Ukraina pademonstravo savo paslaptingąjį droną – „Maskvos košmarą“

Ukrainos pareigūnai pirmą kartą viešai paskelbė savo naujausio bepiločio orlaivio kamikadzės nuotraukas.

 Ukrainos pareigūnai pirmą kartą viešai paskelbė savo naujausio bepiločio orlaivio kamikadzės nuotraukas.
 Ukrainos pareigūnai pirmą kartą viešai paskelbė savo naujausio bepiločio orlaivio kamikadzės nuotraukas.
 Ukrainos pareigūnai pirmą kartą viešai paskelbė savo naujausio bepiločio orlaivio kamikadzės nuotraukas.
 Ukrainos pareigūnai pirmą kartą viešai paskelbė savo naujausio bepiločio orlaivio kamikadzės nuotraukas.
 Prorusiškos žiniasklaidos teigimu, Maskvą atakavo iki keliasdešimties kilogramų sveriantys lėktuvo tipo bepiločiai orlaiviai, kurie pasižymėjo kanardo aerodinaminiu dizainu.
 Prorusiškos žiniasklaidos teigimu, Maskvą atakavo iki keliasdešimties kilogramų sveriantys lėktuvo tipo bepiločiai orlaiviai, kurie pasižymėjo kanardo aerodinaminiu dizainu.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jul 27, 2023, 10:01 AM

Kanardo („anties“) aerodinamine konstrukcija (kai nedidelis priekinis lėktuvo sparnas dedamas priešais pagrindinį fiksuotą sparną) pasižymintis nežinomas dronas buvo pristatytas projekto „Dronų armija“ metinėms skirtame forume.

Renginys įvyko liepos 25 d. Kijeve, jame dalyvavo pirmoji vicepremjerė ir ekonomikos ministrė Julija Svyrydenko, vicepremjeras inovacijų, švietimo, mokslo ir technologijų klausimais Michailas Fiodorovas, strateginių pramonės šakų ministras Oleksandras Kamyšynas ir finansų ministras Sergejus Marčenka.

Vietos žiniasklaidos duomenimis, tokio tipo dronas dalyvavo išpuoliuose prieš Maskvą. Buvo pastebėta, kad panašios konfigūracijos dronai buvo naudoti per kelias atakas prieš Maskvą ir Krasnodarą Rusijoje.

Gegužę ir praėjusią savaitę Maskvą ir Maskvos sritį atakavo keli bepiločiai lėktuvai.

Prorusiškos žiniasklaidos teigimu, Maskvą atakavo iki keliasdešimties kilogramų sveriantys lėktuvo tipo bepiločiai orlaiviai, kurie pasižymėjo kanardo aerodinaminiu dizainu. Tokiuose bepiločiuose orlaiviuose naudojamas vidaus degimo variklis leidžia jiems atlikti gana ilgus skrydžius, įskaitant galimybę pasiekti Maskvą iš Ukrainos teritorijos, sakė ekspertas.

„Šis bepiločio orlaivio modelis galėjo būti sukurtas tiek tiesiogiai Ukrainoje – šalis turi specialistų ir darbo jėgos, galinčios susidoroti su šia užduotimi – tiek galėjo būti importuotas civilinis dronas, įsigytas atviroje rinkoje ir pritaikytas koviniam naudojimui“, – pridūrė jis.

Transporto technologijų plėtros centro vadovas Aleksejus Rogozinas savo tinklaraštyje rašė, kad Ukraina naudojo anksčiau nežinomus bepiločius orlaivius, kurie nepasiduoda elektromagnetiniam poveikiui – kompleksus „Maskvai atakuoti buvo panaudoti anksčiau nežinomi lėktuvo tipo dronai su kanardo aerodinamine schema – tokie patys, kokie buvo panaudoti gegužės 26 d. atakuojant Krasnodarą. Jie varomi vidaus degimo varikliu, jų sparnų plotis yra mažiausiai 4 metrai, o teorinis veikimo nuotolis – nuo 400 iki 1000 km.

Kiekvieno tokio orlaivio kaina gali siekti 30–200 tūkst. dolerių. Bepiločių orlaivių radioelektroniniai slopintuvai šiems įrenginiams apskritai nekenksmingi, vienintelis būdas veiksmingai jiems pasipriešinti – juos numušti“, – sakė A. Rogozinas.

Parengta pagal „Defence Blog“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.