Pavogę dizainą, rusai bando sukurti elektrinį lėktuvą – tačiau jau susidūrė su problemomis

Rusijos Federacija iki 2023 m. atidėjo pirmojo trumpojo kilimo ir tūpimo lėktuvo „TVS-2MS Partizan“ prototipo, kuriamo nelegaliai naudojantis ukrainietiško lėktuvo „An-2“ baze, gamybos užbaigimo terminus, praneša ukrainiečių interneto svetainė „Kryla“.

 Rusijos Federacija iki 2023 m. atidėjo pirmojo trumpojo kilimo ir tūpimo lėktuvo „TVS-2MS Partizan“ prototipo gamybos užbaigimo terminus.<br> Wikimedia commons.
 Rusijos Federacija iki 2023 m. atidėjo pirmojo trumpojo kilimo ir tūpimo lėktuvo „TVS-2MS Partizan“ prototipo gamybos užbaigimo terminus.<br> Wikimedia commons.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 1, 2022, 8:12 AM

Pasak rusų, jiems problemos kilo importinę įrangą keičiant vietiniais analogais, o priežastis – „išorinio pobūdžio aplinkybės“, t. y. Vakarų sankcijos dėl karo su Ukraina. Tačiau ši situacija netrukdo rusams svajoti apie lėktuvo „Partizan“ versijos su elektros varikliu sukūrimą.

„Dabar tyrinėjame viską, ką turime iš elektros variklių, generatorių ir kitų dalykų, kad galėtume surinkti šią modifikaciją“, – sakė Sibiro S.A.Čaplyžino vardo aviacijos mokslinio tyrimo instituto, kur kuriamas „TVS-2MS“, direktorius Vladimiras Barsukas.

Pirmasis rusiškojo „TVS-2MS“ prototipas pakilo 2014 m. pabaigoje. Šis lėktuvas iš esmės yra nelegali „An-2“ kopija, kurioje sovietinis stūmoklinis variklis „ASH-62IR“ pakeistas amerikiečių gamybos „Honeywell“ turbopropeleriniu varikliu „TPE331–12“, o keturių menčių sovietinis „AV-2“ propeleris pakeistas penkių menčių „Hartzell“ propeleriu. Šis orlaivis taip pat turi modifikaciją „TVS-2TDS“, kuri pagaminta tik iš anglies pluošto.

Rusai teigia, kad jų „Partizan“ neva turi didesnį maksimalų skrydžio nuotolį – 4500 km – ir didesnę naudingąją apkrovą – iki 2,45 tonos (tačiau tada skrydžio nuotolis ribojamas iki 450 km). Be to, jie teigia, kad jų sprendimas nuo „pagrindinio“ „An-2“ skiriasi atnaujinta fiuzeliažo ir važiuoklės konstrukcija, smailia nosies forma ir „uždaru sparno kontūru“.

Atvirų šaltinių duomenys rodo, kad Rusijos kariuomenė vis dar naudoja „An-2“ desantininkų rengimui. Vis dėlto 2022 m. ataskaitoje nenurodyta, kiek tokių orlaivių dar turi Rusijos karinės pajėgos. Taip pat yra pranešimų, kad po dvejų metų Rusijos gynybos pramonė nori „An-2“ pagrindu sukurti savo bepilotį.

Parengta pagal „Defense Express“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.