„Mes atskleidėme, kad įmigusio žmogaus smegenys gali žymiai daugiau, – džiaugiasi „Ecole Normale Supérieure“ universiteto mokslo daktaras Sid Kouider. – Pasinėrus į miego fazę, dalis smegenų gali nuolat apdoroti tai, kas vyksta mūsų aplinkoje ir pritaikyti atitinkamą atsako schemą. Tai paaiškina kai kuriuos kasdienius mūsų gyvenimo patyrimus, pavyzdžiui, jautrumą miego metu išgirdus savo vardą arba pažįstamo žadintuvo garsą.“
Ši studija taip pat apima ankstesnius pasąmonės veiklą tyrusius darbus, kurie įrodė, kad kalbos apdorojimas bei kitos sudėtingos užduotys gali būti padarytos ir nesąmoningai. S.Kouider įtaria, kad tokį nesąmoningą apdorojimą riboja ne užduoties sudėtingumas, o jos pobūdis, t.y., ar ji gali būti automatiškai atlikta, ar ne.
Bendradarbiaujant su Kembridžo universiteto mokslininkais, eksperimento dalyviams tyrėjai pritaikė elektroencefalografijos metodą (smegenų biosrovės matavimą, fiksuojant elektrinius virpesius). Tiriamiesiems dar neįmigus jiems buvo duota užduotis suklasifikuoti išgirstus žodžius į gyvūnus bei daiktus, spaudžiant atitinkamą mygtuką. Kai šį procesą dalyviai ėmė daryti automatiškai, mokslininkai juos nugabeno į tamsią patalpą, leido patogiai įsitaisyti užmerktomis akimis ir tęsė klasifikavimo uždavinį, kol pastarieji užmigo.
Siekiant užtikrinti, kad užmigęs žmogus iš tiesų suvoks žodžio prasmę, bandymas buvo tęsiamas su visiškai nauju žodžių sąrašu. Procedūra S.Kouider ir jo kolegoms suteikė galimybę sekti pasirinkimų nulemtą konkretų neuronų „judėjimo kelią“ smegenyse. Šis tyrimas parodė, kad, nors ir truputį lėčiau, dalyviai ir toliau užduotį atlikdavo stebėtinai tiksliai.
Pasak S.Kouider, bet kuris prieš miegą „automatizuotas“ užduoties atlikimas gali būti tęsiamas ir miego metu. Pavyzdžiui, nesudėtingų aritmetinių uždavinių sprendimas, klaidų paieška. Kita vertus, jis prognozuoja, kad uždaviniai, kurie nėra automatizuojami prieš užsnūstant, nutrūks iškart prasidėjus miegui.
S/Kouider bei jo tyrimo bendraautoris Thomas Andrillon dabar intensyviai analizuoja šio atradimo pritaikymo galimybes mokymosi procese, tačiau tuo pačiu iškelia klausimą, ar vis dėlto verta įvairiomis užduotimis trikdyti kasdienį mūsų organizmo poilsį.