„Roskomnadzor“ pareikalavo užblokuoti milijonus rusų mobiliojo ryšio numerių

Rugpjūčio pradžioje Rusijos telekomunikacijų priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ pareikalavo, kad mobiliojo ryšio operatoriai užblokuotų abonentų numerius, kurių asmens duomenys neatitinka tikrovės, praneša „Vedomosti“, remdamasi šaltiniais dviejuose operatoriuose.

 Nuo rugpjūčio pradžios Rusijos telekomunikacijų priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ pareikalavo, kad mobiliojo ryšio operatoriai užblokuotų abonentų numerius, kurių asmens duomenys neatitinka tikrovės.<br> 123rf iliustr.
 Nuo rugpjūčio pradžios Rusijos telekomunikacijų priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ pareikalavo, kad mobiliojo ryšio operatoriai užblokuotų abonentų numerius, kurių asmens duomenys neatitinka tikrovės.<br> 123rf iliustr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 8, 2023, 8:09 AM, atnaujinta Aug 8, 2023, 8:13 AM

Agentūra išsiuntė bendrovėms numerių sąrašus, po kurių jos per tris dienas turi pranešti abonentams apie būtinybę atnaujinti savo duomenis. Tam skirta 15 dienų. Atnaujinti informaciją apie save galima per interneto svetainę, naudojantis operatoriaus programėle arba telekomunikacijų salonuose. Jei duomenys nebus atnaujinti pasibaigus nustatytam terminui, operatorius pagal Ryšių įstatymo nuostatas turės blokuoti numerį.

Pagal įstatymą ryšio paslaugų teikėjas privalo patvirtinti kliento vardą, pavardę, gimimo datą ir paso duomenis, nurodo edukacinės platformos „Maskvos skaitmeninė mokykla“ mokytoja Aleksandra Orechovič.

Kiekvienoje „Roskomnadzor“ užklausoje yra apie 50 000 numerių. Jei jų savininkai nepatvirtins savo duomenų, „didžiojo ketverto“ operatoriai iki rugpjūčio vidurio turės užblokuoti apie milijoną SIM kortelių, nurodė šaltinis, dirbantis vienoje iš telekomunikacijų bendrovių.

„Roskomnadzor“ pavaldus Pagrindinis radijo dažnių centras (GRČC) yra atsakingas už abonentų numerių tikrinimą. Šaltinio teigimu, jis tikrina operatorių perduodamus abonentų duomenis pagal duomenų bazę, gautą iš Vidaus reikalų ministerijos.

„Jei atitinkamo įrašo nerasta, pasas pamestas arba paaiškėjo, kad duomenys neišsamūs, GRČC pateikia užklausą operatoriui, o šis – abonentui, ir jam suteikiama 15 dienų patikslinti“, – aiškino pašnekovas, pridurdamas, kad užblokavus GRČC specialistai į numerį patikrinimui atlieka kontrolinį skambutį.

Operatoriai „dabar aktyviai siunčia abonentams pranešimus apie būtinybę patvirtinti savo paso duomenis, kad būtų išvengta blokavimo“, – sako agentūros „Telecom Daily“ generalinis direktorius Denisas Kuskovas. Jo duomenimis, Rusijoje yra apie 6,5–7 mln. „pilkųjų“ SIM kortelių.

„Vis dar galima įsigyti SIM kortelę be paso iš gatvės prekeivių – pavyzdžiui, įvairiausiose geležinkelio stotyse“, – aiškina ekspertas.

Tačiau „pilkųjų“ numerių skaičius pamažu mažėja – prieš dvejus metus jis siekė 11 mln. Abonentų bazė „balinama“ pasitelkus operatorių darbą, aiškina D.Kuskovas. Teigiama, kad neteisėtiems veiksmams buvo įsigyta ne daugiau kaip 5 proc. iš 7 mln. aktyvių „pilkųjų“ SIM kortelių.

Dauguma šių numerių – tai įmonių numeriai, kurie iš pradžių nebuvo tinkamai užregistruoti, arba „atsarginės“ SIM kortelės, įsigytos registracijai interneto paslaugose, siekiant apsisaugoti nuo nepageidaujamų laiškų, aiškina ekspertas.

Parengta pagal „The Moscow Times“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.