Dirbtinis intelektas pirmą kartą įveikė Turingo testą reklamose

Konkurse, kuris vadinamas pirmuoju reklamos Turingo testu, dirbtinio intelekto sukurtos reklamos iš esmės nesiskyrė nuo žmonių sukurtų reklamų.

 Konkurse, kuris vadinamas pirmuoju reklamos Turingo testu, dirbtinio intelekto sukurtos reklamos iš esmės nesiskyrė nuo žmonių sukurtų reklamų (asociatyvinė DI sukurta iliustracija).<br> 123RF DI sugeneruota iliustr.
 Konkurse, kuris vadinamas pirmuoju reklamos Turingo testu, dirbtinio intelekto sukurtos reklamos iš esmės nesiskyrė nuo žmonių sukurtų reklamų (asociatyvinė DI sukurta iliustracija).<br> 123RF DI sugeneruota iliustr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 25, 2023, 9:01 AM, atnaujinta May 25, 2023, 10:06 AM

Konkursą įkvėpė originalus Tiuringo testas, kurio metu tikrinama, kaip gerai mašinos gali imituoti žmonių pokalbius. Šiuo atveju 17 rinkodaros ekspertų komisija teisingai atpažino tris reklamas, sukurtas naudojant generatyvinį dirbtinį intelektą – ir septynias rinkodaros studentų sukurtas reklamas – tik 57 proc. tikslumu. Rezultatai buvo paskelbti gegužės 16 d. Niujorke vykusioje inauguracinėje rinkodaros ir dirbtinio intelekto konferencijoje „BrXnd“.

„Sudarėme komisiją, kurios bendra patirtis reklamos srityje yra apie 300 metų – žmonės, matę daugybę tūkstančių reklamų“, – sako Noah Brieras iš dirbtinio intelekto rinkodaros įmonės „BrXnd“, kuris buvo vienas iš reklamos Turingo testo organizatorių.

Konkurse buvo reikalaujama, kad ne žmonių sukurtose reklamose būtų naudojami dirbtinio intelekto įrankiai – pavyzdžiui, „ChatGPT“ ir „Stable Diffusion“. Tiek rinkodaros studentų, tiek dirbtinio intelekto komandų buvo paprašyta sukurti spaudos reklamas, paremtas išgalvoto energinio gėrimo „Volt“ prekės ženklo aprašymu ir logotipu.

Tyrimų bendrovė „System1 Group“ įvertino reklamas pagal jų kūrybinę kokybę ir gebėjimą sukelti emocinę reakciją. Vertinimo sistemoje 5,9 žvaigždutės yra aukščiausias įvertinimas, o 1 – žemiausias, o tipinė JAV reklama spaudoje vidutiniškai įvertinta 1,8 žvaigždutės.

Viena iš dirbtinio intelekto sukurtų reklamų, pavadinta „Hustle Hydrated“, surinko mažiausiai balų iš visų darbų – 1,4 žvaigždutės. Tačiau kitos dvi dirbtinio intelekto reklamos – „Shock Your System“ ir „Carpe Diem“ – surinko 2 ir 2,1 žvaigždutės. Bet kuri reklama, įvertinta daugiau nei 2 balais, laikoma „viršijančia normą ir velniškai gera“, sako John Kearon iš „System1 Group“.

Konferencijoje du patyrę rinkodaros specialistai naudodami dirbtinį intelektą kas 12 sekundžių kūrė po naują reklamą – ir per 10 minučių sukūrė 50 reklamų. Jie taip pat sukūrė dar aukštesnį įvertinimą gavusią reklamą, kuri buvo įvertinta 2,8 žvaigždutės – tačiau tam jie pažeidė taisykles ir pasitelkę savo patirtį, perdėliojo dirbtinio intelekto sukurtus vaizdus ir tekstą.

Tokios bendrovės kaip „Google“ ir „Meta“ neseniai paskelbė apie planus siūlyti generatyvinius dirbtinio intelekto įrankius, kurie gali užsakovams kurti vaizdus ir tekstą. Rinkodaros technologijų įmonės „The Brandtech Group“ atstovas Markas D'Arcy sako, kad tokios reklamą generuojančios dirbtinio intelekto priemonės reklamos sektoriuje galėtų suteikti daugiau kūrybiškumo .

Tačiau kelių konferencijos pranešėjų teigimu, dėl šališkumo ar autorių teisių saugomos medžiagos patekimo į dirbtinio intelekto generuojamas reklamas kyla rizika, kad rezultatus vis tiek turės peržiūrinėti žmonės.

Parengta pagal „New Scientist“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.