Ukrainiečiai pamušė retą rusų laivą – ir tai okupantams žada kalną problemų

„Samum“ yra vienas iš dviejų unikalių „Projekto 1239“ laivų Rusijos kariniame jūrų laivyne – ir jei jis nebegali judėti savarankiškai, tai greičiausiai truks labai ilgai, rašo „Defense Express“.

 Internete pasirodė nauja „Projekto 1239“ korvetės „Samum“ nuotrauka. Šį karo laivą rugsėjo 14 d. atakavo ukrainiečių karinio jūrų laivyno savižudis dronas „SeaBaby“.<br> Atvirųjų šaltinių nuotr.
 Internete pasirodė nauja „Projekto 1239“ korvetės „Samum“ nuotrauka. Šį karo laivą rugsėjo 14 d. atakavo ukrainiečių karinio jūrų laivyno savižudis dronas „SeaBaby“.<br> Atvirųjų šaltinių nuotr.
 „Samum“ grimzlė taip pat didesnė laivagalio link. Kas šiaip būtų įprastas dalykas „Projekto 1239“ laivams, nors atrodo, kad šis apgadintas laivas yra nugrimzdęs šiek tiek giliau nei įprastai.<br> lrytas.lt mont.
 „Samum“ grimzlė taip pat didesnė laivagalio link. Kas šiaip būtų įprastas dalykas „Projekto 1239“ laivams, nors atrodo, kad šis apgadintas laivas yra nugrimzdęs šiek tiek giliau nei įprastai.<br> lrytas.lt mont.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Sep 18, 2023, 6:12 PM, atnaujinta Sep 18, 2023, 6:13 PM

Internete pasirodė nauja „Projekto 1239“ korvetės „Samum“ nuotrauka. Šį karo laivą rugsėjo 14 d. atakavo ukrainiečių karinio jūrų laivyno savižudis dronas „SeaBaby“. Nepatvirtintais duomenimis, laivas galėjo būti pamuštas netoli Sevastopolio įlankos: dronas pataikė į laivagalį iš dešinės, laivas prarado galimybę judėti, todėl buvo nuvilktas į bazę.

Paskelbta nuotrauka tai patvirtina – nes matome du vilkikus, gabenančius apgadintą laivą. Ji taip pat demonstruoja, kad „Samum“ ne tik prarado gebėjimą judėti, bet ir galėjo prarasti vairo kontrolę. Laivo grimzlė taip pat didesnė laivagalio link. Kas šiaip būtų įprastas dalykas „Projekto 1239“ laivams, nors atrodo, kad šis apgadintas laivas yra nugrimzdęs šiek tiek giliau nei įprastai.

Atsižvelgiant į tai, kad karo laivas nebegali savarankiškai judėti, tai reiškia, kad turėjo būti pažeistas variklis – o tai reiškia dideles remonto problemas, net jei laivui ir pavyko išsilaikyti ant vandens.

Reikalas tas, kad šis laivas naudoja gana neįprastą dujų turbiną „M10“. Ji buvo sukurta 1969–1971 m. projektavimo biure „Mašprojekt“, dabar vadinamame „Zoria-Mašprojekt“, Mykolajive, dabartinėje Ukrainoje. Šis variklis buvo sukurtas specialiai „Projektui 1141“ – povandeninių laivų naikintojui ant povandeninių sparnų. Buvo pagamintas tik vienas šio laivo egzempliorius, kurio eksploatacija galiausiai buvo nutraukta.

Pagal šį laivą buvo sukurta dar viena nedidelė serija, pavadinta „Projektu 11451“. Buvo pagaminti du laivai, juose sumontuota modernizuota „M10D“ – bet 2013 m. jie buvo priduoti į metalo laužą.

Po projekto 1239 sekusiems laivams „Samum“ ir „Bora“ buvo sumontuota turbinos versija „M10–1“ – ji išvysto 36 000 AG. Ir tai veda prie klausimo: kaip rusai suremontuos variklį, jei jis iš tiesų sugadintas? Juk reikės retų detalių – arba jį visiškai pakeisti.

Kitas klausimas, ar pavyks laivą suremontuoti Sevastopolyje – nes šiame mieste jau įvyko sėkmingas ukrainiečių išpuolis prieš laivų statyklą, per kurį buvo sunaikintas desantinis laivas „Minsk“ ir povandeninis laivas „Rostov Na Donu“.

Galimas variantas – gabenti „Samum“ į Kerčę ir bandyti jį taisyti ten Zalivo laivų statybos gamykloje – arba atgal į Zelenodolsko gamyklą Tatarstane, kur šios klasės laivai buvo laikomi TSRS laikais.

Bet tam rusams reikėtų išvilkti „Samum“ iš saugomo uosto ir paversti jį lengvu naujos atakos taikiniu.

Parengta pagal „Defense Express“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.