Trečiadienį virš Kaliningrado ratus suko ir Lietuvą aplankė JAV žvalgybos superlėktuvas

Trečiadienį virš Kaliningrado porą ratų apsuko, o taip pat atidžiai Rusijos eksklavą iš pietų pusės apžiūrėjo JAV elektroninės žvalgybos lėktuvas „Boeing RC-135 Rivet Joint“.

 Trečiadienį virš Kaliningrado porą ratų apsuko, o taip pat atidžiai Rusijos eksklavą iš pietų pusės apžiūrėjo JAV elektroninės žvalgybos lėktuvas „Boeing RC-135 Rivet Joint“.<br> Ekrano nuotr.
 Trečiadienį virš Kaliningrado porą ratų apsuko, o taip pat atidžiai Rusijos eksklavą iš pietų pusės apžiūrėjo JAV elektroninės žvalgybos lėktuvas „Boeing RC-135 Rivet Joint“.<br> Ekrano nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 28, 2022, 5:36 PM, atnaujinta Sep 29, 2022, 3:16 PM

Keliskart praskridęs pro pietinę Kaliningrado sieną, lėktuvas Lietuvoje padarė platų lanką – praskridęs virš Lenkijai priklausančių Suvalkų miestelio, į Lietuvos erdvę apie 11 valandą įskrido ties Lazdijais, pasiekė Kauną, jį apsuko, nuskriejo palei Kauno-Klaipėdos autostradą ir apsukęs Klaipėdą, įskrido į Baltijos jūrą, kur ties Gdyne padarė posūkį ir dar kartą pakartojo beveik tokį patį maršrutą, po ko sugrįžo į Mildenhallo oro bazę Jungtinėje Karalystėje, iš kur ir buvo pakilęs. Skrydis virš Lietuvos vyko daugmaž 1,5 km aukštyje.

„Boeing RC-135“ – tai keturių variklių vidutinio svorio žvalgybinis lėktuvai, kuriuos JAV karinėms oro pajėgoms suprojektavo ir pagamino „Boeing“.

Orlaiviai, kurio pirmtakas yra „C-135 Stratolifter“, gali vykdyti duomenų rinkimo, stebėjimo ir žvalgybos (angl. intelligence, surveillance and reconnaissance ISR) operacijas. Iš viso egzistuoja 14 „RC-135“ versijos – „RC-135V/W Rivet Joint“ yra viena iš jų.

„RC-135V/W Rivet Joint“, taip pat dar vadinamas „Airseeker“, yra pažangesnė versija, kurioje įrengtas jutiklių rinkinys, skirtas elektromagnetinio spektro signalams sekti ir geografiniams signalams identifikuoti.

Orlaivyje sumontuoti elektrooptiniai jutikliai seka elektromagnetinio spektro signalus, esančius tam tikroje geografinėje vietoje – ir saugiu palydovinio ryšio duomenų ryšiu perduoda užfiksuotus duomenis operatoriams.

Manoma, kad „Superskeneriu“ dar vadinamas lėktuvas intensyviai naudojamas Rusijos-Ukrainos karo stebėjimui (žinoma, jis ne visada skraido su įjungti civiliu atsakikliu, todėl ne visada matomas civilinėse stebėsenos sistemos) nuo pat karinių veiksmų pradžios vasario mėnesį – stebi Juodosios jūros zoną, o taip pat NATO narės Rumunijos pakrantę. Tikėtina, kad iš šio lėktuvo atkeliauja (bent jau kai kurios) koordinatės ukrainiečių karinėms pajėgoms. „Superskeneris“ savo teikiamais duomenimis galimai prisidėjo ir prie flagmano „Moskva“ nuskandinimo.

„RC-135V/W Rivet Joint“ naudojamas stebėti ir Taivano erdvę.

Lėktuvu gali skristi 30 žmonių – pilotai, elektroninės kovos karininkai, žvalgybos operatoriai ir skrydžio techninės priežiūros technikai. Tai reiškia, kad elektroninės kovos karininkai ir žvalgybos operatoriai – pavyzdžiui, lėktuve esantys analitikai ir lingvistai – gali apdoroti, analizuoti ir perduoti žvalgybinę informaciją realiuoju laiku, taip pagreitindami potencialiai svarbios ar tinkamos veikti informacijos srautą.

Didžiausias orlaivio greitis yra 870 km/h. „RC-135W“ skrydžio nuotolis ir maksimalus skrydžio aukštis yra atitinkamai 6 500 km ir 39 000 pėdų (apie 12 km).

Kaliningrade yra dislokuotos raketos, kurios gali būti branduolinių galvučių nešėjomis (ir manoma, pačios branduolinės galvutės) – dėl šios priežasties NATO šiam Rusijos eksklavui skiria nemenką dėmesį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.