Jungtinė Karalystė ir Norvegija perduoda Ukrainai „vikingus“ – kas tai per mašinos?

Paskelbta, kad Jungtinė Karalystė ir Norvegija kartu vadovaus Jūrų pajėgumų koalicijai, kuri pasiūlys Ukrainos karinio jūrų laivyno plėtros planą. Jungtinė Karalystė pradėjo pertvarkymo darbus, teikdama naujus laivus ir įrangą.

  „BvS10“ Nyderlandų jūrų pėstininkų pajėgose.<br> Wikimedia commons
  „BvS10“ Nyderlandų jūrų pėstininkų pajėgose.<br> Wikimedia commons
 „BvS10“ JK kjūrų pėstininkų pajėgose.<br> Wikimedia commons
 „BvS10“ JK kjūrų pėstininkų pajėgose.<br> Wikimedia commons
  „BvS10“ Nyderlandų jūrų pėstininkų pajėgose.<br> Wikimedia commons
  „BvS10“ Nyderlandų jūrų pėstininkų pajėgose.<br> Wikimedia commons
 „BvS10“ Prancūzijos karinėse pajėgose.<br> Wikimedia commons
 „BvS10“ Prancūzijos karinėse pajėgose.<br> Wikimedia commons
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Dec 14, 2023, 8:57 AM, atnaujinta Dec 14, 2023, 9:03 AM

Jungtinė Karalystė ir Norvegija suteiks šaliai 20 amfibijų „Viking“, 23 greitaeigius katerius ir du „Sundown“ klasės minų medžiotojus.

Apie tai paskelbė Ukrainos gynybos ministerija, o gruodžio 11 d. Londone vyksiančioje ceremonijoje, kurioje dalyvaus Didžiosios Britanijos ir Norvegijos gynybos ministrai, ji bus oficialiai pristatyta.

Ši nauja technika gerokai padidins Ukrainos galimybes:

  • karių ir įrangos dislokavimą paplūdimiuose ir kituose pakrančių regionuose;
  • vykdyti patruliavimo ir žvalgybos misijas pakrančių vandenyse;
  • vykdyti greitas atakas prieš priešo pajėgas.

Amfibijos „Viking“ ypač gerai tinka šioms užduotims atlikti, nes gali lengvai judėti tiek sausuma, tiek vandeniu. Tuo tarpu greitaeigiai kateriai pasižymi neprilygstamu vikrumu ir greičiu, todėl puikiai tinka įvairioms taktinėms operacijoms, rašo „Defense Express“.

„BvS10“ (Bandvagn Skyddad 10) „Viking“ – vikšrinė šarvuotoji amfibija, kurią gamina Švedijos bendrovė „BAE Systems Land Systems Hägglunds“. Ši transporto priemonė, Jungtinėje Karalystėje dar vadinama „Viking“, buvo sukurta bendradarbiaujant įmonei „Hägglunds Vehicle AB“ ir Didžiosios Britanijos gynybos ministerijai, ir pradžioje buvo kuriama Karališkiesiems jūrų pėstininkams.

„BvS10“ yra panašus į ankstesnį „Bv 206S“, tačiau nuo jo skiriasi. Tai daug didesnė transporto priemonė, pagaminta naudojant „Hägglunds“ visureigiams būdingą dviejų kabinų, šarnyrinio rėmo vairavimo sistemą.

Pagrindiniai skirtumai nuo senesnių „Bv206“ yra galingesnis 5,9 l dyzelinis variklis „Cummins“, padidinta prošvaisa ir naujai sukurta važiuoklė, transmisija ir vairo mechanizmai, kurie suteikia transporto priemonei gerokai didesnį greitį (iki 65 km/h, palyginti su ankstesniu 51,5 km/h greičiu kelyje) ir patogumą kelyje bei bekelėje, taip pat didesnę keliamąją galią (iki 5 tonų) ir galimybę pridėti įvairias modulines posistemes – pavyzdžiui, papildomą šarvą, ginklų laikiklius, autokrautuvą ar krovinines platformas.

„BvS10“ naudoja JK, Nyderlandų jūrų pėstininkai, visureigius yra įsigijusi Prancūzija, Švedija, Austrija, ketina įsigyti Vokietija, Kanada ir JAV.

Parengta pagal „Defense Express“ ir kitų šaltinių informaciją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.