Huawei“ atstovybės Lietuvoje vadovo pavaduotojas Danas Masiliūnas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kada JAV ginklai pasieks Ukrainą?