Be duomenų – negerai: kaip tinkamai valdyti asmeninę vartotojų patirtį?

„To paties, kaip visada?“ Tai – frazė, kurią daug kartų esame girdėję filmuose ir serialuose, o kai kurie ją išgirsta ir patys, apsilankę mėgstamoje kavinėje. Ko gero, daugelis patvirtintų, kad toks dėmesys – malonus, gal net kiek romantiškas. Skaitmeninės rinkodaros pasaulyje dėmesiu klientus apgobti galime pasitelkę duomenis, teigia „Dentsu Lithuania“ strategijos vadovas Aivaras Maceina.

Asmeninis ryšys tarp verslo ir žmogaus yra neįmanomas be duomenų.<br>123rf iliustr.
Asmeninis ryšys tarp verslo ir žmogaus yra neįmanomas be duomenų.<br>123rf iliustr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 15, 2023, 11:54 AM, atnaujinta May 15, 2023, 3:35 PM

Tam tikra prasme, mylimos kavinės darbuotojai taip pat surenka jūsų asmeninius duomenis – įsimena veidą ir poreikius, kad pateiktų tik jums skirtą pasiūlymą. Iš pradžių nustembate, bet vėliau džiaugiatės ir palankiai vertinate aptarnavimo paprastumą bei tikslingumą. Dabar tai daroma pasitelkus lojalumo korteles, programėles ir kitas priemones.

Toks asmeninis ryšys tarp verslo ir žmogaus yra neįmanomas be duomenų. Duomenys buvo svarbūs visais laikais, o šiandien, kai naudojamės skaitmenine erdve – kaip niekada.

Ar visi jais noriai dalijasi?

„Dentsu CCS“ pasaulinės apklausos duomenimis, beveik pusei (46 proc.) iš 3000 apklaustųjų reklama padeda sužinoti apie prekes ar paslaugas. 4 iš 5 apklaustų žmonių aptarnavimo kokybė – itin svarbi. Galiausiai, net 70 proc. teigia, jog jiems patinka, kai prekių ženklas reklamuojasi skirtingais būdais ir juos nustebina.

Šiuos klientų poreikius įmanoma atliepti tik kuriant suasmenintą patirtį, bet tam reikia vienos labai svarbios dedamosios: duomenų.

Pažvelgus į tai, ar žmonės patogiai jaučiasi, kai jų naudojamos programėlės, įrenginiai ar įmonės naudoja asmeninius duomenis kuriant geresnę patirtį, labiausiai išsiskiria jaunų žmonių auditorija.

Palyginti su bendra populiacija, 25–29 m. amžiaus žmonių auditorija labiausiai nori suasmenintų patirčių. Jų taip pat nori ir jaunimas iki 20 m. bei 20–24 m. amžiaus jaunuoliai. Tuo metu vyresnės kartos atstovai (55–59 m. amžiaus) rečiau jaučiasi patogiai, kai naudojami jų asmeniniai duomenys. Įmonės, kuriančios suasmenintas patirtis, turėtų į tai atsižvelgti planuodamos savo veiksmus.

Svarbūs vartotojai – ne tik klientai, bet ir darbuotojai

Kartu su duomenimis, rinkodara ir operacijos plačiąja prasme yra trys dedamosios, be kurių neišgyventų joks verslas. Patirties gavėjas, žmogus, gali būti vertinamas iš dviejų perspektyvų: kliento ir darbuotojo.

Klientas operacijų dedamąją vertins per tinklalapį ir naršymo jame lengvumą. Tuo metu darbuotojui aktualu bus klientų aptarnavimas. Pavyzdžiui, jam bus svarbu tai, kiek kavos, vienkartinių puodelių, pieno ar grynųjų pinigų kasoje yra. Jei jaustųsi stygius bent viename iš šių segmentų, nukentėtų vartotojo patirtis, pasakoja A.Maceina.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: kas bus kitas Lietuvos prezidentas, pone A. Valinskai?