Lenkų puslapis „Tech.wp.pl“ peržvelgė Andrejaus Mitrofanovo komentarus apie „F-16“ pasirodymą Ukrainoje ir nustatė, kad rusai supranta, jog Ukraina gaus nedaug naikintuvų ir karo eigos jie nepakeis. Tai, deja, yra tiesa – naikintuvų nebus tiek daug, kad jie nulemtų karo baigtį – bet šį tą svarbaus jie tikrai gali nuveikti.
A. Mitrofanovas baiminasi, kad „F-16“ taikysis į rusų ankstyvojo perspėjimo lėktuvus „A-50“, kurie be baimės ir rimtesnės apsaugos skraido Rusijos ir Baltarusijos oro erdvėje. Tai yra tarsi didelis radaras danguje: rusams šie lėktuvai padeda rengti raketų atakas Ukrainoje, ieškoti oro gynybos sistemų, sekti ukrainiečių lėktuvų judėjimą. Iki šiol didžiausia grėsmė „A-50“ lėktuvams buvo vietiniai baltarusių ir rusų aktyvistai. Dabar jie turės bijoti ir „F-16“.
„F-16“ naikintuvo paleista raketa „AIM-120 AMRAAM“ gali nulėkti ir 100 km. Taigi, „A-50“ turės ko bijoti ir už Ukrainos oro erdvės ribų.
Ukraina turi gerą oro gynybos sistemą – ir ji tik stiprėja. Dėl to rusų lėktuvai virš okupuotų teritorijų dažnai skraido labai žemai ir yra, galima sakyti, akli. „A-50“ skraido daug toliau, bet ir aukščiau – ir stebi situaciją. Nustato oro gynybos sistemų vietas, pastebi ukrainiečių lėktuvus, raketas. Rusijai būtų daug sunkiau planuoti aviacijos operacijas Ukrainoje ir anksti pastebėti Ukrainos sparnuotųjų raketų atakas (pavyzdžiui, prieš Krymo tiltą ar Juodosios jūros laivyną), jei ji neturėtų „A-50“. Ukrainos sparnuotosios raketos – tokios kaip „Storm Shadow“ – yra paleidžiamos lėktuvų, kuriuos „A-50“ gali pastebėti jiems vos pakilus.
„Beriev A-50“ pirmam skrydžiui pakilo 1978 metais, tarnybą pradėjo 1985-aisiais. Šis lėktuvas turi galingą radiolokcinę įrangą, galinčią stebėti orlaivius ir sparnuotąsias raketas 230–250 km atstumu. Vienu metu „A-5“0 gali stebėti iki 150 taikinių ir perduoti informaciją apie juos dešimčiai kitų dirbančių orlaivių. Pavyzdžiui, „A-50“ gali nurodyti naikintuvams, kad ukrainiečių lėktuvai kyla jų pasitikti. Arba kad veikia oro gynybos sistema. Arba kad link tilto skrenda sparnuotosios raketos.
Iš viso pagaminta mažiau nei 40 tokių lėktuvų, Rusija dabar aktyviai naudoja gal 10–16 iš jų. Kai kurie šaltiniai nurodo, kad Rusija dabar turi mažiau nei 10 veikiančių „A-50“. Šie lėktuvai taip pat tarnauja Indijos oro pajėgose.
Jei Ukrainos „F-16“ sumedžios bent vieną „A-50“, tai stipriai paveiks Rusijos karo aviacijos galimybes Ukrainoje. Tik lengva nebus – nes „A-50“ gali pastebėti link jo artėjančius naikintuvus.